Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Biuro Podróży Elit Tours
- Rezydent Hotelowy
- SPECJALISTA DS. KOMUNIKACJI I CONTENT MARKETINGU
- Specjalista ds.obsługi posprzedażowej Wrocław
- pilot Bawaria
- PILOT NA JAPONIĘ na przełomie kwietnia/maja 2026
- B. P. Okno na Świat (Warszawa) - Specjalista ds....
- Specjalista ds. Turystyki w salonie Wakacje.pl
- Specjalista ds turystyki - Stargard
- Specjalista / Specjalistka ds. turystyki
Komisja Europejska chce europejskiej przestrzeni powietrznej
Komisja Europejska wystąpiła z propozycją pakietu przepisów, mających na celu doprowadzenie do stworzenia jednolitej europejskiej przestrzeni powietrznej. Razem z nią miałoby dojść do obniżenia kosztów, poprawy bezpieczeństwa lotnictwa, zmniejszenia opóźnień w Unii Europejskiej. Pomysł jest odpowiedzią na rozwój ruchu lotniczego, którego wielkość do roku 2020 ma się podwoić.
Ale to nie wszystko, jak przekonuje KE, jej propozycje spowodują obniżenie zużycia paliwa, w związku z czym linie lotnicze będą mogły zredukować emisje CO2 aż o 16 mln ton i obniżyć swoje koszty o ok. 2-3 mld euro rocznie.
Jak powiedział nowy wiceprzewodniczący KE, odpowiedzialny za transport Antonio Tajani, pakiet przyniesie korzyści wszystkim stronom, tak pasażerom, jak i europejskiej gospodarce oraz środowisku naturalnemu. Przestrzeń powietrzna Europy jest w dalszym ciągu rozdrobniona, co powoduje, że loty są średnio o 49 km dłuższe, niż jest to tak naprawdę konieczne.
Propozycje KE oznaczałyby reformę europejskiego systemu zarządzania ruchem lotniczym, a ich celem byłaby poprawa przepustowości i skrócenie kolejek samolotów oczekujących na start i lądowanie, co w konsekwencji zmniejszyłoby liczbę opóźnień lotów.
Przyjęty pakiet mówi nie tylko o samolotach pasażerskich, ale również o przewoźnikach towarowych oraz lotnictwa prywatnego i wojskowego.
M.in. przewiduje on poprawę technologii. Należałoby wdrożyć ogólnoeuropejski system zarządzania ruchem lotniczym nowej generacji umożliwiający intensywniejszy ruch lotniczy.
Ale z drugiej strony pakiet oznacza zwiększenie zakresu odpowiedzialności Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego, dzięki wprowadzeniu jednolitych, precyzyjnych i wiążących zasad dotyczących służb żeglugi powietrznej, bezpieczeństwa portów lotniczych oraz zarządzania ruchem lotniczym.
Lepsza koordynacja przydziałów czasu na start i lądowanie przyznawanych operatorom statków powietrznych ma rozwiązać problem przepustowości i niedostatku pasów startowych.
Pakiet, który będzie musiał być zatwierdzony przez rządy państw członkowskich oraz Parlament Europejski, obejmuje również ustanowienie obserwatorium przepustowości portów lotniczych, którego celem byłaby pełne zintegrowanie portów w sieci lotniczej.
Komentarze
Tagi:
Dział prawo i podatki:
Nad Bałtykiem Święta szansą na dobry koniec
Zakaz reklamy piwa uderzy nie tylko w branżę piwowarów. Ucierpi też
Przedłużony ruch bezwizowy do
Turysta może otrzymać zwrot całości ceny, nawet jeśli skorzystał z części
Dział transport:
FlixBus: Polacy chcą podróżować na
Na ferie prowadzi Egipt, ale egzotyka także
Nowe połączenie z Kraków
Starsze aktualności:
Intercity zadowolone z 2024
Picie na stokach potępiane
ACI EUROPE: Potrzebujemy zabezpieczenia przyszłości
POLREGIO przewiozło ponad 100 mln
Gdzie Polacy latali samodzielnie w
ETC publikuje wskazówki dla zrównoważonej
Accor ułatwia rezerwacje
Turystyka wspiera 33 finał
Gdańsk Europejską Stolicą Kultury
Willa Mussoliniego udostępniona zwiedzającym!
Nie honorują biletów Orbis Travel. Signal Iduna nie odda pieniędzy
Podróż po światowych nekropoliach
PIT o sytuacji w Tunezji i nie tylko
Ukraina: będą trzy nowe polskie konsulaty
Zakup biletów przez Internet obarczony ryzykiem
Wyniki finansowe i prognozy na lato 2009 internetowych biur podróży
Polska nie jest w stanie zbudować średniej wielkości lotniska!
Orbis podtrzymał prognozę 230 mln zł EBITDA na rok 2008
Rzeszowianie coraz częściej jedzą na mieście
TT Warsaw: ponad 660 wystawców
Potrzebuje skany kart gwarancyjnych ze sprzętów mastercooka. Konkretne modele.
Serwis rezerwacji biletów lotniczych dla kobiet
Na Krupówkach turyści mogli sfotografować się z anakonda i kajmanem. Teraz już nie mogą!
Podsumowano pierwszy etap rozbudowy gdańskiego lotniska
Tiscover kupuje udziały w NetHotels.com
Okęcie: działa przejście łączące Terminal 1 z nową halą odlotów
