Ogłoszenia
Ogłoszenia
- SPECJALISTA DS. KOMUNIKACJI I CONTENT MARKETINGU
- Specjalista ds.obsługi posprzedażowej Wrocław
- pilot Bawaria
- PILOT NA JAPONIĘ na przełomie kwietnia/maja 2026
- B. P. Okno na Świat (Warszawa) - Specjalista ds....
- Specjalista ds. Turystyki w salonie Wakacje.pl
- Specjalista ds turystyki - Stargard
- Specjalista / Specjalistka ds. turystyki
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej -...
- Specjalista ds. Turystyki w salonie ITAKA
KE chce ujednolicenia kontroli ruchu lotniczego
Komisja Europejska ponownie postanowiła podjąć działania mające doprowadzić do likwidacji różnic w prowadzeniu kontroli ruchu lotniczego. Najważniejsze kwestie były dyskutowane w trakcie Single Sky Committee, posiedzenia zorganizowanego w Brukseli.
Cele jakie stawia sobie Komisja Europejska mają być dalekosiężne. Poza kwestia bezpieczeństwa, zakładane jest podjęcie działań mających doprowadzić do zwiększenia przepustowości przestrzeni powietrznej, oraz zwiększenia wydajności systemu zarządzania ruchem lotniczym. Zorganizowane w Brukseli spotkanie ma pozwolić na ustalenie najważniejszych wytycznych, dotyczących zakresu oszczędności i redukcji opóźnień lotniczych.
Kwestie dyskutowane w Brukseli nie budzą entuzjazmu Związku Zawodowego Kontrolerów Ruchu Lotniczego w Polsce. Przedstawiciele Związku wskazują, że jeśli rzeczywiście nowe ustalenia zostaną przyjęte, to przyniosą one jedynie obniżenie standardów bezpieczeństwa. Realizacja postulatów wymagać będzie bowiem kolejnych oszczędności. Polski Związek nie jest jedynym, który wyraził swój sprzeciw. Podobne stanowisko zajęli też przedstawiciele kontrolerów lotów z całej Europy.
"Nie jesteśmy przeciwni idei Jednolitej Europejskiej Przestrzeni Powietrznej (ang. Single European Sky - SES), ale rozwiązania proponowane dla Polski przeczą zdrowemu rozsądkowi" - informuje Janusz Janiszewski, przewodniczący ZZKRL. "Do dalszego rozwoju lotnictwa u nas niezbędne są inwestycje, a nie kolejne cięcia kosztów."
Obecnie Polska jest jednym z krajów, gdzie koszty transportu lotniczego są najtańsze. W życie został już wprowadzony jeden z głównych celów SES, zakładający maksymalne wyprostowanie tras. Pozwala to uzyskiwać pewne oszczędności na zużyciu paliwa.
"Jeśli Polska ma spełnić wymogi, które muszą być zrealizowane w latach 2015 - 2019, PAŻP musi na przykład jak najszybciej zakupić niezbędne radary oraz urządzenia radionawigacyjne" - wskazuje Janiszewski. Jego zdaniem dobrych rozwiązań należy szukać gdzie indziej. "Jeśli chcemy wspierać przewoźników, to nie można tego robić kosztem bezpieczeństwa, ale musimy zacząć inwestować w kadry, rozwijać system zarządzania ruchem lotniczym i zwiększać przepustowość".
Komentarze
Tagi:
Dział badania rynku i analizy:
ETC: Trzeci kwartał roku udany dla
WTTC: może braknąć rąk do pracy w
Więcej turystów w polskich obiektach
Dział transport:
Loty na Sylwestra średnio za ponad
PLL LOT z nową trasą w 2026
W Polsce podróże są
Starsze aktualności:
POLREGIO przewiozło ponad 100 mln
Gdzie Polacy latali samodzielnie w
ETC publikuje wskazówki dla zrównoważonej
Accor ułatwia rezerwacje
Turystyka wspiera 33 finał
Gdańsk Europejską Stolicą Kultury
POT przyznała rekomendacje na lata
Ryanair planuje przewiezienie 20 mln
eSky zachęca do wczesnego planowania
MSiT chce 10 strategii dla
Nowa aplikacja mobilna dla pasażerów
Neckermann i Hirek Wrona zapraszają
Bezprawna kopia akcji promocyjnej miasta?
