Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Pilot na Portugalię, 26 kwietnia - 4 maja 2024
- Specjalista ds. turystyki Warszawa
- Kasjer/ kasjerka lotnicza - Warszawa
- Specjalista / Specjalistka ds. turystyki- Warszawa
- Pilot 26.04 - 03.05.2024 Włochy
- Pracownik biura podróży
- Nowy salon Wakacje.pl zatrudni specjalistę ds....
- Pomoc Księgowa w biurze podróży
- SPECJALISTA DS TURYSTYKI Z J. JAPOŃSKIM
- Bydgoszcz - Kierownik Biura


Przewoźnicy kolejowi źle udzielali pomocy niepełnosprawnym?
Przewoźnicy kolejowi nie wypełniali należycie swoich obowiązków w zakresie udzielania pomocy niepełnosprawnym pasażerom? O takiej możliwości poinformował Urząd Transportu Kolejowego.
Prezes UTK w związku z powtarzającymi się nieprawidłowościami w udzielaniu pomocy osobom niepełnosprawnym, zintensyfikował działania zmierzające do zapewnienia, aby spółki kolejowe oraz zarządcy stacji wywiązywały się z nałożonych na nie obowiązków.
Urząd wyjaśnia okoliczności w jakich doszło do nieprawidłowości w obsłudze pasażerów niepełnosprawnych przez pracowników spółki PKP Intercity. Już pod koniec czerwca br. przewoźnik został wezwany do niezwłocznego przedstawienia Prezesowi UTK szczegółowych i wyczerpujących informacji w tej sprawie.
Jak podaje Urząd Transportu Kolejowego w komunikacie, prezes urzędu zgodnie z przysługującymi mu ustawowo kompetencjami, wszczął postępowanie administracyjne wobec PKP Intercity w związku z naruszeniem przepisów odnoszących się do obowiązku zapewnienia taboru kolejowego przystosowanego do przewozu osób niepełnosprawnych lub o ograniczonej sprawności ruchowej. Uchybienia zarzucane spółce naruszają przepisy art. 21 ust. 1 w zw. z art. 24 lit. a) Rozporządzenia (WE) Nr 1371/2007 Parlamentu Europejskiego i Rady z 23 października 2007 r. dotyczącego praw i obowiązków pasażerów w ruchu kolejowym (Dz. Urz. UE L 315 z 03.12.2007 r. ze zm.).
Prezes UTK nie wyklucza wszczęcia kolejnych postępowań administracyjnych wobec firm, które dopuszczą się naruszenia przepisów rozporządzenia zobowiązujących przedsiębiorstwa kolejowe do zapewnienia pomocy osobom niepełnosprawnym w pociągu, a także w trakcie wsiadania i wysiadania z niego. Dodatkowo inspektorzy Urzędu Transportu Kolejowego przeprowadzą kontrolę przestrzegania praw pasażerów oraz zweryfikują procedury pod kątem stosowania zapisów odnoszących się do obsługi pasażerów niepełnosprawnych.
Komentarze
Tagi:
Dział prawo i podatki:
Komisja Europejska pracuje nad wzmocnieniem praw
TSUE rozpatrywał skargi
Dział dla turystów:
UNWTO: Turystyka bliska przekroczenia poziomów sprzed
Komisja Europejska pracuje nad wzmocnieniem praw
Nowa trasa z Poznania i nie
Starsze aktualności:
Airbnb.com z gospodarzami wspiera
Dobre wyniki Grupy Accor za 2022
Rainbow zaprasza na Filipiny, do Wenezueli oraz na karaibską
Gmina Mielno zbadała
Hotelowe lobby wizytówką
Lotnisko Poznań Ławica płaci mieszkańcom
Sopot podsumowuje spotkania biznesowe za
Radość i zabawa będą nadawać ton w
Początek roku nie napawa hotelarzy
TPN o aktualnych warunkach w górach
W 2016 roku wzrosną zyski linii lotniczych
Wychowawcy kolonijni nie przedstawiają zaświadczeń o niekaralności
Wizz Air zawiesza jedno z połączeń z Gdańska
W czwartek rozpoczynają się targi TT Warsaw
Nowe połączenie z wrocławskiego lotniska
GRAFIKA dla BIUR PODRÓŻY, INCENTIVE, PILOTÓW
PKP Intercity o udogodnieniach dla rodzin w pociągach
Powstał nowy portal z ofertami domów wakacyjnych
Nowa kampania linii lotniczych Emirates
Spotkanie z przedstawicielami słoweńskiej branży turystycznej
Best Western otwiera hotel w Brzegu
TPN o warunkach do uprawiania turystyki