Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista ds. Turystyki - Krasnystaw
- wychowawca-lektor języka angielskiego
- SPECJALISTA DS.TURYSTYKI
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. turystyki wyjazdowej z...
- Specjalista ds. Turystyki Jaworzno
- Specjalista ds. turystki Siemianowice Śląskie
- Wychowawcy na obóz we Włoszech
- Kupię funkcjonujące biuro podróży
- GRECJA - REZYDENT
Zobacz także
Wstępne porozumienie w sprawie rozporządzeń dot. danych pasażerów linii lotniczych
Jest porozumienie w sprawie jednolitej, europejskiej przestrzeni powietrznej
Trybunał Sprawiedliwości rozpatrzył skargę Ryanair
Parlament Europejski chce bezpłatnego bagażu podręcznego
UE: Prawa pasażerów pełne luk?
Członkowie Europejskiego Komitetu Ekonomiczno-Społecznego wytknęli państwom UE m.in. brak spójnej polityki skierowanej do podróżujących samolotami, brak przejrzystości sprzedaży biletów, niewystarczającą informację oraz brak świadomości pasażerów swoich praw.
Parlament Europejski oraz Komisja Europejska maję przyjąć opinię EKES dotyczącą zmian dwóch istniejących przepisów o prawach pasażera w październiku br.
Według statystyk BEUC, większość pasażerów, którzy zostali dotknięci opóźnieniem samolotu lub dodatkowo brakiem możliwości skorzystania z następnego, skomunikowanego z nim, nie posiadają odpowiednich informacji, zaś linie lotnicze, mimo odpowiedniego rozporządzenia UE, nie zapewniają im ani zakwaterowania, ani wyżywienia. To oznacza, że egzekwowanie prawa w państwach członkowskich pozostawia jeszcze wiele do życzenia.
Nie należy jednak zapominać o sytuacjach, w których linie lotnicze nie mogą zostać obciążone odszkodowaniami. W 2010 r. jedynie 5 proc. z nich zostało uznane za winne anulowania lotów.
Kolejnym problemem z jakim zmaga się cała UE są prawa osób niepełnosprawnych. Brak odpowiednich informacji, brak szkoleń dla pracowników, obawy przed dodatkowymi kosztami to główne zarzuty wobec przewoźników lotniczych.
Marjeta Jager, dyrektor w Komisji Europejskiej zapewniła, że stosowny projekt zostanie skierowany do dalszych prac w UE. Ma on zakładać zrównoważony podział obciążeń między poszczególnymi podmiotami sektora lotniczego.
Komentarze
Tagi:
Dział prawo i podatki:
Koniec konfliktu Anex Tours i JoinUp! z
Dział dla turystów:
Udany pierwszy kwartał w Porcie Lotniczym
IGHP: Wielkanoc dobra, majówka będzie jeszcze
Starsze aktualności:
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Prawie 75 mln wyjazdów turystycznych
Czy konsolidator usług hotelowych może rozliczać się wg procedury VAT
Wyspy Wolin i Uznam lepiej połączone z resztą
Sfinks: poprawa rentowności sieci
Okradli nowojorski hotel na 2 mln dolarów
Przy kopalni Guido powstał hostel i restauracja
Kolejna odsłona akcji "Toruń za pół ceny"
Nabici w HANoi protestują na Facebooku
Turyści domagają się zwrotu podatku VAT
Nordic Walking na Mazurach, Zawody Miłomłyn Cup 2012
Niecodzienne zdarzenie na lotnisku
Polacy odkrywają nowe lądy w turystyce
Polak wiceprzewodniczącym zarządu EASA
Hotele Orbis i Accor bardziej ekologiczne
Linie lotnicze, którymi podróżują Polacy
Turyści wolą Sądecczyznę od Sopotu