Zobacz także
Wojna w Izraelu. Przewoźnicy odwołują loty
Teneryfa: nie chcemy (tylu) turystów
Wstępne porozumienie w sprawie rozporządzeń dot. danych pasażerów linii lotniczych
Rekordowa sprzedaż biletów lotniczych w styczniu
Jeśli pasażer sam załatwi sobie lot zastępczy, może nie dostać odszkodowania za opóźnienie
Nie chcemy Niemców, lepsi Francuzi?
Przejęciem polskiego narodowego przewoźnika jest tak na prawdę zainteresowanych trzech chętnych inwestorów opisuje "Dziennik Gazeta Prawna".
Skarb Państwa informuje tylko o dwóch potencjalnych kupcach: liniach Turkish Airlines oraz inwestorze branżowym. Jednak Dziennik Gazeta Prawna powołując się na źródło w ministerstwie pisze, że transakcją zainteresowane są także Air France/KLM oraz trzeci podmiot - niemiecka Lufthansa!
Niemcy mają spory interes w przejęciu LOT-u. W ten sposób mogliby panować nad interesami w tej części Europy, nie pozwalając na ekspansję Air France/KLM.
Gdyby zwyciężył inwestor francusko-holenderski byłoby to z korzyścią dla polskich pasażerów. Rozpoczęłaby się bowiem wojna cenowa między Lufthansą a Air France/KLM, a podróżni skorzystaliby na tańszych biletach. Warszawa miała by także realne szanse wzrostu znaczenia w regionie jako port lotniczy, gdyż w przeciwieństwie do Lufthansy, Air France/KLM nie miało by domyślnego scenariusza wywożenia pasażerów z Polski na niemieckie lotniska.
Turkish Airlines z punktu widzenia pasażerów także wydają się ciekawym partnerem. Tu także raczej nie grodzi sprowadzenie naszych lotnisk do roli zbierania podróżnych i dostarczania do innych portów na właściwy lot. Turkish Airlines mają też ciekawą siatkę połączeń i dobre wyniki - w 2010 przewiozły ponad 29 mln pasażerów i miały zysk w wysokości 160 mln dolarów, a 2011 zapowiadał się jeszcze lepiej.
Dla Francuzów problemem są finanse Air France/KLM. Francuskie pochodzenie firmy, a także fakt, iż Francja posiada w niej jeszcze udziały rzutują na sytuację. Ostatnie strajki nie poprawiają sytuacji, a same straty przewoźnika w 2011 roku na połączeniach średniego i krótkiego zasięgu wyniosły blisko 700 mln euro i wdrażany jest obecnie program naprawczy - Air France - KLM cięcia kosztów.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Francuzi lepsi?
[2012-02-10 13:36 80.52.226.*]
Czy wiecie, kto bedzie pracował w Turkish - LOT, na pewno nie Polacy - pensje sa zbyt wysokoie,
gratuluje wyboru.
To już niech polscy stewardzi i /dessy szukaja pracy w hotelarstwie tureckim - tam lepiej zarobią i milsza praca.
do zobaczenia na riwierza tureckiej odpowiedz »Francuzi lepsi?
[2012-02-13 09:46 89.76.99.*]
Sprzedajmy wszystko ; Lot, koleje, elektrownie, pocztę, kopalnie, fabryki, duże przedsiębiorstwa etc.
Potem będziemy mogli prosić o zatrudnienie w charakterze
dozorcy, pomocnika, woźnego, mechanika etc. odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
Dział aktualności dnia:
IGHP: Wielkanoc dobra, majówka będzie jeszcze
Starsze aktualności:
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Prawie 75 mln wyjazdów turystycznych
Czy konsolidator usług hotelowych może rozliczać się wg procedury VAT
Wyspy Wolin i Uznam lepiej połączone z resztą
Kraków wprowadza ograniczenia sprzedaży
1/5 Polaków nie ubezpiecza się przy
POT podpisała deklarację w sprawie promocji
Syria wierzy w powrót turystów
Kultowy hotel zmienia się w akademik
PIT krytykuje Narodowy Portal Turystyczny
Restauracje zapraszają na nocną ucztę
Spora transakcja na polskim rynku hotelowym
Izba Turystyczna w sprawie nielegalnych pielgrzymek
Konkurs na Targach EuroGastro 2014
Marriott ucieka przed greckim kryzysem
Odszkodowanie dla poszkodowanej w katastrofie autokaru
Pierwszy hotel Best Western w Trójmieście
Zawód animatora coraz popularniejszy
Targi WorldHotel 2013 uroczyście zainaugurowane
Wygoda Travel: wzrost sprzedaży zimy