TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Jak najlepiej wykorzystać gorący sezon zakupowy w biurach podróży?

Tuż po świętach Bożego Narodzenia Polacy zaczynają myśleć o następnych wakacjach. Ruch na stronach podróżniczych online wzrasta w pierwszym kwartale roku i utrzymuje się na wysokim poziomie aż do połowy marca.


Przedstawiamy główne wnioski z raportu Travel Seasonality przygotowanego przez Criteo, analizującego transakcje na stronach wiodących dostawców usług turystycznych i biur podróży w Polsce w ciągu ostatnich 14 miesięcy.

W trakcie pierwszego kwartału zmienia się zachowanie użytkowników przeglądających internetowe oferty. Tuż po świętach Bożego Narodzenia internauci masowo porównują propozycje na stronach podróżniczych i zapełniają koszyki. Na początku stycznia ruch na stronach biur podróży wzrasta o ponad 60% i utrzymuje się na wysokim poziomie aż do połowy marca. Podczas gdy po świętach Bożego Narodzenia oraz na początku nowego roku użytkownicy głównie porównują oferty i ceny wakacyjnych wyjazdów, od 8 stycznia liczba konwersji wzrasta o 35% w porównaniu do wyników z grudnia. Szczyt sprzedaży zostaje osiągnięty w lutym i utrzymuje się do połowy marca. Od 8 marca ruch na stronach internetowych serwisów podróżniczych zaczyna spadać i wraca do standardowego poziomu.





Najwięcej rezerwacji dokonywanych na przełomie roku dotyczy wyjazdów w jego pierwszej połowie, szczególnie na ferie zimowe. W drugiej kolejności Polacy szukają miejsc na spędzenie weekendu majowego oraz planują wyjazdy w trakcie świąt wielkanocnych. Dość dużą grupę stanowią użytkownicy, którzy już na początku roku myślą o wakacyjnych wyjazdach. Badania wykonane przez Criteo pokazują, że Polacy wybierają oferowane przez biura podróży pakiety, gdy ich wyjazdy trwają co najmniej tydzień. Z kolei przy krótszych urlopach zazwyczaj organizują wyjazdy i wynajem hoteli samodzielnie. Polacy wybierają także dłuższe, trwające minimum siedem dni wakacje od czerwca do sierpnia, a także od października do listopada. Przeciętna przerwa w trakcie pozostałych miesięcy wynosi 3-5 dni.

Rynek turystyczny staje się coraz bardziej konkurencyjny i wyprzedza inne branże. Dlatego dobre zrozumienie zachowań konsumenckich podczas zakupów wakacyjnych wyjazdów i precyzyjnie zaplanowane kampanie remarketingowe stanowią klucz do wdrożenia odpowiedniej strategii pozwalającej na wyprzedzenie konkurencji - mówi Alexander Gösswein, Managing Director Central Europe w Criteo.

Chociaż w grudniu win rate utrzymuje się na stabilnym poziomie, w styczniu zaczyna spadać z powodu rosnącej konkurencji. Dlatego też dla biur podróży, które chcą najlepiej wykorzystać ten gorący okres ważnym jest, aby na początku stycznia zwiększyć CPC (cost-per-click) o co najmniej 15%. W trakcie lutego, aż do początku marca reklamodawcy powinni zachować spokój i utrzymywać ustalony poziom CPC. Badania przeprowadzone przez Criteo pokazują, że tylko klienci, którzy zwiększyli poziom CPC są w stanie utrzymać wysoką win rate i do końca sezonu wakacyjnego wyprzedzić konkurencję.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
biura podróży online criteo turystyka imprezy turystyczne wakacje rynek turystyczny


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję