Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Biuro Podróży Elit Tours
- Rezydent Hotelowy
- SPECJALISTA DS. KOMUNIKACJI I CONTENT MARKETINGU
- Specjalista ds.obsługi posprzedażowej Wrocław
- pilot Bawaria
- PILOT NA JAPONIĘ na przełomie kwietnia/maja 2026
- B. P. Okno na Świat (Warszawa) - Specjalista ds....
- Specjalista ds. Turystyki w salonie Wakacje.pl
- Specjalista ds turystyki - Stargard
- Specjalista / Specjalistka ds. turystyki
Nie chcemy Niemców, lepsi Francuzi?
Przejęciem polskiego narodowego przewoźnika jest tak na prawdę zainteresowanych trzech chętnych inwestorów opisuje "Dziennik Gazeta Prawna".
Skarb Państwa informuje tylko o dwóch potencjalnych kupcach: liniach Turkish Airlines oraz inwestorze branżowym. Jednak Dziennik Gazeta Prawna powołując się na źródło w ministerstwie pisze, że transakcją zainteresowane są także Air France/KLM oraz trzeci podmiot - niemiecka Lufthansa!
Niemcy mają spory interes w przejęciu LOT-u. W ten sposób mogliby panować nad interesami w tej części Europy, nie pozwalając na ekspansję Air France/KLM.
Gdyby zwyciężył inwestor francusko-holenderski byłoby to z korzyścią dla polskich pasażerów. Rozpoczęłaby się bowiem wojna cenowa między Lufthansą a Air France/KLM, a podróżni skorzystaliby na tańszych biletach. Warszawa miała by także realne szanse wzrostu znaczenia w regionie jako port lotniczy, gdyż w przeciwieństwie do Lufthansy, Air France/KLM nie miało by domyślnego scenariusza wywożenia pasażerów z Polski na niemieckie lotniska.
Turkish Airlines z punktu widzenia pasażerów także wydają się ciekawym partnerem. Tu także raczej nie grodzi sprowadzenie naszych lotnisk do roli zbierania podróżnych i dostarczania do innych portów na właściwy lot. Turkish Airlines mają też ciekawą siatkę połączeń i dobre wyniki - w 2010 przewiozły ponad 29 mln pasażerów i miały zysk w wysokości 160 mln dolarów, a 2011 zapowiadał się jeszcze lepiej.
Dla Francuzów problemem są finanse Air France/KLM. Francuskie pochodzenie firmy, a także fakt, iż Francja posiada w niej jeszcze udziały rzutują na sytuację. Ostatnie strajki nie poprawiają sytuacji, a same straty przewoźnika w 2011 roku na połączeniach średniego i krótkiego zasięgu wyniosły blisko 700 mln euro i wdrażany jest obecnie program naprawczy - Air France - KLM cięcia kosztów.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Francuzi lepsi?
[2012-02-10 13:36 80.52.226.*]
Czy wiecie, kto bedzie pracował w Turkish - LOT, na pewno nie Polacy - pensje sa zbyt wysokoie,
gratuluje wyboru.
To już niech polscy stewardzi i /dessy szukaja pracy w hotelarstwie tureckim - tam lepiej zarobią i milsza praca.
do zobaczenia na riwierza tureckiej odpowiedz »Francuzi lepsi?
[2012-02-13 09:46 89.76.99.*]
Sprzedajmy wszystko ; Lot, koleje, elektrownie, pocztę, kopalnie, fabryki, duże przedsiębiorstwa etc.
Potem będziemy mogli prosić o zatrudnienie w charakterze
dozorcy, pomocnika, woźnego, mechanika etc. odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
Itaka: nocne spotkanie z
Na ferie prowadzi Egipt, ale egzotyka także
Zamek Królewski na Wawelu podsumowuje
Dział aktualności dnia:
Na ferie prowadzi Egipt, ale egzotyka także
Jak sprzedają się przyszłoroczne oferty w
Starsze aktualności:
Picie na stokach potępiane
ACI EUROPE: Potrzebujemy zabezpieczenia przyszłości
POLREGIO przewiozło ponad 100 mln
Gdzie Polacy latali samodzielnie w
ETC publikuje wskazówki dla zrównoważonej
Accor ułatwia rezerwacje
Turystyka wspiera 33 finał
Gdańsk Europejską Stolicą Kultury
POT przyznała rekomendacje na lata
Syria wierzy w powrót turystów
Kultowy hotel zmienia się w akademik
PIT krytykuje Narodowy Portal Turystyczny
Restauracje zapraszają na nocną ucztę
Spora transakcja na polskim rynku hotelowym
Izba Turystyczna w sprawie nielegalnych pielgrzymek
Konkurs na Targach EuroGastro 2014
Marriott ucieka przed greckim kryzysem
Odszkodowanie dla poszkodowanej w katastrofie autokaru
Pierwszy hotel Best Western w Trójmieście
Zawód animatora coraz popularniejszy
Targi WorldHotel 2013 uroczyście zainaugurowane
Wygoda Travel: wzrost sprzedaży zimy
