Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista ds. turystyki - biuro w Poznaniu
- specjalista ds. obsługi klienta
- Specjalista d/s turystyki biuro franchisingowe...
- Szkolenie "Dostępność usług...
- Biuro podróży zatrudni Specjalistkę do spraw...
- Pilot wycieczek na Zakynthos
- pilot/tłumacz j. francuskiego
- Poszukuję pilotów na wyjazdy krajowe/zagraniczne
- Specjalista ds Turystyki Jaworzno
- Specjalista ds. turystyki, GH Sarni Stok
Travelplanet: zysk czy strata?
Jeden z największych agentów na polskim rynku turystycznym - Travelplanet opublikował swoje wyniki finansowe za drugi kwartał 2013 roku.
W omawianym okresie Travelplanet.pl uzyskał prawie 5 mln przychodów ze sprzedaży co oznacza wzrost o 3% w stosunku do roku ubiegłego. Tym samym udało się przełamać trend spadkowy z pierwszego kwartału 2013. W drugim kwartale koszty działalności Spółki (z wyłączeniem kosztów funkcjonowania sieci franczyzowej) wzrosły o 4,2%.
"Drugi kwartał był pod względem sprzedaży imprez turystycznych lepszy niż rok temu. Zanotowaliśmy wzrost wartości sprzedanych produktów turystycznych o 13% w stosunku do roku ubiegłego. W maju uruchomiliśmy nową wersję naszego podstawowego portalu -Travelplanet.pl, który bardzo dobrze trafił w gusta naszych klientów. Dzięki temu czerwiec był dla nas najlepszym pod względem przychodów czerwcem w historii firmy. Uzyskaliśmy ponad 27% wzrost sprzedaży w ujęciu czerwiec 2013 do czerwca 2012, generując go głównie w kanale internetowym. Jak wcześniej mówiliśmy kluczowy dla wyników całego roku będzie trzeci kwartał, który dzięki dokonanym zmianom w e-commerce i organizacji sprzedaży ma duże szanse aby powtórzyć wzrosty jakie osiągnęliśmy w czerwcu." - powiedział Jerzy Krawczyk, prezes zarządu Travelplanet.pl.
Przychody w II kwartale 2013 wyniosły 4,92 mln złotych i były o 3% wyższe od przychodów z analogicznego okresu roku 2012. Spółka poniosła stratę na poziomie wyniku EBIDTA w wysokości 1 mln PLN.
"W drugim kwartale koszty bieżącej działalności firmy wzrosły o 82 tysiące złotych w porównaniu do drugiego kwartału roku ubiegłego. W znaczący sposób zwiększyliśmy nakłady na marketing, które były o około 300 tysięcy większe niż rok wcześniej. Traktujemy to jak inwestycję w uzyskanie dobrych wyników w kluczowym dla wyników Spółki III kwartale. Chcieliśmy podejść do kwestii wydatków marketingowych w odmienny sposób niż w latach ubiegłych, rozpoczynając bardziej intensywne działania marketingowe wcześniej niż to robiliśmy w latach ubiegłych. Patrząc na tempo wzrostu naszej sprzedaż w sezonie letnim była to dobra decyzja biznesowa."- dodała Bożena Garbińska, dyrektor ds. finansowych.
Spółka w pierwszej połowie 2013 roku zwiększyła koszty ogółem o 315 tysięcy złotych w porównaniu do analogicznego okresu 2012. Nominalna wartość kosztów - 4.382 tysięcy złotych zawiera 400 tysięcy złotych kosztów związanych z kosztami prowizji dla sieci franczyzowej. Koszty funkcjonowania Spółki z wyłączeniem kosztów prowizji dla sieci franczyzowej były niższe o 2% w stosunku do 6 miesięcy 2012 roku.
"Dla spółek z branży turystycznej dla wyników całego roku ważne są wyniki uzyskiwane w trakcie sezonu letniego. Zmiany w naszej działalności jakie zostały wykonane w drugim kwartale przyniosą spodziewane efekty w trakcie sezonu letniego. Spółka nie zapomina również o tym, że do kolejnego sezonu letniego jest kilka miesięcy, w związku z czym ważne jest również, aby podnieść sprzedaż w miesiącach zwyczajowo słabszych dla branży turystycznej. W najbliższych dniach uruchamiamy odnowiony serwis dedykowany sprzedaży oferty wypoczynku na nartach oraz zupełnie nowy portal, który będzie pomagał naszym klientom w szybkim znajdowaniu ofert last minute, których sprzedaż jest istotnym elementem w strukturze przychodów, zwłaszcza w czwartym kwartale. Spodziewam się, iż mimo słabszego pierwszego półrocza dobry sezon letni oraz nasze działania zaplanowane na Q4 przyniosą poprawę wyników finansowych w tym roku" - zapowiedział Jerzy Krawczyk.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Wyniki finansowe Travelplanet
[2013-08-30 11:11 46.170.216.*]
spółka poniosła stratę na poziomie ponad 3 mln. Wystarczy przeczytać raport. odpowiedz »
Wyniki finansowe Travelplanet
[2013-08-31 13:00 80.52.226.*]
mnie wójt gminy na sezonowych Mazurach podniół podatek od nieruchomości tylko o 8,3% w tym roku. Wiec tka wzmianka, że koszty wrosły o 4,3% dla Travelplanet - to śmiech!
Efekt- u mnie sa TYLKO umowy śmieciowe, albo i nie, a 3 stanowiska zostały zamknięte. Klienci w tym roku nie mają wyboru - zostają i nie marudzą - wiedzą zaś , że do Egiptu nie mogą polecieć, ani nawet taniej do Grecji czy Hiszpanii. Super Politycy - tak trzymać!!!!! odpowiedz »Wyniki finansowe Travelplanet
[2013-09-01 11:36 81.219.136.*]
Dział biura turystyczne:
Teneryfa: nie chcemy (tylu)
POT uhonorowała Ambasadorów Kongresów
Oznaczenia pochodzenia geograficznego mają być lepiej
Dział badania rynku i analizy:
Turystyka z gorszą obsługą
Nocowanie.pl: Zimowy wypoczynek w Polsce przyciąga węgierskich
Starsze aktualności:
Plażowanie nad Bałtykiem, a polskie
Dwie gwiazdki Michelin w
Nowe osoby w Polskich Hotelach
Itaka wdraża nową stronę i
Linie KLM będą walczyć z
Czesi chętniej przyjeżdżają do
Przewoźnicy: przepisy dotyczące slotów na lotniskach muszą być
Turystyka rośnie, ale nie
Nabór do konkursu na Najlepszy Produkt
Podsumowanie MEETINGS WEEK Poland
Przewoźniku... kiedy wulkan pokrzyżuje Ci plany
Zmiany na lotnisku we Frankfurcie
Hotel za wysoki. Trzeba rozbierać?
Wzloty i upadki, czyli 2012 w turystyce
Tanimi liniami na podbój Europy
Jak hotele przygotowują śniadania?
Co sanepid odkrył w ośrodkach kolonijnych?
KFC dostosuje ofertę do nowych klientów
Wrocławianie podbijają zagraniczne kasy chorych
British Airways inwigiluje pasażerów?
Taniej, szybciej i wygodniej w delegacji
Lotnisko w Lublinie: dziś wielkie otwarcie
Amadeus i IAG podpisują długoterminowy kontrakt
Park Miniatur w Gierłoży rozpoczął sezon wakacyjny
Ile kosztuje kolacja z kucharzem?
ALFA STAR - brak opieki w szpitalu po wypadku autokarowym w
specjalista ds wyjazdów incentive
Czy legitymacja studiow zaocznych uprawnia do zniżek na autobusy ???