Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Pilot wycieczek rowerowych
- REZYDENT TURYSTYCZNY REGO-BIS - SEZON 2024
- Animator Czasu Wolnego - Bułgaria
- KIEROWNIK DZIAŁU REZERWACJI
- PRACOWNIK DZIAŁU CALL CENTER
- Pilot na Węgry
- Project Manager (Katowice)
- Specjalista ds. rezerwacji w jęz. polskim
- Specjalista ds.turystyki - biuro podróży w...
- Sprzedam pensjonat Rabka Zdrój
Pomorze postawi na turystykę kulinarną?
Tysiące turystów każdego roku wyrusza w podróż, aby oderwać się od codzienności, odkrywać, przeżyć coś wyjątkowego, a przede wszystkim smakować. Dlatego coraz częściej o wyborze kierunku wyjazdów decydują kulinaria.
Turyści poszukują naturalnych, świeżych i wysokiej jakości produktów. A z takimi właśnie kojarzą się smaki regionu. Doceniają autentyczność i wyjątkowość potraw, a co za tym idzie są w stanie wydać naprawdę spore sumy pieniędzy aby tego doświadczać. Dlatego można powiedzieć, że turystyka kulinarna staje się znaczącym biznesem, który nie kończy się wraz z odejściem lata, a trwa cały rok i przyciąga zarówno turystów krajowych jak i zagranicznych.
W roku 2012 Pomorze odwiedziło 6,6 mln turystów, rok 2013 to już 7,7 mln. Taka dynamika wzrostu na przestrzeni zaledwie jednego roku to kolejny atut dla rozwoju turystyki kulinarnej. W sezonie letnim, dominującymi gośćmi są turyści z Polski, jednakże znacząco zwiększa się udział ruchu zagranicznego. Tylko w minionym roku ruch przyjazdowy turystów ze Szwecji wzrósł w stosunku do roku 2012 aż o 10%, a z Norwegii ponad 15% co przekładając na liczby pokazuje, iż Pomorze przyjęło w 2013 roku ok 1 mln 700 tys. turystów z zagranicy, a więc ponad 20% więcej niż w roku 2012.
Międzynarodowe Stowarzyszenie Turystyki Kulinarnej (International Culinary Tourism Association) podaje, że turyści kulinarni wydają średnio ok. 1200 dolarów na podróż, z czego 36%, czyli 425 dolarów, pochłaniają wydatki związane z kulinariami. Osoby uznawane za bardzo sprofilowanych turystów kulinarnych (tj. osoby, dla których kulinaria są znacząco wpływają na wybór kierunku podróży) przeznaczają na jedzenie jeszcze więcej - około 50 % wydatków podczas podróży.
"Podstawą jest zbudowanie świadomości odbiorców i prowadzenie stałej komunikacji. Dlatego uruchomiliśmy bloga kulinarnego www.pomorskie-prestige.eu, na którym prezentujemy kulinarną wizytówkę Gdańska i regionu, a mianowicie restauracje serwujące autorską kuchnię, wydarzenia kulinarne czy ciekawe sezonowe przepisy" - wyjaśnia Krystyna Hartenberger-Pater, dyrektor Pomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej. Blog od kwietnia do sierpnia 2014 odnotował ponad 10 000 wejść głównie z Polski, Wielkiej Brytanii, Skandynawii ale i Stanów Zjednoczonych, co wskazuje na szeroki wachlarz potencjalnych rynków i odbiorców oferty kulinarnej Pomorza.
"Turyści poszukują rzetelnych informacji i rekomendacji, dlatego warstwę informacyjną dobieramy bardzo starannie. Jednak aktualny kontent to nie wszystko. Niezwykle istotne są również działania o charakterze media relations" - dodaje K. Hartenberger-Pater. W tym roku już po raz trzeci realizowana będzie kulinarna wizyta studyjna dla dziennikarzy. Tym razem Pomorze odwiedzą prestiżowe media kulinarne z Hiszpanii i Włoch, których dziennikarze poprzez szereg atrakcji poznają smaki regionu pomorskiego. Wcześniejsze wizyty realizowane były w oparciu o duże wydarzenia kulinarne (Noc Restauracji, Sopot od Kuchni) z dziennikarzami polskimi i blogerami szwedzkimi.
"Każda taka wizyta to obiektywna relacja na łamach wpływowych i opiniotwórczych mediów dlatego najistotniejsze jest wyselekcjonowanie tytułów cieszących się dużym zaufaniem i znacznym zasięgiem. Obie dotychczasowe wizyty znalazły swoje zakończenie aż w 15 publikacjach kulinarnych, które spotkały się z bardzo pozytywnym odbiorem. Nie bez znaczenia są również równolegle prowadzone dedykowane działania promocyjne, na rynkach, z którymi region pomorski posiada bezpośrednie połączenia komunikacyjne" - komentuje Izabela Koch, koordynator projektu kulinarnego PROT. Współpraca z przewoźnikami nie tylko uspójnia komunikację marketingową, ale również pozwala zwiększać zasięgi kampanii , co pokazują statystyki obłożenia: WizzAir (ponad 750 tys. pasażerów), AirBerlin (46 tys. pasażerów) Stena Line(ponad 500 tys. pasażerów). Powyższe działania promocyjne to duży krok regionu w kierunku pozyskania turysty kulinarnego.
Komentarze
Tagi:
Dział gastronomia:
Elektroniczne faktury zaczną obowiązywać za 2
Przewodnik Michelin - więcej lokali z
Lepsza kondycja branży
Program inwestycji dla branży turystyka, horeca i
Oznaczenia pochodzenia geograficznego mają być lepiej
Dział biura turystyczne:
ECTAA wybrała preferowany kierunek podróży na 2025
Elektroniczne faktury zaczną obowiązywać za 2
Promocja Polski podczas 75-lecia słynnych ogrodów
Starsze aktualności:
Komisja Europejska przedłużyła możliwość pomocy dla małych portów
Oburzenie na ceny biletu na Wawel, ale czy
TSUE: Przewoźnik odpowiada za nienależyte udzielenie pierwszej
Ankieta KE dla
Sezon nad morzem nie jest
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Nowe pomysły Sopotu na zdobycie zainteresowania turystów
Przewoźnicy jesienią w Modlinie?
Krakowskie obiekty skategoryzowane za pomocą kluczy?
W Beskidach ruszają koleje linowe
Terma Bania - dalszy ciąg inwestycji
Najlepszy Produkt Turystyczny w Polsce
Polski Bus wprowadza nowe połączenia
Obóz młodzieżowy Hiszpania-Włochy: Hotel Esplendid*** Blanes
Ta strata rzuca cień na cały urlop
Wrocław: ekskluzywne dania serwowane na domowe stoły klientów
Okęcie staje do walki z mafią taksówkową
Świąteczne jarmarki godzą w restauratorów?
Sieci hotelowe stawiają na rozwój