TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Obroty polskich biur rosną

Mimo, że minęła dopiero połowa roku, to biura podróży już są pewne, że jest to dobry sezon. Dzieje się tak dzięki rosnącej z miesiąca na miesiąc liczbie wyjazdów zagranicznych Polaków. Organizatorzy wypoczynku, pomimo rosnących cen spowodowanych drożejącym paliwem, spodziewają się w tym roku wzrostu przychodów nawet o kilkadziesiąt procent.


Według szacunków biur podróży za granicę w tym roku wybierze się prawie dwa razy więcej klientów niż w roku poprzednim, w którym, jak wynika z danych Instytutu Turystyki, wyjechało 6,9 mln Polaków. "W tym roku z usług naszego biura skorzysta około 230 tys. osób. W zeszłym roku mieliśmy 150 tys. klientów. Spodziewamy się więc 500 mln zł obrotów. To o ponad 60 proc. więcej niż rok wcześniej" - potwierdza Piotr Henicz, członek zarządu firmy Itaka.

Na brak chętnych nie narzekają również inne działające w kraju biura podróży, w tym TUI, z którym w zeszłym roku wypoczywało 142 tys. klientów, czy Neckermann, który odnotował 30 proc. wzrost wzrost sprzedaży oferty letniej.

Według Magdaleny Pluteckiej-Dydoń, menedżera ds. PR w Neckermann Polska ożywienie na rynku turystyki zagranicznej jest efektem silnego złotego, co przekłada się na niższe ceny imprez. Zdaniem analityków, na wzrost sprzedaży wycieczek wpływają także stale rosnące zarobki Polaków.

Wzrost liczby klientów to nie jedyny powód zadowolenia biur podróży. Kolejnym są zwiększające się wydatki Polaków na zagraniczne wyjazdy. Jak wynika z danych biura Itaka, średnio na tygodniowy wyjazd Polacy przeznaczają o 250 - 300 zł więcej niż w 2007 r. "Jest to efektem wybierania noclegów w hotelach o wyższym standardzie z opcją wyżywienia all inclusive" - wyjaśnia Maria Baumgartner, dyrektor sprzedaży w TUI Poland.

Coraz więcej osób chce podróżować w komfortowych warunkach, a to powoduje, że standard wczasów staje się ważniejszy od ceny przy wyborze oferty. Dlatego też w tym roku bardzo dobrze sprzedają się wycieczki zapewniające pobyt w hotelu dobrej klasy. Ten trend potwierdza przedstawicielka Neckermana, podkreślając, że aż 61 proc. klientów wybiera noclegi w tego typu obiektach. Zmianę preferencji można zauważyć na wszystkich kierunkach - i tańszych i droższych.

Polacy coraz częściej decydują się również na wyjazdy w miejsca dotychczas uważane za drogie, co jest kolejnym czynnikiem, który przełoży się na tegoroczne wyniki biur podróży. "W porównaniu z minionym latem znacznie więcej klientów wybiera np. Portugalię, Sycylię, Tunezję i Maltę" - potwierdza Plutecka-Dydoń. Większym zainteresowaniem cieszą się również Wyspy Kanaryjskie, które jeszcze kilka lat temu rzadko pojawiały się w ofertach.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
biura podróży wakacje wycieczki urlopy wyjazd wypoczynek Instytut Turystyki Itaka TUI Neckerman noclegi hotel all inclusive Portugalia Sycylia Tunezja Malta Wyspy Kanaryjskie


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję