Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista ds. rezerwacji w jęz. polskim
- Specjalista ds.turystyki - biuro podróży w...
- Sprzedam pensjonat Rabka Zdrój
- B.P. ITAKA w C.H.M1 w Czeladzi zatrudni
- NEKERA - Specjalista Wsparcia Sprzedaży
- Młodszy Specjalista ds. obsługi klienta
- Doradca klienta Biuro Podróży Itaka Kraków M1
- RAINBOW Doradca Klienta
- NEKERA - Flight Specialist
- NEKERA - Product Manager (Warszawa)
Zobacz także
Jeśli pasażer sam załatwi sobie lot zastępczy, może nie dostać odszkodowania za opóźnienie
TSUE:Pasażerowie mają prawo do odszkodowania, nawet jeśli nie stawili się na odprawę
Trybunał Sprawiedliwości rozpatrzył skargę Ryanair
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to zwrócić?
TSUE: Poufność informacji dot. wypadków lotniczych kluczem do bezpieczeństwa
Przewoźniku... kiedy wulkan pokrzyżuje Ci plany
Znamy decyzję Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości w sprawie obowiązków przewoźników lotniczych względem pasażerów, których lot został odwołany z powodu erupcji wulkanu. Komisja zakwalifikowała zdarzenie do kategorii "nadzwyczajne okoliczności". W związku z czym linie lotnicze mają obowiązek zapewnić opiekę pasażerom feralnych rejsów.
Pasażerowie muszą mieć opiekę i to przez cały czas, kiedy muszą czekać na zmianę planu podróży - czytamy w komunikacie ETS.
Mało tego, operator oprócz szeroko pojętej opieki jest zobowiązany wypłacić odszkodowanie pasażerom. Do jego zadań na czas oczekiwania podróżnych należy zapewnienie bezpłatnie napojów oraz posiłków, a w razie potrzeby zakwaterowania w hotelu, czy transfery pomiędzy lotniskiem a miejscem zakwaterowania.
Jeśli natomiast przewoźnik udowodni, że lot został odwołany z przyczyn, których w żaden sposób nie można było uniknąć, wówczas może starać się o zwolnienie go z wypłaty odszkodowania.
Pasażerowie, których lot został odwołany z powodu erupcji wulkanu mogą ubiegać się o odszkodowanie jeśli przewoźnik nie zapewnił im dostatecznej opieki na czas oczekiwania
Komentarze
Tagi:
Dział prawo i podatki:
Koniec konfliktu Anex Tours i JoinUp! z
Dział transport:
eSky reklamuje się, że taniej niż u
Enter Air chwali się wynikami za 2023
Starsze aktualności:
TSUE: Przewoźnik odpowiada za nienależyte udzielenie pierwszej
Ankieta KE dla
Sezon nad morzem nie jest
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Co sanepid odkrył w ośrodkach kolonijnych?
KFC dostosuje ofertę do nowych klientów
Wrocławianie podbijają zagraniczne kasy chorych
British Airways inwigiluje pasażerów?
Taniej, szybciej i wygodniej w delegacji
Amadeus i IAG podpisują długoterminowy kontrakt
Park Miniatur w Gierłoży rozpoczął sezon wakacyjny
Ile kosztuje kolacja z kucharzem?
Okęcie: zakończył się remont drogi startowej
Konferencja lotnicza w Warszawie