TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Polskie kiełbasy - lep na zagranicznych turystów

W ciągu ostatnich kilku lat oblicze turystyki zakupowej w naszym kraju przeszło dużą metamorfozę. Do niedawna zjawisko tego typu turystyki ograniczało się głównie do tzw. turystyki "bazarowej", my jeździliśmy pod wschodnią granicę, aby taniej zaopatrzyć sie w towar od naszych sąsiadów zza Buga, a nasi sąsiedzi zza zachodniej granicy przyjeżdżali, żeby na przygranicznych targowiskach zrobić zakupy u nas.


Od jakiegoś czasu jednak turystyka zakupowa w naszym kraju zaczęła ewaluować z typowo przygranicznej do turystyki mającej już konkretny wymiar, a co najważniejsze odzwierciedlenie w dochodach budżetu państwa. Tak radykalna zmiana nastąpiła dzięki polskim supermarketom. Dla Niemcow nasze markety to przysłowiowy raj. Promocje oferowane przez nasze sklepy, to dla naszych zachodnich sąsiadów okazja do zrobienia zakupów nawet za jedna trzecią niemieckiej ceny. Wykorzystując spadek złotówki w stosunku do euro bardzo licznie i chętnie kupują towary, które w Niemczech mają dobrą renomę lub też nie ma ich w tamtejszych sklepach. Kupują markowe ubrania, wyroby z wikliny, rośliny, ziemniaki, mleko czy też soki. Największą jednak furorę robią polskie wędliny. Do tego nawet stopnia, że produkt ten reklamowany jest w lokalnych niemieckich gazetach oraz na banerach wzdłóż dróg w landach położonych nawet 100 km od naszej granicy. Niemcy uwielbiają nasze kiełbasy, które stały się naszą wizytówka i produktem "turystycznym", dla którego są gotowi przejechać nawet kilkaset kilometrów.

Z faktu tak dużej popularności zakupowej turystyki "marketowej" niezbyt jednak zadowoleni są handlujący na przygranicznych bazarach i targowiskach. Część z nich zapłaciła za to likwidacją swoich stoisk lub płaci walką o każdego klienta.

W ogólnym rozrachunku jednak bilans zysków i strat wzrostu zjawiska turystyki zakupowej wychodzi zdecydowanie dodatnio. Jest to sytuacja bardzo korzystna dla rozwoju naszej turystyki. Dodatkowo też przy okazji zakupów jednodniowi turyści pozostawiają euro również w innych sektorach gospodarki naszego kraju, przy okazji skutecznie reklamując polskie produkty i Polskę na zagranicznych rynkach.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
turystyka zakupowa turystyka turystyka bazarowa polskie produkty polskie kiełbasy supermarkety Niemcy reklama zagraniczni turyści Niemcy w Polsce Niemczech kielbasy wedliny sklepy wędliny przyjazdy do na zakupy




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję