TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






W święta nie siedź w pociągu. LOT kpi z kolei

Hasło reklamowe LOT-u, jakim promuje tegoroczne loty w okresie świątecznym, celuje w innego przewoźnika - kolej. Głosząc "Święta z Rodziną a nie w pociągu! Poleć do bliskich LOT-em" linia lotnicza wskazuje, że przy obecnych realiach podróż pociągiem to smutna konieczność.


Linie lotnicze postanowiły wykorzystać w promocji swój atut, jakim jest szybkie podróżowanie, wskazując jednocześnie na konkurencyjne ceny."Dzięki krajowym połączeniom LOT-u, zamiast spędzać wiele godzin w podróży, można szybciej spotkać się z rodziną przy świątecznym stole lub na Sylwestra" - zaznacza LOT. Dzięki nowej kampanii promocyjnej podróżni mają zauważyć, iż podróżowanie koleją po prostu im się nie opłaca.

Wielu podróżnych wybór środka lokomocji uzależnia od ceny połączeń. W tym roku jednak połączenia Express Intercity i LOT na tych samych trasach są cenowo konkurencyjne. Wybierając się z Poznania do Warszawy, za przejazd koleją w obie strony podróżni zapłacą 254 złote. Za tą sama sumę na analogicznej trasie można polecieć samolotem.

Kampania LOT przez przedstawicieli kolei tłumaczona jest jednak inaczej. Ich zdaniem, linie lotnicze wyczuwają w PKP Intercity konkurencję. "Przewoźnik lotniczy, odnosząc się w swojej kampanii świątecznej do podróżowania koleją, musi widzieć w PKP Intercity rosnącą konkurencję. Nie tylko oferujemy naszym pasażerom bilety za 39 zł w TLK i 69 zł w EIC w ramach "Biletu Świątecznego", ale również zdecydowanie większą podaż miejsc. Na okres świąteczno-noworoczny uruchamiamy 22 sezonowe pociągi. Wzmacniamy również 200 regularnie kursujących składów, tworząc ponad 13 tys. dodatkowych miejsc. Naszym atutem jest też podróż z centrum do centrum miast, bez konieczności wcześniejszego przybycia na dworzec, nie mówiąc już o braku ograniczeń związanych z przewożonym bagażem" - podkreśla Marcin Celejewski, członek zarządu PKP Intercity ds. handlowych.

Trudno jednak zaprzeczyć, że o ile promocyjne ceny na bilety kolejowe są istotnym i często atrakcyjnym czynnikiem, o tyle czas przejazdu koleją już nie. Ponadto, klasa wystawianego na tory taboru często również pozostawia wiele do życzenia. Na niekorzyść kolei działają również opóźnienia, najczęściej notowane właśnie w okresie zimowym. Czy jednak promocyjne ceny biletów okazyjnie wprowadzane przez LOT rzeczywiście oznaczają początek rewolucji w podróżowaniu?




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
LOT pociąg kampania promocja cena połączenie samolot kolej korzyść walka




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję