Ogłoszenia
Ogłoszenia
- SPECJALISTA DS. KOMUNIKACJI I CONTENT MARKETINGU
- Specjalista ds.obsługi posprzedażowej Wrocław
- pilot Bawaria
- PILOT NA JAPONIĘ na przełomie kwietnia/maja 2026
- B. P. Okno na Świat (Warszawa) - Specjalista ds....
- Specjalista ds. Turystyki w salonie Wakacje.pl
- Specjalista ds turystyki - Stargard
- Specjalista / Specjalistka ds. turystyki
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej -...
- Specjalista ds. Turystyki w salonie ITAKA
Zwolnienia w British Airways
Do sierpnia tego roku znikną w Wielkiej Brytanii sklepy podróżnicze i jedno z trzech centrów telefonicznych British Airways. W wyniku tego pracę straci około 400 osób.
Zmiany bezpośredniej sprzedaży w Wielkiej Brytanii są częścią planu obniżenia kosztów o 450 mln funtów w ciągu najbliższych 2 lat. Prawdopodobnie będą też kolejne zwolnienia oraz usprawnienie obsługi na lotnisku Heathrow, które jest bazą grupy.
British Airways zamierza zamknąć 17 swoich sklepów podróżniczych, w tym główne oddziały na londyńskich ulicach Piccadilly i Baker oraz w centrach Selfridges i Harrods. Zamknięte zostanie również biuro podróży Wordlink, które mieści się na lotnisku Heathrow.
BA planuje także likwidację centrum telefonicznego w Belfaście, przez co pracę straci 100 osób.
Wcześniej BA zamknęło centra w Glasgow i Londynie. Teraz pozostaną tylko 2 brytyjskie centra w Newcastle i Manchesterze. Należą one do światowej sieci 14 centrów, w tym bardzo dużych w niemieckim Bremen i amerykańskim Jacksonville. W sumie w centrach zatrudnionych jest 2100 osób, w tym 700 w Wielkiej Brytanii.
Martin George, dyrektor handlowy BA, poinformował, że restrukturyzacja powinna dać oszczędności rzędu 15 mln funtów w 5 lat. Częściowo odzwierciedla ona zmiany w nawykach klientów i coraz większą ilość rezerwacji przez internet.
Jeszcze cztery lata temu bezpośrednie rezerwacje, głównie przez internet, stanowiły 15% sprzedaży, obecnie wzrosły do 32%. Planuje się, że w ciągu najbliższych 2 lat osiągną 50%.
Dzięki uproszczonemu procesowi rezerwacji, udział elektronicznych biletów wystawianych przez BA osiągnął 83%. BA sądzi, że do 2008 roku udział tradycyjnych biletów spadnie do 4%.
George przyznał, że liczba przyjętych przez brytyjskie centra telefoniczne połączeń spadła od 2001 roku z 15 mln do 6 mln, czyli o ponad 60%. Dlatego też zatrudnienie w centrach zostało już zredukowane z 2200 do 800 osób.
Mimo prób obcięcia kosztów i zwiększenia przychodów, prognozy dla sklepów podróżniczych przewidują, że w nadchodzących latach straty będą cały czas rosły.
Koszty sprzedaży British Airways, jako udziału w przychodach związanych z pasażerami, spadły w ciągu 5 lat z 12% do mniej niż 7%. Wszystko dzięki większemu udziałowi internetu i wyeliminowaniu prowizji dla agentów.
Ważną częścią ogólnego cięcia kosztów w firmie jest planowana reforma programu emerytalnego. Zmiany w zasadach i warunkach funduszu emerytalnego mają zostać przedstawione załodze jeszcze przed końcem tego miesiąca.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Loty na Sylwestra średnio za ponad
Oficjalny start sezonu
Dział centra informacji i promocji:
a&o Hostels promuje turystykę młodzieżową w
W Polsce podróże są
Polska turystyka rośnie i będzie
Polacy wśród laureatów konkursu na najlepszy film
Starsze aktualności:
POLREGIO przewiozło ponad 100 mln
Gdzie Polacy latali samodzielnie w
ETC publikuje wskazówki dla zrównoważonej
Accor ułatwia rezerwacje
Turystyka wspiera 33 finał
Gdańsk Europejską Stolicą Kultury
POT przyznała rekomendacje na lata
Ryanair planuje przewiezienie 20 mln
eSky zachęca do wczesnego planowania
MSiT chce 10 strategii dla
W Warszawie odbędzie się Loża Ekspertów Hotelarstwa 2009
Tybet: napływ chińskich turystów zniszczy środowisko naturalne?
Międzynarodowe Targi Turystyczne Fitur w Madrycie
Mistrzostwa Świata w grillowaniu czas zacząć!
Podróżowanie między Irlandią i Wielką Brytanią tylko z paszportami?
PKP Intercity otwiera kolejne COK-i
Dofinansowanie wypoczynku dzieci zwolnione z podatku dochodowego
Kuba inwestuje w infrastrukturę lotniskową
Śląsk: ulewy sparaliżowały ruch pociągów
AGENCYUNE BIURO PODRÓŻY- wyszukamy ofertę za CIEBIE!
Zarząd Prima Charter ogłosi upadłość?
Podróże TV oferuje pomoc dla klientów Meltemi?
Podsumowanie sezonu - Bieszczadzki GOPR pomagał turystom 141 razy
Nowa szata graficzna "Katalogu odzieży i sprzętu turystycznego"
Międzynarodowych sieci hotelowe będą chciały inwestować w Polsce?
Rozpoczął się remont pasów startowych na Okęciu
z ktorym biurem na Gran Canarie?
