Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Biuro Podróży Elit Tours
- Rezydent Hotelowy
- SPECJALISTA DS. KOMUNIKACJI I CONTENT MARKETINGU
- Specjalista ds.obsługi posprzedażowej Wrocław
- pilot Bawaria
- PILOT NA JAPONIĘ na przełomie kwietnia/maja 2026
- B. P. Okno na Świat (Warszawa) - Specjalista ds....
- Specjalista ds. Turystyki w salonie Wakacje.pl
- Specjalista ds turystyki - Stargard
- Specjalista / Specjalistka ds. turystyki
Zwolnienia w British Airways
Do sierpnia tego roku znikną w Wielkiej Brytanii sklepy podróżnicze i jedno z trzech centrów telefonicznych British Airways. W wyniku tego pracę straci około 400 osób.
Zmiany bezpośredniej sprzedaży w Wielkiej Brytanii są częścią planu obniżenia kosztów o 450 mln funtów w ciągu najbliższych 2 lat. Prawdopodobnie będą też kolejne zwolnienia oraz usprawnienie obsługi na lotnisku Heathrow, które jest bazą grupy.
British Airways zamierza zamknąć 17 swoich sklepów podróżniczych, w tym główne oddziały na londyńskich ulicach Piccadilly i Baker oraz w centrach Selfridges i Harrods. Zamknięte zostanie również biuro podróży Wordlink, które mieści się na lotnisku Heathrow.
BA planuje także likwidację centrum telefonicznego w Belfaście, przez co pracę straci 100 osób.
Wcześniej BA zamknęło centra w Glasgow i Londynie. Teraz pozostaną tylko 2 brytyjskie centra w Newcastle i Manchesterze. Należą one do światowej sieci 14 centrów, w tym bardzo dużych w niemieckim Bremen i amerykańskim Jacksonville. W sumie w centrach zatrudnionych jest 2100 osób, w tym 700 w Wielkiej Brytanii.
Martin George, dyrektor handlowy BA, poinformował, że restrukturyzacja powinna dać oszczędności rzędu 15 mln funtów w 5 lat. Częściowo odzwierciedla ona zmiany w nawykach klientów i coraz większą ilość rezerwacji przez internet.
Jeszcze cztery lata temu bezpośrednie rezerwacje, głównie przez internet, stanowiły 15% sprzedaży, obecnie wzrosły do 32%. Planuje się, że w ciągu najbliższych 2 lat osiągną 50%.
Dzięki uproszczonemu procesowi rezerwacji, udział elektronicznych biletów wystawianych przez BA osiągnął 83%. BA sądzi, że do 2008 roku udział tradycyjnych biletów spadnie do 4%.
George przyznał, że liczba przyjętych przez brytyjskie centra telefoniczne połączeń spadła od 2001 roku z 15 mln do 6 mln, czyli o ponad 60%. Dlatego też zatrudnienie w centrach zostało już zredukowane z 2200 do 800 osób.
Mimo prób obcięcia kosztów i zwiększenia przychodów, prognozy dla sklepów podróżniczych przewidują, że w nadchodzących latach straty będą cały czas rosły.
Koszty sprzedaży British Airways, jako udziału w przychodach związanych z pasażerami, spadły w ciągu 5 lat z 12% do mniej niż 7%. Wszystko dzięki większemu udziałowi internetu i wyeliminowaniu prowizji dla agentów.
Ważną częścią ogólnego cięcia kosztów w firmie jest planowana reforma programu emerytalnego. Zmiany w zasadach i warunkach funduszu emerytalnego mają zostać przedstawione załodze jeszcze przed końcem tego miesiąca.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Turystyka potrzebuje od państwa wsparcia, a nie przejmowania roli
Itaka: nocne spotkanie z
Na ferie prowadzi Egipt, ale egzotyka także
Dział centra informacji i promocji:
W Polsce podróże są
a&o Hostels promuje turystykę młodzieżową w
Polska turystyka rośnie i będzie
Polacy wśród laureatów konkursu na najlepszy film
Starsze aktualności:
Intercity zadowolone z 2024
Picie na stokach potępiane
ACI EUROPE: Potrzebujemy zabezpieczenia przyszłości
POLREGIO przewiozło ponad 100 mln
Gdzie Polacy latali samodzielnie w
ETC publikuje wskazówki dla zrównoważonej
Accor ułatwia rezerwacje
Turystyka wspiera 33 finał
Gdańsk Europejską Stolicą Kultury
W Warszawie odbędzie się Loża Ekspertów Hotelarstwa 2009
Tybet: napływ chińskich turystów zniszczy środowisko naturalne?
Międzynarodowe Targi Turystyczne Fitur w Madrycie
Mistrzostwa Świata w grillowaniu czas zacząć!
Podróżowanie między Irlandią i Wielką Brytanią tylko z paszportami?
PKP Intercity otwiera kolejne COK-i
Dofinansowanie wypoczynku dzieci zwolnione z podatku dochodowego
Kuba inwestuje w infrastrukturę lotniskową
Śląsk: ulewy sparaliżowały ruch pociągów
AGENCYUNE BIURO PODRÓŻY- wyszukamy ofertę za CIEBIE!
Zarząd Prima Charter ogłosi upadłość?
Podróże TV oferuje pomoc dla klientów Meltemi?
Podsumowanie sezonu - Bieszczadzki GOPR pomagał turystom 141 razy
Nowa szata graficzna "Katalogu odzieży i sprzętu turystycznego"
Międzynarodowych sieci hotelowe będą chciały inwestować w Polsce?
Rozpoczął się remont pasów startowych na Okęciu
z ktorym biurem na Gran Canarie?
