Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Pilot wycieczek rowerowych
- REZYDENT TURYSTYCZNY REGO-BIS - SEZON 2024
- Animator Czasu Wolnego - Bułgaria
- KIEROWNIK DZIAŁU REZERWACJI
- PRACOWNIK DZIAŁU CALL CENTER
- Pilot na Węgry
- Project Manager (Katowice)
- Specjalista ds. rezerwacji w jęz. polskim
- Specjalista ds.turystyki - biuro podróży w...
- Sprzedam pensjonat Rabka Zdrój
Kto zostanie prezesem?
Marszałek województwa śląskiego zamierza rozpisać konkurs na prezesa Kolei Śląskich. Obecny prezes, Michał Borowski został powołany na to stanowisko podczas chaosu panującego na śląskich torach, bez przeprowadzenia procedury konkursowej.
Konkurs zostanie ogłoszony w drugiej połowie czerwca, bądź w lipcu, po czerwcowej zmianie rozkładu jazdy. To jeden z elementów przywracania sytuacji w spółce do normalności.
"Chciałbym, aby w tym roku wszystkie nadzwyczajne zdarzenia w Kolejach Śląskich skończyły się i by w przyszłym roku spółka mogła wejść na spokojną działalność bez strat"- powiedział marszałek Mirosław Sekuła.
Podczas grudniowego zamieszania wśród przewoźników kolejowych na Śląsku, ówczesny marszałek przyjął dymisję poprzedniego prezesa i zdymisjonował jego zastępcę. Nowym prezesem spółki, został jej dotychczasowy prokurent, Michał Borowski.
W lutym rada nadzorcza podziękowała za dalszą współpracę drugiej wiceprezes Kolei. Wiceprezesem została wtedy była szefowa śląskiego zakładu Przewozów Regionalnych Renata Rogowska. Od połowy kwietnia prowadzony jest konkurs na wiceprezesa ds. finansowych, do którego zgłosiło się czterech kandydatów. Następnym etapem zmian ma być konkurs na nowego prezesa.
Marszałek przypomniał, że strata rzędu 50-60 milionów złotych, jaką przyniosą Koleje Śląskie jest efektem złego przygotowania przejęcia połączeń w regionie. Urząd Marszałkowski przekazał już spółce 30 milionów złotych - część w formie pożyczki, a część w formie zwiększenia kapitału zakładowego.
"Chcemy nie tyle pokrywać straty Kolei Śląskich, co zwiększać ich wiarygodność finansową głównie poprzez zwiększanie kapitału zakładowego, aby spółka te straty wytrzymała. Mam świadomość, że musimy skądś jeszcze wyskrobać 30 milionów - nie, żeby dać Kolejom Śląskim, ale żeby nie dopuścić do ich upadłości"- twierdzi Mirosław Sekuła.
W przyszłym roku władze województwa zamierzają zmniejszyć liczbę przejeżdżanych przez pociągi kilometrów, z obecnych 9,1 do ponad 8 milionów. Suma środków na dofinansowanie kolejowych przewozów pasażerskich, według zapewnień władz, nie przekroczy 180 milionów złotych. W tym roku dofinansowanie wyniosło 155 milionów złotych, z czego 35 milionów otrzymały Przewozy Regionalne.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Konkurs na prezesa Kolei Śląskich
[2013-05-13 11:37 83.238.170.*]
Pojawiły się informacje o radykalnych cięciach połączeń KŚ od czerwca: godzinny takt na trasie Częstochowa-Gliwice, znacznie zmniejszona częstotliwość do Tychów, Bielska/Wisły i Rybnika, praktycznie brak połączeń późnym wieczorem. Tym sposobem trasy na granicy rentowności przestaną być opłacalne i przy kolejnej optymalizacji będą zlikwidowane. A potem KŚ. Tak się dzieje, gdy nieudaczni bez pomysłu na choćby rok w przód i z żałosnymi wynikami w wyborach, ale spolegliwi rządzą. odpowiedz »
Dział prawo i podatki:
Elektroniczne faktury zaczną obowiązywać za 2
Dział transport:
Elektroniczne faktury zaczną obowiązywać za 2
eSky reklamuje się, że taniej niż u
Starsze aktualności:
Komisja Europejska przedłużyła możliwość pomocy dla małych portów
Oburzenie na ceny biletu na Wawel, ale czy
TSUE: Przewoźnik odpowiada za nienależyte udzielenie pierwszej
Ankieta KE dla
Sezon nad morzem nie jest
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Bałtów: Przygotuj się na horror
W Balicach powstanie baza Ryanaira?
Zmiany w opłatach za odtwarzanie muzyki w lokalach
Jak KE chce podnosić jakość usług turystycznych?
Wizz Air przenosi loty z Gdańska do Bydgoszczy
Klienci sieciowych kawiarni coraz bardziej lojalni?