Ogłoszenia
Ogłoszenia
- SPECJALISTA DS. KOMUNIKACJI I CONTENT MARKETINGU
- Specjalista ds.obsługi posprzedażowej Wrocław
- pilot Bawaria
- PILOT NA JAPONIĘ na przełomie kwietnia/maja 2026
- B. P. Okno na Świat (Warszawa) - Specjalista ds....
- Specjalista ds. Turystyki w salonie Wakacje.pl
- Specjalista ds turystyki - Stargard
- Specjalista / Specjalistka ds. turystyki
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej -...
- Specjalista ds. Turystyki w salonie ITAKA
Przewoźnicy kolejowi źle udzielali pomocy niepełnosprawnym?
Przewoźnicy kolejowi nie wypełniali należycie swoich obowiązków w zakresie udzielania pomocy niepełnosprawnym pasażerom? O takiej możliwości poinformował Urząd Transportu Kolejowego.
Prezes UTK w związku z powtarzającymi się nieprawidłowościami w udzielaniu pomocy osobom niepełnosprawnym, zintensyfikował działania zmierzające do zapewnienia, aby spółki kolejowe oraz zarządcy stacji wywiązywały się z nałożonych na nie obowiązków.
Urząd wyjaśnia okoliczności w jakich doszło do nieprawidłowości w obsłudze pasażerów niepełnosprawnych przez pracowników spółki PKP Intercity. Już pod koniec czerwca br. przewoźnik został wezwany do niezwłocznego przedstawienia Prezesowi UTK szczegółowych i wyczerpujących informacji w tej sprawie.
Jak podaje Urząd Transportu Kolejowego w komunikacie, prezes urzędu zgodnie z przysługującymi mu ustawowo kompetencjami, wszczął postępowanie administracyjne wobec PKP Intercity w związku z naruszeniem przepisów odnoszących się do obowiązku zapewnienia taboru kolejowego przystosowanego do przewozu osób niepełnosprawnych lub o ograniczonej sprawności ruchowej. Uchybienia zarzucane spółce naruszają przepisy art. 21 ust. 1 w zw. z art. 24 lit. a) Rozporządzenia (WE) Nr 1371/2007 Parlamentu Europejskiego i Rady z 23 października 2007 r. dotyczącego praw i obowiązków pasażerów w ruchu kolejowym (Dz. Urz. UE L 315 z 03.12.2007 r. ze zm.).
Prezes UTK nie wyklucza wszczęcia kolejnych postępowań administracyjnych wobec firm, które dopuszczą się naruszenia przepisów rozporządzenia zobowiązujących przedsiębiorstwa kolejowe do zapewnienia pomocy osobom niepełnosprawnym w pociągu, a także w trakcie wsiadania i wysiadania z niego. Dodatkowo inspektorzy Urzędu Transportu Kolejowego przeprowadzą kontrolę przestrzegania praw pasażerów oraz zweryfikują procedury pod kątem stosowania zapisów odnoszących się do obsługi pasażerów niepełnosprawnych.
Komentarze
Tagi:
Dział prawo i podatki:
Zakaz reklamy piwa uderzy nie tylko w branżę piwowarów. Ucierpi też
Przedłużony ruch bezwizowy do
Turysta może otrzymać zwrot całości ceny, nawet jeśli skorzystał z części
Dział dla turystów:
Oficjalny start sezonu
IGHP: listopad z lepszymi wynikami niż rok
LOT zapowiada nowe połączenia z
Polacy wśród laureatów konkursu na najlepszy film
Starsze aktualności:
POLREGIO przewiozło ponad 100 mln
Gdzie Polacy latali samodzielnie w
ETC publikuje wskazówki dla zrównoważonej
Accor ułatwia rezerwacje
Turystyka wspiera 33 finał
Gdańsk Europejską Stolicą Kultury
POT przyznała rekomendacje na lata
Ryanair planuje przewiezienie 20 mln
eSky zachęca do wczesnego planowania
MSiT chce 10 strategii dla
TPN o aktualnych warunkach w górach
W 2016 roku wzrosną zyski linii lotniczych
Wychowawcy kolonijni nie przedstawiają zaświadczeń o niekaralności
Wizz Air zawiesza jedno z połączeń z Gdańska
W czwartek rozpoczynają się targi TT Warsaw
Nowe połączenie z wrocławskiego lotniska
GRAFIKA dla BIUR PODRÓŻY, INCENTIVE, PILOTÓW
PKP Intercity o udogodnieniach dla rodzin w pociągach
Powstał nowy portal z ofertami domów wakacyjnych
Nowa kampania linii lotniczych Emirates
Spotkanie z przedstawicielami słoweńskiej branży turystycznej
Best Western otwiera hotel w Brzegu
TPN o warunkach do uprawiania turystyki
