Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Biuro Podróży Elit Tours
- Rezydent Hotelowy
- SPECJALISTA DS. KOMUNIKACJI I CONTENT MARKETINGU
- Specjalista ds.obsługi posprzedażowej Wrocław
- pilot Bawaria
- PILOT NA JAPONIĘ na przełomie kwietnia/maja 2026
- B. P. Okno na Świat (Warszawa) - Specjalista ds....
- Specjalista ds. Turystyki w salonie Wakacje.pl
- Specjalista ds turystyki - Stargard
- Specjalista / Specjalistka ds. turystyki
Czego wymaga turysta w obiekcie?
Z preferencji szukających noclegów wynika, że dostęp do internetu jest jednym z głównych udogodnień wpływających na wybór obiektu. Po raz pierwszy także hotele wyprzedziły kwatery prywatne i pensjonaty w rankingu najpopularniejszych obiektów turystycznych w serwisie eholiday.pl.
Wyniki zapisów wyszukiwań w serwisie są co najmniej w kilku miejscach zaskakujące. Osoby szukające noclegu najczęściej wybierają hotel, a nie jak w ubiegłych latach kwaterę prywatną lub pensjonat. Dotyczy to zarówno krótkich wyjazdów (dwa-trzy dni), jak i dłuższych (tydzień i więcej). Jest to pierwsze tak wyraźne odwrócenie trendu w preferencjach turystycznych polskich internautów.
Pięć najczęściej wybieranych typów noclegu:
hotel - 18,78 proc.
kwatera prywatna - 10,60 proc.
pensjonat - 8,54 proc.
ośrodek wypoczynkowy - 8,03 proc.
agroturystyka - 7,52 proc.
Równie ciekawie prezentują się wyniki w kategorii udogodnień, które mają największy wpływ na decyzje o wyborze noclegu. Najczęściej wymagamy dostępu do internetu, basenu, parkingu i sauny. Istotne jest także zapewnienie wyżywienia oraz akceptacja zwierząt domowych. Najmniejszy wpływ na decyzje o wyborze miejsca mają: dostęp do prasy codziennej, sejf w pokoju, możliwość skorzystania z ksero i faksu, a także możliwość zlecenia prasowania.
Pięć najistotniejszych udogodnień jakie mają wpływ na wybór noclegu:
internet - 13,69 proc.
basen - 12,62 proc.
parking - 12,10 proc.
wyżywienie - 11,62 proc.
sauna - 5,81 proc.
Kryterium ceny jest nadal bardzo ważne, ale z badania wynika, że dla Polaków coraz istotniejsza staje się wygoda i komfort. Przesunięcie w tym kierunku obserwowaliśmy od dłuższego czasu, ale to pierwsze tak wyraźne i widoczne dane. Jest to kolejne badanie po tym jakie przeprowadziliśmy z Instytutem Hotelarstwa i miesięcznikiem Hotelarstwo na początku roku, które potwierdza lepszą kondycję naszego rynku hotelarskiego oraz to, że hotelarze są pełni optymizmu co do najbliższej przyszłości - powiedział Mariusz Wojciechowski, prezes grupy eholiday.pl.
W badaniu przeanalizowano dane z trzech miesięcy, od grudnia 2011 do końca lutego 2012, łącznie ponad 2,4 mln zapytań i wyszukań w serwisie eholiday.pl.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Turystyka potrzebuje od państwa wsparcia, a nie przejmowania roli
Itaka: nocne spotkanie z
Na ferie prowadzi Egipt, ale egzotyka także
Dział centra informacji i promocji:
W Polsce podróże są
a&o Hostels promuje turystykę młodzieżową w
Polska turystyka rośnie i będzie
Polacy wśród laureatów konkursu na najlepszy film
Starsze aktualności:
Intercity zadowolone z 2024
Picie na stokach potępiane
ACI EUROPE: Potrzebujemy zabezpieczenia przyszłości
POLREGIO przewiozło ponad 100 mln
Gdzie Polacy latali samodzielnie w
ETC publikuje wskazówki dla zrównoważonej
Accor ułatwia rezerwacje
Turystyka wspiera 33 finał
Gdańsk Europejską Stolicą Kultury
MSZ ostrzega przed zagrożeniem terrorystycznym
Są jeszcze wolne miejsca na kanonizację
Lotnisko w Świdniku - rekrutacja zakończona
Ecco Holiday robi pierwszy krok
Senat przyjął ustawę w sprawie ruchu bezwizowego
Były szef Ferrari pomoże Alitalii?
Niezwykła akcja ratunkowa z udziałem pasażerów Boeinga 777
Sieć fast-food otwiera kolejny lokal
Lotnisko Chopina - niekorzystny okres?
Minister sportu ostrzega hotelarzy
Turniej tenisowy w Hotelu Bryza już po raz dziewiętnasty
