Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Pilot wycieczek rowerowych
- REZYDENT TURYSTYCZNY REGO-BIS - SEZON 2024
- Animator Czasu Wolnego - Bułgaria
- KIEROWNIK DZIAŁU REZERWACJI
- PRACOWNIK DZIAŁU CALL CENTER
- Pilot na Węgry
- Project Manager (Katowice)
- Specjalista ds. rezerwacji w jęz. polskim
- Specjalista ds.turystyki - biuro podróży w...
- Sprzedam pensjonat Rabka Zdrój
Grycan wchodzi na nowe rynki
Firma Grycan - Lody od Pokoleń rozpoczyna sprzedaż swoich produktów w Skandynawii, Rumuni oraz Dubaju. Wśród potencjalnych celów ekspansji są także Niemcy oraz Chiny. Szczególne nadzieje pokłada natomiast w Tajwanie, gdzie w ciągu roku chce podwoić przychody ze sprzedaży. Największą barierą wejścia na nowe rynki jest brak rozpoznawalności marki wśród lokalnych konsumentów.
Mamy ambitne plany zdobycia kolejnych rynków zagranicznych. Cel realizujemy krok po kroku. W najbliższych dniach będziemy oferować nasze lody w Skandynawii. Mamy już podpisane umowy. W tym tygodniu nasze lody wysłaliśmy także do Rumunii oraz do Dubaju - mówi agencji informacyjnej Newseria Inwestor Zbigniew Grycan, właściciel firmy Grycan - Lody od Pokoleń.
Pierwsza zagraniczna lodziarnia polskiego producenta została otwarta w 2013 roku w Pradze. Dziś poza czeską stolicą firma Grycan - Lody od Pokoleń ma swój lokal także w Ostrawie. W sumie prowadzi działalność eksportową na 11 rynkach w Europie i Azji.
Planujemy ekspansję na różne rynki. Mamy odbiorcę także na Tajwanie. Nasze założenie biznesowe są takie, że na azjatyckim rynku zdołamy w ciągu roku podwoić nasze przychody ze sprzedaży - dodaje Grycan.
Wśród potencjalnych celów inwestycyjnych wymieniane są także Niemcy oraz Chiny.
Należy jednak pamiętać o tym, że na tych nowych rynkach nasza marka nie jest w ogóle znana. Jesteśmy jednak przekonani i niemal w stu procentach pewni, że osoba, która raz skosztuje naszych produktów, wróci do nas. Na wyraźne efekty trzeba trochę poczekać, ale wzrosty już osiągamy - stwierdza właściciel firmy.
Prezes spółki podkreśla, że niska rozpoznawalność marki za granicą nie stanowi żadnego problemu w przypadku krajowego rynku. Według badania "Polacy o firmach rodzinnych" opracowanego na zlecenie Fundacji Firmy Rodzinne firma Grycan - Lody od pokoleń była w ubiegłym roku najbardziej kojarzoną polską marką rodzinną (aż 30 proc. wskazań spontanicznego badania znajomości marek).
Polski rynek lodów w ostatnich latach notuje dwucyfrową dynamikę wzrostu. W 2015 roku jego wartość szacowana była na 1,6 mld zł, a przeciętne spożycie lodów wzrosło do prawie 4 l na osobę rocznie. Na przestrzeni ostatnich 20 lat oznacza to dwukrotny wzrost.
Początki działalności firmy Grycan datowane są na 2004 roku. Dziś ma ponad 140 lokali na terenie Polski oraz za granicą (tylko w 2015 roku otwarto 22 nowe lokale). Na koniec 2015 roku według badań AC Nielsen z ponad 15-proc. udziałem była liderem polskiego rynku lodów familijnych. W firmie zatrudnionych jest blisko 1,3 tys. osób.
Komentarze
Tagi:
Dział gastronomia:
Elektroniczne faktury zaczną obowiązywać za 2
Przewodnik Michelin - więcej lokali z
Lepsza kondycja branży
Program inwestycji dla branży turystyka, horeca i
Oznaczenia pochodzenia geograficznego mają być lepiej
Starsze aktualności:
Komisja Europejska przedłużyła możliwość pomocy dla małych portów
Oburzenie na ceny biletu na Wawel, ale czy
TSUE: Przewoźnik odpowiada za nienależyte udzielenie pierwszej
Ankieta KE dla
Sezon nad morzem nie jest
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Union Investment dokona zakupu hotelu andels w Berlinie
Jak wzmocnić sprzedaż usług hotelowych?
Co goście hotelowi lubią zjeść na śniadanie?
Ryanair wprowadzi loty czarterowe na polski rynek
Emirates sponsorem słynnego klubu
Emirates zwiększa liczbę samolotów z darmowym Wi-Fi na pokładzie
Przygotowania branży winiarskiej do okresu świąteczno-noworocznego
Sąd oddala powództwo przeciw restauratorowi oskarżonemu o dyskryminację
LOT pracuje nad nową siatką połączeń
Nowy dyrektor operacyjny andel`s by Vienna House Cracow
Powstanie unijny system kontroli granicznej?
Ruch pasażerski na polskich lotniskach w listopadzie
Emirates podpisują umowę code-share z Alaska Airlines
Jakie biuro podrózy otworzyc??
Porównywarka ofert hotelowych rozpoczyna kampanię reklamową
Wyniki i inwestycje Orbisu w III kwartale 2016 roku
Turcja i Egipt wrócą do łask polskich turystów?
Ciąg dalszy strajku pilotów Lufthansy
Agencja Turystyczna Zawadzkie wstrzymuje działalność
Nowy projekt na rynku turystycznym