Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Biuro Podróży Elit Tours
- Rezydent Hotelowy
- SPECJALISTA DS. KOMUNIKACJI I CONTENT MARKETINGU
- Specjalista ds.obsługi posprzedażowej Wrocław
- pilot Bawaria
- PILOT NA JAPONIĘ na przełomie kwietnia/maja 2026
- B. P. Okno na Świat (Warszawa) - Specjalista ds....
- Specjalista ds. Turystyki w salonie Wakacje.pl
- Specjalista ds turystyki - Stargard
- Specjalista / Specjalistka ds. turystyki
Zobacz także
Stanowisko Parlamentu Europejskiego w sprawie zmiany przepisów dot. praw pasażerów
Parlament Europejski poparł przepisy, które ułatwią zawieszanie prawa do podróży bezwizowych do UE
Przewoźnicy chcą móc spóźniać się bardziej
Dofinansowanie projektów turystycznych
W PE będą się ważyć sprawy odszkodowań za opóźnienia lotów
Parlament Europejski przyjął stanowisko w sprawie dyrektywy turystycznej
Pasażerowie dostaną większe prawa?
Parlament Europejski przegłosował projekt regulacji prawnych, na mocy których pasażerom ułatwiono by staranie się o odszkodowanie za opóźnienia lub pozostawienie samym sobie, a linie lotnicze otrzymałyby jasne wytyczne dotyczące obsługiwania skarg.
Według nowych propozycji każdy przewoźnik musiałby wyznaczyć pracowników, którzy mieliby się zająć informowaniem pasażerów o ich prawach, procedurach składania reklamacji oraz pomaganiem w przypadku zwrotów pieniędzy lub konieczności zmiany trasy. W przypadku zniszczenia lub zagubienia bagażu podróżni mogliby składać skargi bezpośrednio u tych pracowników.
Z ustaleń Parlamentu Europejskiego wynika, że obecnie tylko 2 proc. podróżnych otrzymuje rekompensaty.
Zgodnie z propozycjami PE informacje o ilości i wadze dozwolonego bagażu powinny być jasno określone na wczesnych etapach procedury rezerwacji biletu. Wolny od opłat bagaż podręczny powinien, zdaniem europejskich decydentów, zawierać okrycie, torebkę i jedną torbę z rzeczami zakupionymi na lotnisku.
Brak odpowiedzi przewoźnika na skargę w przeciągu 2 miesięcy oznaczałby akceptację roszczeń. Linie argumentujące odmowę wypłaty odszkodowania "nadzwyczajnymi okolicznościami" będą musiały przedstawić pasażerowi dokładne wyjaśnienie na piśmie. Projekt zawiera także listę okoliczności, które mogą być uznane za nadzwyczajne, m.in. zamieszki czy nieprzewidziane strajki. Gdyby nadzwyczajne okoliczności się przedłużały, tak jak np. w przypadku popiołów wulkanicznych w 2010 r., odpowiedzialność przewoźnika będzie ograniczona do zapewnienia do 5 noclegów.
Według nowego projektu organy krajowe powinny dostać kompetencje umożliwiające nakładanie kar na przewoźników naruszających prawa pasażerów, oraz ocenę raportów składanych przez linie odnośnie pomocy udzielonej podróżnym w przypadku opóźnień lub odwołanych lotów.
Głosowanie potwierdziło stanowisko PE w pierwszym czytaniu. Zgodnie z procedurą, Rada Europy może przyjąć propozycje Parlamentu bądź przedstawić własne stanowisko do dyskusji.
Komentarze
Tagi:
Dział prawo i podatki:
Nad Bałtykiem Święta szansą na dobry koniec
Zakaz reklamy piwa uderzy nie tylko w branżę piwowarów. Ucierpi też
Przedłużony ruch bezwizowy do
Turysta może otrzymać zwrot całości ceny, nawet jeśli skorzystał z części
Dział aktualności dnia:
Na ferie prowadzi Egipt, ale egzotyka także
Jak sprzedają się przyszłoroczne oferty w
Starsze aktualności:
Intercity zadowolone z 2024
Picie na stokach potępiane
ACI EUROPE: Potrzebujemy zabezpieczenia przyszłości
POLREGIO przewiozło ponad 100 mln
Gdzie Polacy latali samodzielnie w
ETC publikuje wskazówki dla zrównoważonej
Accor ułatwia rezerwacje
Turystyka wspiera 33 finał
Gdańsk Europejską Stolicą Kultury
Ryanair zapłaci odszkodowanie za odwołane loty
Starwood Hotels: Ekologia ma znaczenie
Hotele w miejscowościach narciarskich tanieją
Dlaczego Africano Travel upadło
Orbis: wykreślenie hipotek z 4 hoteli
Proces ws. tragicznego wypadku autokaru z licealistami na Podlasiu zostanie wznowiony
Wielkanoc i Wielka Majówka w hotelach Orbis
Jagnięcina z Podhala trafi na listę europejskich produktów tradycyjnych?
Wakacyjny kurs językowy, może na Malcie?
