Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Animator Czasu Wolnego - Bułgaria
- KIEROWNIK DZIAŁU REZERWACJI
- PRACOWNIK DZIAŁU CALL CENTER
- Pilot na Węgry
- Project Manager (Katowice)
- Specjalista ds. rezerwacji w jęz. polskim
- Specjalista ds.turystyki - biuro podróży w...
- Sprzedam pensjonat Rabka Zdrój
- B.P. ITAKA w C.H.M1 w Czeladzi zatrudni
- NEKERA - Specjalista Wsparcia Sprzedaży
Poszkodowani mogą się skarżyć w ULC
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta wydał komunikat stwierdzający, że wszyscy poszkodowani przez linie lotnicze poprzez odmowę przyjęcia na pokład samolotu lub odwołanie bądź opóźnienie lotu swoje skargi powinni kierować do Urzędu Lotnictwa Cywilnego.
"Na posiedzeniu 4 marca Komitet Europejski Rady Ministrów ostatecznie przesądził, że organem, który będzie wykonywał rozporządzenie nr 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z 11 lutego 2004, ustanawiające wspólne zasady odszkodowania i pomocy dla pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład albo odwołania lub dużego opóźnienia lotów jest Urząd Lotnictwa Cywilnego" - głosi komunikat.
Ustawa o ochronie konkurencji i konsumenta mówi, że prezes UOKiK występuje w interesie publicznym i podejmuje właściwe działania dla sytuacji zagrożenia lub naruszenia zbiorowych interesów konsumentów.
"Ochrona poszczególnych pasażerów (zarówno konsumentów, jak i przedsiębiorców), którym odmówiono wstępu na pokład samolotu lub których lot został odwołany albo opóźniony, nie mieści się zakresie kompetencji prezesa UOKiK" - informuje komunikat.
UOKiK przypomina również, że 18 lutego 2005 roku Komitet Europejski Rady Ministrów zobowiązał ministra infrastruktury oraz prezesa ULC do jak najszybszego uzupełnienia przygotowanej nowelizacji prawa lotniczego.
Komentarze
Tagi:
Dział dla turystów:
Udany pierwszy kwartał w Porcie Lotniczym
IGHP: Wielkanoc dobra, majówka będzie jeszcze
Dział transport:
eSky reklamuje się, że taniej niż u
Enter Air chwali się wynikami za 2023
Starsze aktualności:
TSUE: Przewoźnik odpowiada za nienależyte udzielenie pierwszej
Ankieta KE dla
Sezon nad morzem nie jest
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Amadeus i Transhotel: nowe rozwiązania dla hoteli
Nowe odcinki trasy dla podróżujących na wspólnym bilecie w Warszawie
Dzięki euro więcej Szwedów w Polsce
Państwo dopłaca do wycieczek patriotycznych i religijnych
Air Polonia jest w dobrej sytuacji...
Warmia i Mazury - regionem całorocznym?
Jet Air: z Łodzi przez Wiedeń do odległych rejonów świata
Od dziś Ryanair lata na trasie Warszawa - Dublin - Warszawa
Niżna opłata paliwowa w Air France
Rzeszów kontra LOT - dlaczego bilety są 4 razy droższe?
Krajowa "piątka" zamknięta z powodu dziur!
Holiday Inn Warszawa Józefów otrzymał nagrodę Tophotel 2008 w kategorii Sport
Linie Centralwings podsumowały długi weekend
Czy ktoś podróżował już z biurem Liketours z Krakowa