Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Pilot wycieczek rowerowych
- REZYDENT TURYSTYCZNY REGO-BIS - SEZON 2024
- Animator Czasu Wolnego - Bułgaria
- KIEROWNIK DZIAŁU REZERWACJI
- PRACOWNIK DZIAŁU CALL CENTER
- Pilot na Węgry
- Project Manager (Katowice)
- Specjalista ds. rezerwacji w jęz. polskim
- Specjalista ds.turystyki - biuro podróży w...
- Sprzedam pensjonat Rabka Zdrój
W Moskwie zawiązują sojusz przeciwko UE
W Moskwie trwa właśnie dwudniowa konferencja, na którą zjechali przedstawiciele 26 państw antyunijnej koalicji. Na spotkaniu pojawiły się ważne osobistości m.in. Chin Indii, Rosji, USA, Kanady, Egiptu, Brazylii, Singapuru oraz Zjednoczonych Emiratów Arabskich. Tematem przewodnim jest sprzeciw wobec decyzji Komisji Europejskiej (KE), która zobowiązuje do opłaty za emisje dwutlenku węgla wszystkich przewoźników spoza układu, którzy startują lub lądują na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego (UE oraz Islandia, Liechtenstein i Norwegia).
Wielu uważa, że opłaty za zużycie dwutlenku węgla to próba wymuszeń podatkowych Unii, przekraczająca granice jej uprawnień. Nie obejdzie się więc bez bojkotu unijnych przepisów. Już teraz wiadomo, że dodatkowe opłaty do 2020 mogą kosztować linie lotnicze nawet 700 mln dolarów. Większość chce te koszta przerzucić na pasażerów. Wówczas spodziewany wzrost cen biletów na trasach transatlantyckich wyniósł by około 10 euro. Linie Etihad z siedzibą w Abu Zabi już zdecydowały się na podwyżkę cen biletów. Należy zaznaczyć, że wysokość podatku uzależniona jest od długości całego lotu,a nie geograficznego położenia nad obszarem Unii Europejskiej.
Moskiewski meeting zatem nie obejdzie się bez próby kontrofensywy i ustalenia niewygodnego stanowiska wobec UE przez "26". Drastyczne w skutkach mogą okazać się: próba nałożenia opłat karnych na linie unijne, czy zmniejszenie częstotliwości połączeń.
Jak słusznie zauważa Tom Enders z AP, zamiast ratować środowisko, mamy konflikt handlowy. Jesteśmy w sytuacji kiedy każdy będzie chciał przeciągnąć linę na swoja stronę. Skoro UE ma prawo to nakładania dodatkowych opłat dla przewoźników spoza układu, dlaczego miałoby to nie zadziałaś w odwrotną stronę?
Czy nowe przepisy zagrożą ekspansji naszego flagowego przewoźnika? LOT obecnie obsługuje trasy rejsowe do USA, Kanady, Egiptu oraz Rosji. Już na wiosnę wraca połączenie do Pekinu, a jeszcze w tym roku przewoźnik wyląduje na tokijskim lotnisku Narita. Jeśli restrykcję na unijne samoloty się nasilą, realizacja nowej azjatyckiej strategii stoi pod znakiem zapytania.
Komentarze
Tagi:
Dział centra informacji i promocji:
Rozpoczyna się kolejna edycja Turystycznych Mistrzostw
Dziwny konkurs na dyrektorów
Polacy na pierwszym miejscu wśród
Wsparcie także turystyki w północno-wschodniej
Dział dostawcy/usługodawcy branży:
SITE Poland podsumowuje 3 edycję programu Young
Państwo może nakładać obowiązki na dostawców usług internetowych z siedzibą w innym kraju
Ceny wrześniowych wyjazdów rosną trochę
Niemiecki Dzień Turystyki bez
Najlepsze praktyki dotyczące spotkań medycznych. Raport ICCA i AC
Starsze aktualności:
Komisja Europejska przedłużyła możliwość pomocy dla małych portów
Oburzenie na ceny biletu na Wawel, ale czy
TSUE: Przewoźnik odpowiada za nienależyte udzielenie pierwszej
Ankieta KE dla
Sezon nad morzem nie jest
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Pożar kompleksu hotelowego w Sycowie
Niszczejący motel problemem dla miasta
Komisja Europejska wymusza efektywność lotnisk
Sprawa łódzkiego Hiltona rozstrzygnięta
Najczęściej wybierane kierunki na rodzinne wakacje
Tajemnicze dziury na lotnisku w Modlinie
Katarzyna Sobierajska odwołana z MSiT
Będą ułatwienia wizowe dla Ukraińców
Pył wulkaniczny znów powoduje utrudnienia. Tym razem w Australii i Nowej Zelandii