Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista ds.turystyki - biuro podróży w...
- Sprzedam pensjonat Rabka Zdrój
- B.P. ITAKA w C.H.M1 w Czeladzi zatrudni
- NEKERA - Specjalista Wsparcia Sprzedaży
- Młodszy Specjalista ds. obsługi klienta
- Doradca klienta Biuro Podróży Itaka Kraków M1
- RAINBOW Doradca Klienta
- NEKERA - Flight Specialist
- NEKERA - Product Manager (Warszawa)
- pilot Wiedeń : 31.05-01.06.2024
TravelCamp Kraków - udane prezentacje dla hotelarzy
Wczoraj w godzinach po południowych odbył się TravelCamp w Krakowie. Impreza była udana, pięciu prelegentów powiedziało wiele ciekawych rzeczy o tym jak sprzedać więcej, za więcej lub w ogóle.
Pierwszym występującym był Paweł Fornalski prezes firmy IdoSell, która przestawiała swoje rozwiązanie IdoSell Booking. Warto tu podkreślić, że firma ta ma duże doświadczenie w dostarczaniu rozwiązań sprzedażowych na rynku ecommerce (jej autorstwa jest znany sklep IAI-shop) i chce teraz tą wiedzę wykorzystać w turystyce. Do ciekawszych informacji przedstawionych w tej prelekcji zaliczyłbym informacje, że rynek rezerwacji hotelowych w zakresie rozwiązań technicznych jest przesunięty w stosunku do ecommerce o około 7 lat wstecz. Być może jest to spore uproszczenie, jednak patrząc na najlepsze sklepy internetowe i ich rozwój, nie sposób uznać racji, że ten sektor wyprzedza technicznie turystykę o kilka lat. Na podsumowaniu pokreślono konieczność budowy własnej marki (i własnego portfolio klientów, aby nie być zależnym od pośredników) i przypomniano o tym, że będzie postępować profesjonalizacja rynku jak w ecommerce. Sklep internetowy kiedyś towar mógł wysłać po 2-3 dniach, klient mógł dostać odpowiedź na zapytanie po 2-ch dniach itd. Dziś w dobrych sklepach jest to nie do pomyślenia - towar wysyłamy od razu, klient ma dostać potwierdzenia zamówienia itp. natychmiast, cały proces musi być przyjazny dla klienta. To samo czeka branżę hotelarską i turystyczną.
W drugim i czwartym wystąpieniu Krzysztof Głąbiński z Ratemetrics mówił o kanałach dystrybucji. W ciekawych i dość naszpikowanych informacjami prezentacjach znalazł się podstawowy opis kanałów sprzedaży zarówno lokalnych, globalnych, jak i glokalnych. Bardzo obrazowa była prezentacja mówiąca o możliwościach sprzedaży poszczególnych kanałów, choć z konieczności była to symulacja na podstawie danych z dość użytecznego narzędzia jakim jest strona www.similarweb.com - dzięki niej można szacunkowo ocenić ruch na większych stronach. Niestety przestrzegam tu od razu, że błąd szacowania może być spory - widzieliśmy błędy rzędu 20-30% dla stron mających po 100K wejść, a przy mniejszych stronach ten błąd może rosnąć. W samej prezentacji wiele przydatnych danych i wiele użytecznych firm wskazano np. Synxis www.sabrehospitality.com Lanyon lanyon.com HotelREZ www.hotelrez.net. Dla firm, które w sposób efektywny chciałyby sprzedawać więcej globalnie (przede wszystkim) te informacje były z pewnością ciekawe.
fot. Filip Kłodawski
Później Filip Kłodawski z Animails pokazał jak zrobić lub czego nie zrobić w mailingach. Była to ciekawa prezentacja dla każdego, kto przygotowuje materiały marketingowe, bo także w formie drukowanej większość wiedzy się sprawdza. Odpowiednie sformatowanie, podzielenie layoutu reklamy/mailingu/ulotki i wyróżnienie/ułożenie elementów mają duże znaczenie. Ważne, aby w mailingach (i reklamach) nie przesadzać z treścią, skupić uwagę na 3-4 elementach i dać wyraźne call-to-action.
Przedostatnią prezentację prowadził Bartosz Sułecki z Profitroom. Wiele powiedział o możliwościach promocji i sprzedaży, o trendach w kolejnych latach. Mówił m.in. o tym, że w Google wkrótce jeśli chodzi o wyszukania hotelowe to de facto pierwsza strona wyników stanie się w całości płatna. Wiele też mówił o błędach jakie popełniają hotelarze robiąc coś lub czegoś nie robiąc. Podobnie jak pierwszy mówca, zachęcał do budowania marki i własnych unikalnych działań oraz obserwacji trendów, które są ważne dla ludzi. Aspektem humorystycznym stało się pytanie o ofertę krakowskich hoteli dla biegaczy, bo przy obecnych problemach ze smogiem można było mówić głównie o bieżniach na siłowni w hotelu.
Ostatnia prezentacja była prowadzona przez Grzegorz Samborskiego z VeInteractive. Przedstawiał on ofertę swojej firmy, która jest globalnym graczem na rynku wspomagania sprzedaży. Przedstawił interesujące spojrzenie na optymalizację procesu rezerwacji i możliwość jego ulepszenia w prosty sposób przy pomocy narzędzi VeContact oraz VePanel. Oba te narzędzie mają pomóc i zagwarantować zwiększenie sprzedaży poprzez interakcje z klientem, który porzuca zakup - takie rozwiązania są obecne na rynku ecommerce, gdy np. chcemy zamknąć stronę www sklepu w którym wrzuciliśmy coś do koszyka, a sklep nam proponuje dodatkowy rabat/bonus jeśli zamówimy teraz.
Generalnie cały Travelcamp należy zaliczyć do udanych i z pewnością będziemy informować o kolejnych edycjach.
Komentarze
Tagi:
Dział centra informacji i promocji:
Rozpoczyna się kolejna edycja Turystycznych Mistrzostw
Dziwny konkurs na dyrektorów
Polacy na pierwszym miejscu wśród
Wsparcie także turystyki w północno-wschodniej
Turystyka z gorszą obsługą
Dział aktualności dnia:
Dział hotele, pensjonaty:
Enoturystyka rozwija się w
Taylor Swift da zarobić
Starsze aktualności:
Sezon nad morzem nie jest
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Jaki wpływ miał Brexit na wyniki easyJet?
Polski rynek hotelowy w rozkwicie
Ostatnio władze częściej szkodzą turystyce?
Poszukiwania turystów po wybuchu wulkanu
Sphinx otworzył nową restaurację w Sopocie
Turystyka rośnie pomimo terroryzmu
Palestynie zależy na polskich turystach
Jakie wyniki zanotował Travelplanet.pl?
Atrapa bomby powodem awaryjnego lądowania samolotu Air France
Nowe mapy turystyczne w Lublinie
Korzystanie z nielegalnie działających biur podróży bywa kłopotliwe
Kongres Turystyki Polskiej w Świdnicy podsumowany
Lufthansa Group i Air China podpisały umowę joint venture
Premiera Żółtego Przewodnika Gault&Millau 2017
PZOT: Coraz większe spadki sprzedaży
Dobre perspektywy dla polskiego rynku hotelowego
Wizz Air otworzy nową bazę w Sybinie
z jakim operatorem do Malezji??