Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Pilot wycieczek rowerowych
- REZYDENT TURYSTYCZNY REGO-BIS - SEZON 2024
- Animator Czasu Wolnego - Bułgaria
- KIEROWNIK DZIAŁU REZERWACJI
- PRACOWNIK DZIAŁU CALL CENTER
- Pilot na Węgry
- Project Manager (Katowice)
- Specjalista ds. rezerwacji w jęz. polskim
- Specjalista ds.turystyki - biuro podróży w...
- Sprzedam pensjonat Rabka Zdrój
Zobacz także
Państwo może nakładać obowiązki na dostawców usług internetowych z siedzibą w innym kraju UE?
Sąd może z urzędu poinformować podróżnego o prawie do bezkosztowego rozwiązania umowy
ECK przypomina o prawach niepełnosprawnych pasażerów
Czy konsolidator usług hotelowych może rozliczać się wg procedury VAT marża?
Internetowe biura podróży zobowiązują się do lepszego informowania o prawach pasażerów
ECK o bezpiecznym korzystaniu z usług internetowych pośredników
Popularne internetowe strony rezerwacyjne działają jako rodzaj pośrednika między konsumentami, a dostawcami usług (np. linie lotnicze, hotele) oraz ułatwiają wyszukanie odpowiedniej oferty. Jednakże, umowa jest zawierana bezpośrednio pomiędzy dostawcą usług oraz konsumentem, pośrednik nie jest jej stroną.
Oznacza to, że w razie problemów z dokonaniem rezerwacji, czy realizacją zamówienia usługobiorca zazwyczaj powinien skontaktować się bezpośrednio z usługodawcą.
Taki stan rzeczy może powodować dezorientacje konsumentów. Poniżej ECK Polska przedstawia kilka przydatnych wskazówek dla tych, którzy korzystają z usług internetowych pośredników.
- 1. Znajdź informacje na stronie internetowej pośrednika dotyczące podmiotu, z którym zawierasz umowę. W wielu przypadkach (lot, zapewnienie zakwaterowania, wynajem samochodu itp.) stosunek zobowiązaniowy tworzy się bezpośrednio pomiędzy konsumentem, a dostawcą usług. Informacje te powinny być jasno określone w serwisie.
- 2. Przeczytaj warunki umowy z pośrednikiem, odnoszące się do samej rezerwacji. Konsumenci powinni zwrócić szczególną uwagę na informacje dotyczące płatności oraz na wszelkie zastrzeżenia dotyczące rezygnacji z rezerwacji (czy istnieje możliwość bezpłatnego jej anulowania, a wpłacone pieniądze podlegają zwrotowi).
- 3. Ostrożnie przestudiuj stronę internetową. Zawsze upewnij się, aby sprawdzić pełne dane kontaktowe, w tym adres pocztowy. Zweryfikuj też przez dodatkowe wyszukaniem w Internecie. Takie postępowanie może ujawnić negatywne opinie pozostawione przez innych konsumentów.
- 4. Sprawdź nazwę i adres URL witryny w pasku adresu przeglądarki. ECK Polska otrzymuje zapytania od konsumentów, którzy byli przekonani, że dokonują rezerwacji bezpośrednio u dostawcy usług. Natomiast później zdali sobie sprawę, że do rezerwacji użyli strony internetowej wyglądającej podobnie do tej, z której chcieli skorzystać. Niektóre strony pośredniczące mogą być pozycjonowane wyżej w przeglądarce z powodu sponsorowania, dlatego istotne jest, aby upewnić się czy strona jest tą, której szukamy.
- 5. Uważaj na prośby związane z przekierowaniem i dokończeniem procesu rezerwacji poza platformą pośrednika. Czasem może to być znak potencjalnego oszustwa, które zostawia konsumentów bez ochrony, jeśli coś pójdzie nie tak.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
ECTAA wybrała preferowany kierunek podróży na 2025
Elektroniczne faktury zaczną obowiązywać za 2
Promocja Polski podczas 75-lecia słynnych ogrodów
Dział aktualności dnia:
Starsze aktualności:
Komisja Europejska przedłużyła możliwość pomocy dla małych portów
Oburzenie na ceny biletu na Wawel, ale czy
TSUE: Przewoźnik odpowiada za nienależyte udzielenie pierwszej
Ankieta KE dla
Sezon nad morzem nie jest
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Czy 2016 rok będzie dobry dla hotelarzy?
Więcej wyjazdów egzotycznych, mniej na narty
Ile AmRest zapłacił za 15 lokali KFC w Niemczech?
Uzdrowiska mogą stracić swój status?
Więcej transakcji w Merlinie X
Dokąd można polecieć z polskich lotnisk w sezonie letnim 2016?
Lufthansa wprowadza nową funkcjonalność dla biur podróży
Poznański przewodnik kulinarny już dostępny
Jak Kraków promował się w Holandii
Trwa strajk brytyjskich kolejarzy
Nowe połączenie czarterowe z Katowic
Baza noclegowa Opola jest niewystarczająca
Gdzie najchętniej wypoczywają Polacy?