TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Znana jest przyczyna wypadku autokaru w Grenoble w 2007 r.

Jedną z przyczyn katastrofy polskiego autokaru pod Grenoble w 2007 roku było niewłaściwe użycie systemu hamulcowego przez kierowcę - tak wynika z ekspertyzy Instytutu Ekspertyz Sądowych w Krakowie.


Według krakowskich ekspertów przyczyną katastrofy, w której śmierć poniosło 26 osób, było niewłaściwe wykorzystanie układu hamulcowego przez kierowce spowodowane nadmiernym, zbyt długotrwałym użyciem hamulca zasadniczego zamiast zwalniacza hydraulicznego, tzw. retardera. Uniknięcie katastrofy było możliwe przez wybranie innej drogi zjazdu autobusu albo przez zastosowanie właściwej techniki hamowania. Zdaniem specjalistów Instytutu francuska ekspertyza dotycząca stanu technicznego autobusu wykazała występowanie nieprawidłowości w stanie technicznym pojazdu, w tym zbyt duże zróżnicowanie grubości klocków hamulcowych i niepełną objętość oleju w obwodzie zwalniacza hydraulicznego - retardera. Nieprawidłowości te nie miały jednak związku z przyczynami katastrofy.

Ustalono także, że prędkość autobusu tuż przed uderzeniem w mur oddzielający drogę od przepaści, w która stoczył się pojazd wynosiła 80-88 km/h. Kierowca autobusu miał świadomość, że zjazd odcinkiem drogi Laffrey-Vizzile, na którym doszło do katastrofy był zabroniony. W sprawie tego wypadku prowadzone są 2 odrębne śledztwa przez prokuratury polską w Szczecinie i francuską.

Do wypadku autokaru doszło 22 lipca 2007 roku we francuskich Alpach, w miejscowości Vizille koło Grenoble. Autokar z polskimi turystami wjechał, mimo braku odpowiedniego zezwolenia, na niebezpieczną górską drogę w rejonie Laffrey, uderzył na zakręcie w barierkę i stoczył się kilkadziesiąt metrów w dolinę rzeki. Podróżowało nim 50 osób - 47 pielgrzymów, dwóch kierowców i pilotka. W wypadku zginęło 26 osób, a 24 zostały ranne.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
wypadek autokaru w Grenoble w 2007 r. Instytut Ekspertyz Sądowych w Krakowie niewłaściwe użycie systemu hamulcowego wypadek polskich turystów zwalniacz hydrauliczny - retarder droga Laffrey-Vizzile Vizille koło Grenoble we francuskich Alpach


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję