TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Selectours: zwrot tylko części

Klienci upadłego biura podróży Selectours, po niespełna półtora roku otrzymali zasłużony zwrot należności za wykupioną wycieczkę, która w wielu przypadkach po prostu nie odbyła się. Kwota w wysokości ok. 28 procent z tej wydanej na wakacje trafi na ich konto.


Dlaczego tylko tyle? Touroperator był ubezpieczony na 3,6 mln złotych - powrót tych którzy byli zmuszeni wrócić do kraju, bo okazało się, że nie mają zapewnionego noclegu kosztował 2 mln złotych. Do podziału została więc suma 1,6 mln złotych. Z kolei rzeczywiste roszczenia prawie 2 tys. poszkodowanych to ponad 5,7 mln złotych. Liczba ta uległa jednak zmianie, początkowo mówiono o 4 tys. osób, które miały wykupione wycieczki nawet do maja 2011.

Mniejsza kwota do podziału - niższe odszkodowania. W przypadku gdy ktoś wykupił wycieczkę za 3,5 tys, złotych, otrzymał tylko 980zł! Niektórzy są rozczarowani i zapowiadają zbiorowy pozew, inni chcą jak najszybciej zapomnieć o zmarnowanych wakacjach.

Wielu zadawało sobie pytania - Dlaczego sprzedawano wycieczki do końca, wiedząc, że biuro lada moment upadnie? - pyta anonimowa turystka, dla której miały to być pierwsze wakacje w Egipcie. To ciche oskarżenie branży jest głosem wielu osób, które jednak oczekują, iż skoro płacą wcześniej, firma ma wszelkie wymagane zezwolenia, to będzie bezpiecznie. Na forum napisał też internauta o samym systemie (nie znał on zapewne faktów odnośnie kwot gwarancji itd.): Między innymi na tym przykładzie widać jaka jest skuteczność polityki licencji/koncesji. Opowiadania o konieczności zapewnienia właściwego poziomu usług są tylko opowiadaniami. W razie czego klienci zostaja sami - zwykle bez pieniędzy. Czas więc skończyć z oszukiwaniem ludzi i albo zlikwidować obowiązkowe licencje, za którymi nic nie stoi, albo wprowadzić 100% gwarancje państwa, które licencje wydaje. W razie czego niech samo rozlicza się z bankrutem, za którego gwarantowało.

Sam organizator tłumaczył upadłość trudnościami w ściągnięciu należności od kontrahentów. Cytując wskutek utraty płynności finansowej wynikającej m.in. z trudności w ściągnięciu należności na rzecz Selectours, z dniem 13 września 2010 podjął decyzję o ogłoszeniu upadłości spółki i zaprzestaniu działalności operacyjnej. Jak zwykle - pozostaje pytanie, kto za to wszystko odpowiada i dlaczego wtedy? Trzeba działać tu wspólnie i wyciągać wnioski, bowiem klienci na branżę patrzą nieufnie, a medialne doniesienia, że już po 1,5 roku ludzie odzyskają niewielką część pieniędzy wpłaconych na wycieczki nie sprzyjają zakupom w biurach.

Pełny komunikat dotyczący wypłat dla klientów Selectours można znaleźć na stronie www.mazovia.pl




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Selectours biuro podróży touroperator odszkodowania zbiorowe pozwy Signal Iduna ubezpieczyciel gwarancja sytuacja polskich turystów turyści turysta powrót do kraju biuro zbankrutowało upadłość biura podróży Egipt Tunezja Maroko Turcja


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję