Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Młodszy Specjalista ds. obsługi klienta
- NEKERA - Flight Specialist
- NEKERA - Product Manager (Warszawa)
- pilot Wiedeń : 31.05-01.06.2024
- Poszukiwany pilot 05.06-07.06
- Przewodnik Kulinarny w Warszawie
- Specjalista ds. Turystyki Jaworzno
- Specjalista ds turystyki
- Wychowawca kolonijny + ratownik
- Specjalista ds. rezerwacji hotelowych
Komisja Europejska sprawdzi czy touroperatorzy nie dyskryminują klientów
Komisja Europejska sprawdzi, czy duże koncerny turystyczne nie dyskryminują klientów, ze względu na miejsce pochodzenia.
Komisja Europejska wzięła na celownik TUI, Thomasa Cooka, REWE i grupę hotelową Melia. KE podejrzewa, że w przypadku umów pomiędzy wymienionymi touroperatorami a grupą hotelową dochodziło do dyskryminacji klientów. Do Komisji dochodziły skargi dotyczące tego, że dostępność on-line poszczególnych typów pokoi, a także ich ceny były zróżnicowane w zależności od lokalizacji klienta.
Umowy te mogą zawierać klauzule, które dyskryminują klientów, w oparciu o ich obywatelstwo lub kraj zamieszkania - w efekcie tego, klienci mogą nie być w stanie zobaczyć pełną dostępność w hotelu lub dokonać rezerwacji w najlepszych cenach. Mogłoby to naruszać unijne reguły konkurencji poprzez uniemożliwianie klientom rezerwacji zakwaterowania w hotelu na lepszych warunkach, oferowanych przez touroperatorów w innych państwach członkowskich. Prowadziłoby to do podziału jednolitego rynku. - głosi komunikat Komisji Europejskiej.
E-commerce powinien dać konsumentom szerszy wybór towarów i usług, a także możliwość dokonywania zakupów ponad granicami. Trzy dochodzenia, które rozpoczęliśmy skupiają się na praktykach w których firmy są podejrzewane o uniemożliwianie tego. Przypadki te dotyczą elektroniki użytkowej, gier wideo i sektora zakwaterowania w hotelu. Sprawdzimy czy te przedsiębiorstwa nie łamią unijnych reguł konkurencji przez niesprawiedliwe ograniczenie cen detalicznych lub wyłączanie klientów z niektórych ofert ze względu na ich przynależność państwową lub lokalizację - mówiła komisarz Margrethe Vestager
Wszystkie spółki, których dotyczy dochodzenie deklarują wolę współpracy. Grupa Melia w oświadczeniu podała, że samo rozpoczęcie dochodzenia nie wskazuje na to, że nieprawidłowości miały miejsce. Według przedstawicieli grupy, Komisja tylko zbiera informacje na ten temat.
W przypadku wykrycia zarzucanych nieprawidłowości, spółkom grożą kary do 10 proc. ich rocznego obrotu. Na razie nie podano daty zakończenia dochodzenia.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Dział aktualności dnia:
Dział prawo i podatki:
Koniec konfliktu Anex Tours i JoinUp! z
Starsze aktualności:
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Prawie 75 mln wyjazdów turystycznych
Czy konsolidator usług hotelowych może rozliczać się wg procedury VAT
Polacy częściej korzystają ze świątecznego cateringu
Hotel Jurata dołączył do Best Western
Turcja wraca do czołówki najpopularniejszych kierunków
Przedstawiciele francuskich biur podróży z wizytą w Polsce
TU Europa rozszerza swoją ofertę
Znamy laureatów konkursu eTravel i MerlinX
Nowy transport z Lotniska w Krakowie Balice
Czy tegoroczny sezon urlopowy był udany?
Polska wyszkoli trenerów przewodnictwa na światowym poziomie
PolskiBus wprowadza podróże łączone
Przy lotnisku w Pyrzowicach powstanie nowy hotel
Obchodzimy Międzynarodowy Dzień Przewodników Turystycznych
DZT prowadzi kampanię reklamową we Wrocławiu
Biuro podróży ogłasza niewypłacalność
Sheraton rozpoczyna zmianę wizerunku
MSiT chce zbadać potrzeby na rynku pracy w hotelarstwie i gastronomii
Jacy pracownicy są poszukiwani w turystyce?
Ryanair złożył skargę do Urzędu Lotnictwa Cywilnego
Bez większych wahań w cenach imprez turystycznych
paradise park ( teneryfa) z alfa star