Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista ds.turystyki - biuro podróży w...
- Sprzedam pensjonat Rabka Zdrój
- B.P. ITAKA w C.H.M1 w Czeladzi zatrudni
- NEKERA - Specjalista Wsparcia Sprzedaży
- Młodszy Specjalista ds. obsługi klienta
- Doradca klienta Biuro Podróży Itaka Kraków M1
- RAINBOW Doradca Klienta
- NEKERA - Flight Specialist
- NEKERA - Product Manager (Warszawa)
- pilot Wiedeń : 31.05-01.06.2024
Nowa sieć kawiarni już wkrótce w Polsce
Nowy gracz na rynku kawiarnianym - już wkrótce do Polski wejdzie kanadyjska sieć kawiarni Second Cup. Kawiarniana firma widzi potencjał w naszym kraju i zamierza otworzyć 80 lokali w ciągu trzech lat.
Second Cup rozpoczęła swoją działalność w latach 70. W Kanadzie rodzima firma ma obecnie 325 oddziałów kawiarni. Serwowana kawa może być różna w zależności od kraju czy regionu, gdzie jest zlokalizowana kawiarenka. Przychodzi na myśl pytanie, czy w Polsce znajdzie się jeszcze miejsce dla kolejnej kawowej sieciówki?
W Polsce od kilku lat kawę serwują duże sieci kawiarni jak: Costa Coffee, Columbus Coffee czy Starbucks. Obecnie inne lokale gastronomiczne niekoniecznie związane z rynkiem kawowym , również oferują klientom kawę. Konsumenci obecnie kupią kawę w każdej restauracji McDonald's wielu piekarniach-cukierniach Awiteks czy Buczek oraz mniejszych sieciówkach. Na rynku kawiarnianym jest obecnie spora konkurencja. Rynek powoli się nasyca, ale wciąż jest miejsce dla nowych podmiotów - zarówno dużych, sieciowych graczy, jak i niezależnych kawiarni. Jeśli porównamy wskaźnik liczby markowych kawiarni przypadających na milion mieszkańców, to w Europie jest on dwukrotnie wyższy niż w Polsce i wynosi 25. - uważa Andrzej Jackiewicz zarządzający Costa Coffee Polska.
Polacy korzystający z kawiarni najczęściej piją latte (55% ankietowanych), na drugim miejscu jest espresso (34%) oraz cappuccino (33%) - tak wynika z badania przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia, na grupie ponad 1000 osób w dużych polskich miastach. Firma zapytała również Polaków jak często i kiedy piją kawę. Codziennie pije kawę (7% ankietowanych), kilka razy w tygodniu (30%) i raz w tygodniu (23%). Polacy najczęściej piją kawę podczas spotkania ze znajomymi (34%) oraz w chwilach relaksu i w trakcie zakupów (po 19% respondentów).
Komentarze
Tagi:
Dział gastronomia:
Przewodnik Michelin - więcej lokali z
Lepsza kondycja branży
Program inwestycji dla branży turystyka, horeca i
Oznaczenia pochodzenia geograficznego mają być lepiej
Starsze aktualności:
Sezon nad morzem nie jest
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Lufthansa wprowadza nową funkcjonalność dla biur podróży
Wizz Air wprowadza nową usługę
Turyści coraz częściej wynajmują prywatne mieszkania w Portugalii
Jak się zmieniają kulinarne gusta Polaków?
Jakim zainteresowaniem cieszyły się Dni Twierdzy Poznań?
Ryanair poleci z Modlina do Geteborga
Turystyka bez barier - co sądzicie?
Wybrano zwycięzcę Tahona Society w Polsce
Nowe władze Małopolskiego Oddziału PIT
Rainbow przedstawia kwietniowe wyniki sprzedaży
MSZ apeluje o ostrożność w Malezji
Niewielkie spadki cen w biurach
Powołano Parlamentarny Zespół ds.Turystyki
Parlament Europejski zaakceptował zniesienie wiz dla Gruzinów
Nowy rozkład jazdy pociągów PKP Intercity
Polacy nie ubezpieczają się uprawiając sporty na wakacjach
Skytrax wybrał najlepsze linie lotnicze na świecie
Kujawsko-Pomorskie promuje się przez film i telewizję
Rekordowa liczba turystów w Tatrzańskim Parku Narodowym