Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista ds. Turystyki
- Kraków- specjalista ds. sprzedaży egzotyki
- Pilot wycieczki
- Praca w salonie franczyzowym TUI
- SPECJALISTA/-KA DS. TURYSTYKI / CH.Promanada...
- ORIENT TRAVEL TOUROPERATOR-PREZENTACJA OFERTY...
- Specjalista ds. sprzedaży Zachodniopomorskie
- Pilot Wahadłowy w sezonie 2025
- Specjalista ds. sprzedaży
- Rainbow Tours Kraków Doradca Klienta


Opóźnione loty problemem także dla biur podróży
Problemy związane z opóźnieniami samolotów czy odwołaniami rejsów dotyczą wielu klientów biur podróży w Polsce. Być może warto poinformować klientów o możliwościach ubiegania się o odszkodowanie.
Podstawą prawną odpowiedzialności odszkodowawczej przewoźnika za spóźnienie lub odwołanie lotu jest Rozporządzenie (WE) nr 261/ 2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z 11.02.2004 r. Wszelkie odszkodowania mają zastosowanie wyłącznie wtedy, gdy opóźnienie/ odwołanie jest spowodowane okolicznościami, za które odpowiedzialność ponosi linia lotnicza.
Jeśli pasażerowi odmówiono wstępu na pokład lub lot został opóźniony czy też odwołany, można złożyć skargę do danego przewoźnika lotniczego. Można to zrobić za pomocą unijnego formularza skargi (wzór pod tekstem) dotyczącego praw pasażerów lotniczych. Szczegółowe informacje dotyczące samodzielnego składania reklamacji można znaleźć na stronie europa.eu
Często zdarza się, iż z różnych powodów klienci nie chcą samodzielnie starać się o odszkodowania, wówczas z pomocą przychodzą wyspecjalizowane kancelarie, które za pewną opłatą podpisują z poszkodowanym pasażerem umowę i prowadzą postępowanie odszkodowawcze. Klient musi się liczyć z pewnymi kosztami, część kancelarii na swoich stronach informuje, iż wynagrodzenie jakie pobiera za wykonanie usługi to zwykle 25 proc. wartości odszkodowania (taka wartość pojawiała się najczęściej, gdy przeglądaliśmy oferty wybranych kancelarii).
Możliwość skorzystania z takiego rozwiązania istnieje także w przypadku imprez organizowanych przez biura podróży. Rekompensaty należą się nie tylko turystom wyjeżdżającym na imprezy organizowane przez touroperatorów, ale także pasażerom podróżującym indywidualnie, którzy nabyli bilety w biurach podróży lub online. Dodatkowo biura podróży mogą liczyć na prowizje za przysłanie klientów.
Jak wygląda procedura? Indywidualny klient kontaktuje się z kancelarią i uzyskuje informacje jakie dokumenty powinien zeskanować i przesłać (najczęściej chodzi o kartę pokładową, wydruk rezerwacji, ew. umowę z biurem podróży). Podaje dane teleadresowe, numer konta oraz podpisuje umowę. Na tym rola klienta się kończy. Prawnicy domagają się wypłaty należnej rekompensaty Jeśli jest to nieskuteczne - oddają sprawę do sądu. W przypadku klientów biur podróży, wygląda to zwykle podobnie, z tym, że to biuro przekazuje dane klientów kancelarii, a ta podejmuje kontakt.
Odszkodowania za opóźnienia nie są małe. Jeżeli pasażerowie przybędą do miejsca docelowego co najmniej 3 godziny po pierwotnie przewidzianej przez przewoźnika godzinie przylotu, będą mieli prawo do uzyskania odszkodowania w wysokości od 250 EUR do 600 EUR w zależności od zasięgu podróży. Dokładniej o wysokości odszkodowań pisaliśmy w aktualności Pasażerowie linii lotniczych mają prawo do odszkodowania
Zagadnienie odszkodowań przy opóźnieniach samolotów zostanie poruszone w trakcie targów TT Warsaw. Odbędzie się tam seminarium pt. "Opóźniony samolot. Ty i Twój Klient możecie zyskać. Prawa pasażerów linii lotniczych", w trakcie którego, będzie można poznać najważniejsze prawa pasażerów linii lotniczych wynikające z ustawodawstwa UE oraz dowiedzieć się jak rozmawiać z klientami niewłaściwie obsłużonymi przez przewoźników. Spotkanie, zorganizowane przez kancelarię Passenger Rights sp. z o.o., właściciela marki Opóźnionysamolot.pl., odbędzie się pierwszego dnia targów, 24 listopada 2016 r. w godzinach 13.00 - 14.00, w sali konferencyjnej A.
Poniżej unijny formularz skargi.
Możesz także pobrać plik: turinfo_20161114_eu_complaint_form_pl.pdf
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Dział prawo i podatki:
Ryanair tnie siatkę połączeń z
Priorytety Rady UE dla transportu i
MSiT chce 10 strategii dla
TSUE: Tożsamość płciowa klienta nie należy do danych niezbędnych do zakupu
Starsze aktualności:
Ruszyła budowa centrum symulatorowo-treningowego
Travelplanet chwali się swoją ofertą i
Teneryfa: nie chcemy (tylu)
Oznaczenia pochodzenia geograficznego mają być lepiej
Polacy na pierwszym miejscu wśród
POT uhonorowała Ambasadorów Kongresów
Wsparcie także turystyki w północno-wschodniej
IATA: Jednolita europejska przestrzeń powietrzna to
Turyści zastosowali się do instrukcji touroperatora, ale nie zostali wpuszczeni na
Wymóg uzyskania pisemnej zgody pasażera stanowi warunek zwrotu kosztów w formie
Otwarcie nowych hoteli we Wrocławiu
Kontrole na granicach zostały przywrócone
Będą ceny minimalne na alkohol?
Dokąd latamy podczas przerwy świątecznej?
Ewakuacja lotniska w Pyrzowicach
Hotele i restauracje powinny mieć w menu potrawy dla osób na diecie czy alergików
Ilu turystów spodziewają się władze Wysp Kanaryjskich?
Świętokrzyskie chce rozwijać turystykę prozdrowotną
Lotnisko Chopina notuje bardzo dobre wyniki
Schetyna: Tureckie kurorty są bezpieczne
Workshop dla biur turystyki biznesowej
Dystrybucja w hotelarstwie jednym z tematów kolejnego TravelCampu
Udany tydzień sprzedaży w biurach podróży