Ogłoszenia
Ogłoszenia
- REZYDENT NA MAJORCE
- REZYDENT NA COSTA DEL SOL
- Specjalista ds. organizacji i rozliczeń imprez...
- Biuro Podróży Elit Tours
- Rezydent Hotelowy
- SPECJALISTA DS. KOMUNIKACJI I CONTENT MARKETINGU
- Specjalista ds.obsługi posprzedażowej Wrocław
- pilot Bawaria
- PILOT NA JAPONIĘ na przełomie kwietnia/maja 2026
- B. P. Okno na Świat (Warszawa) - Specjalista ds....
Czy da się znaleźć rozwiązanie kosztownego dla branży problemu?
Według najnowszego raportu dotyczącego zakłóceń w rozkładzie lotów złe warunki pogodowe, klęski żywiołowe i strajki pracowników kosztują firmy z branży turystycznej około 60 mld USD rocznie, co wynosi w przybliżeniu 8% globalnych przychodów tego sektora.
Raport pt. "Przyszłość zarządzania zakłóceniami w rozkładach lotów", zlecony przez Amadeus i opracowany przez doradzającą liniom lotniczym firmę T2RL, ujawnia, że zakłócenia rozkładów rozprzestrzeniają się w całym "ekosystemie" usług turystycznych niczym wirus. Efekt domina zapoczątkowany przez opóźnione samoloty i załogi nie przybywające na czas oznacza kolejne odwołania lub opóźnienia lotów. W ten sposób cała sieć połączeń, zaplanowana tak, żeby działać jak najbardziej optymalnie, przestaje poprawnie funkcjonować, często z błahej przyczyny.
Według danych zawartych w raporcie przepisy, takie jak Tarmac Delay Rule w USA i Mandatory Compensation for Delays na terenie Unii Europejskiej zachęcają linie lotnicze do wdrażania standardowych procedur radzenia sobie z zakłóceniami rozkładów lotów. Analiza przeprowadzona podczas opracowywania raportu pozwoliła wyciągnąć wiele wniosków na podstawie rozmów z czołowymi ekspertami z różnych organizacji z sektora turystycznego, w tym American Express GBT, ANA, Gatwick Airport, IATA, Southwest Airlines, Star Alliance, Swiss International Airlines czy Yas Viceroy Hotel.
Inne wnioski płynące z raportu:
- Czeka nas przełom technologiczny: Zwiększona motywacja zarządów linii lotniczych, aby inwestować w rozwiązanie problemu zarządzania zakłóceniami w połączeniu ze skupieniem uwagi na nowych, obiecujących rozwiązaniach pilotażowych od dostawców rozwiązań informatycznych sprawiają, że przełom w nadchodzących latach jest bardzo prawdopodobny.
- Do osiągnięcia zintegrowanego podejścia najważniejsza jest współpraca: Lepsza komunikacja między kierownikami operacyjnymi, portami lotniczymi i firmami świadczącymi usługi liniom lotniczym będzie skutkować ściślejszą współpracą. W przyszłości nawet agresywnie ze sobą konkurujące linie lotnicze będą współpracować podczas nagłych zakłóceń w rozkładzie lotów.
Mamy wszelkie podstawy, by sądzić, że odwieczny problem z przekierowaniem samolotów, załóg i pasażerów podczas zakłóceń ostatecznie zostanie rozwiązany w ciągu następnych kilku lat. Po okresie ograniczonych nakładów inwestycyjnych obecnie zarządy linii lotniczych chcą inwestować w rozwiązanie tego problemu, po części dbając o skuteczną sprzedaż usług dodatkowych. Co najważniejsze, usługodawcy z całej branży współpracują ze sobą, aby ograniczyć wpływ zakłóceń na podróżujących - powiedział Ira Gershkoff, główny doradca w firmie T2RL i autor raportu.
Zarządzanie zakłóceniami to jedna z najważniejszych kwestii operacyjnych dla naszych linii lotniczych. Każdy krok na drodze do rozwiązania problemu wartego 60 mld dolarów rocznie w istotny sposób zwiększy zwrot z inwestycji, nie wspominając o zmniejszeniu frustracji pasażerów, która co roku pojawia się w badaniach poziomu zadowolenia klientów linii lotniczych. Nie trzeba dodawać, że technicy i inżynierowie z firmy Amadeus stale pracują nad rozwiązaniem tego problemu - dodała Julia Sattel, szef działu rozwiązań IT dla linii lotniczych w Amadeus.
Najważniejsi eksperci z branży dyskutowali nad wynikami raportu podczas konferencji branżowej IATA World Passenger Symposium, która odbyła się 18 października w Dubaju.
Z raportem przygotowanym na zlecenie Amadeusa można zapoznać się poniżej.
Możesz także pobrać plik: turinfo_20161024_amadeus-airline-it-disruption-white-paper.pdf
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Duży wzrost ilości wyjazdów
Turystyka potrzebuje od państwa wsparcia, a nie przejmowania roli
Dział dostawcy/usługodawcy branży:
Oficjalny start sezonu
Zmiana sekretarza generalnego Światowej Organizacji
Starsze aktualności:
WTTC: Turyści mówią o zrównoważonej turystyce, ale co
Coolcation nie tylko w
Intercity zadowolone z 2024
Picie na stokach potępiane
ACI EUROPE: Potrzebujemy zabezpieczenia przyszłości
POLREGIO przewiozło ponad 100 mln
Gdzie Polacy latali samodzielnie w
ETC publikuje wskazówki dla zrównoważonej
Accor ułatwia rezerwacje
Itaka przed sądem czyli twardy orzech do zgryzienia
Sieć Sphinx otworzyła nową restaurację w Gryficach
Wyrok po Kuchennych rewolucjach
Nowa odsłona systemu rezerwacyjnego Merigo
Emirates rozszerzyły umowę code-share z S7 Airlines
Polskie Koleje Linowe wprowadzają kartę PKLpass
Zmiany personalne w hotelu Hilton Garden Inn Kraków Airport
MSZ aktualizuje komunikat w sprawie Afganistanu
Wenecja chce zmienić opłaty dla turystów
Na jakie przeszkody można trafić, starając się o zwrot z gwarancji?
Turyści po raz kolejny wygrywają ze Skarbem Państwa
Nowe połączenie lotnicze do Włoch
Organizatorzy ŚDM chcą współpracować z restauratorami
Na co zwracać uwagę sprzedając wycieczki?
Kto zyskał, kto stracił na polskim rynku lotniczym?
Hotel z Gliwic wstąpił do sieci Silfor
Biura ewakuują turystów z Tunezji
Singapore Airlines otwierają nowy business lounge
Co się działo na Tour Salonie?
Warimpex sprzedaje hotel w Pradze
noclegi dla grupy - Petersburg
PILOT BERLIN+ TROPIKALNA WYSPA
NA TAKICH FORACH PRAWIE ZAWSZE WYPOWIADAJĄ SIĘ TYLKO NIEZADOWOLONE OSOBY
