Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Nomade - Specjalista ds. wsparcia sprzedaży
- Animator w klubie dla dzieci - Cypr Północny
- REZYDENT NA MAJORCE
- REZYDENT NA COSTA DEL SOL
- Specjalista ds. organizacji i rozliczeń imprez...
- Biuro Podróży Elit Tours
- Rezydent Hotelowy
- SPECJALISTA DS. KOMUNIKACJI I CONTENT MARKETINGU
- Specjalista ds.obsługi posprzedażowej Wrocław
- pilot Bawaria
Komisja Europejska chce europejskiej przestrzeni powietrznej
Komisja Europejska wystąpiła z propozycją pakietu przepisów, mających na celu doprowadzenie do stworzenia jednolitej europejskiej przestrzeni powietrznej. Razem z nią miałoby dojść do obniżenia kosztów, poprawy bezpieczeństwa lotnictwa, zmniejszenia opóźnień w Unii Europejskiej. Pomysł jest odpowiedzią na rozwój ruchu lotniczego, którego wielkość do roku 2020 ma się podwoić.
Ale to nie wszystko, jak przekonuje KE, jej propozycje spowodują obniżenie zużycia paliwa, w związku z czym linie lotnicze będą mogły zredukować emisje CO2 aż o 16 mln ton i obniżyć swoje koszty o ok. 2-3 mld euro rocznie.
Jak powiedział nowy wiceprzewodniczący KE, odpowiedzialny za transport Antonio Tajani, pakiet przyniesie korzyści wszystkim stronom, tak pasażerom, jak i europejskiej gospodarce oraz środowisku naturalnemu. Przestrzeń powietrzna Europy jest w dalszym ciągu rozdrobniona, co powoduje, że loty są średnio o 49 km dłuższe, niż jest to tak naprawdę konieczne.
Propozycje KE oznaczałyby reformę europejskiego systemu zarządzania ruchem lotniczym, a ich celem byłaby poprawa przepustowości i skrócenie kolejek samolotów oczekujących na start i lądowanie, co w konsekwencji zmniejszyłoby liczbę opóźnień lotów.
Przyjęty pakiet mówi nie tylko o samolotach pasażerskich, ale również o przewoźnikach towarowych oraz lotnictwa prywatnego i wojskowego.
M.in. przewiduje on poprawę technologii. Należałoby wdrożyć ogólnoeuropejski system zarządzania ruchem lotniczym nowej generacji umożliwiający intensywniejszy ruch lotniczy.
Ale z drugiej strony pakiet oznacza zwiększenie zakresu odpowiedzialności Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego, dzięki wprowadzeniu jednolitych, precyzyjnych i wiążących zasad dotyczących służb żeglugi powietrznej, bezpieczeństwa portów lotniczych oraz zarządzania ruchem lotniczym.
Lepsza koordynacja przydziałów czasu na start i lądowanie przyznawanych operatorom statków powietrznych ma rozwiązać problem przepustowości i niedostatku pasów startowych.
Pakiet, który będzie musiał być zatwierdzony przez rządy państw członkowskich oraz Parlament Europejski, obejmuje również ustanowienie obserwatorium przepustowości portów lotniczych, którego celem byłaby pełne zintegrowanie portów w sieci lotniczej.
Komentarze
Tagi:
Dział prawo i podatki:
Nad Bałtykiem Święta szansą na dobry koniec
Zakaz reklamy piwa uderzy nie tylko w branżę piwowarów. Ucierpi też
Przedłużony ruch bezwizowy do
Turysta może otrzymać zwrot całości ceny, nawet jeśli skorzystał z części
Dział transport:
Choroby przenoszone przez komary coraz
Na ferie prowadzi Egipt, ale egzotyka także
Starsze aktualności:
Raport o podróżach Polaków w
Narodowy Program Wsparcia dla Przemysłu Spotkań
WTTC: Turyści mówią o zrównoważonej turystyce, ale co
Coolcation nie tylko w
Intercity zadowolone z 2024
Picie na stokach potępiane
ACI EUROPE: Potrzebujemy zabezpieczenia przyszłości
POLREGIO przewiozło ponad 100 mln
Gdzie Polacy latali samodzielnie w
Willa Mussoliniego udostępniona zwiedzającym!
Nie honorują biletów Orbis Travel. Signal Iduna nie odda pieniędzy
Podróż po światowych nekropoliach
PIT o sytuacji w Tunezji i nie tylko
Ukraina: będą trzy nowe polskie konsulaty
Zakup biletów przez Internet obarczony ryzykiem
Wyniki finansowe i prognozy na lato 2009 internetowych biur podróży
Polska nie jest w stanie zbudować średniej wielkości lotniska!
Orbis podtrzymał prognozę 230 mln zł EBITDA na rok 2008
Rzeszowianie coraz częściej jedzą na mieście
TT Warsaw: ponad 660 wystawców
Potrzebuje skany kart gwarancyjnych ze sprzętów mastercooka. Konkretne modele.
Serwis rezerwacji biletów lotniczych dla kobiet
Na Krupówkach turyści mogli sfotografować się z anakonda i kajmanem. Teraz już nie mogą!
Podsumowano pierwszy etap rozbudowy gdańskiego lotniska
Tiscover kupuje udziały w NetHotels.com
Okęcie: działa przejście łączące Terminal 1 z nową halą odlotów
