TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Touroperatorzy w sutannach - konkurencja dla tradycyjnych biur

Zakony i organizacje kościelne, postanowiły także zająć się organizowaniem wyjazdów turystycznych. Można z nimi pojechać nie tylko do Jerozolimy, ale także na Majorkę albo do Tajlandii.


W Polsce działa już kilkanaście katolickich biur podróży, a wycieczki przez nie organizowane cieszą dużą popularnością. Najpopularniejszym kierunkiem wyjazdów jest Ziemia Święta. Obroty wielu katolickich biur podróży przekraczają ok. 5 mln zł rocznie, a co ważniejsze, z roku na rok rosną i są zbliżone do obrotów niewielkich agencji turystycznych.

Kościelne biura podróży dbają o jakość

- Dbamy przede wszystkim o nasze dobre imię. Pracujemy tylko ze sprawdzonymi partnerami. Nie stawiamy na masówkę. Nie możemy dopuścić do tego, by ktoś po wykupionej u nas wycieczce powiedział: "Ojcowie franciszkanie mnie oszukali" - poinformował ojciec Zbigniew Swęd, założyciel Franciszkańskiego Biura Turystyczno-Pielgrzymkowego Patron Travel. - Sprzedajemy bilety lotnicze, ubezpieczenia, organizujemy zwykłe wczasy czy obozy. Takie same jak biura świeckie, bez księży przewodników i obowiązkowych modlitw - wyjaśnił ojciec Swęd. Franciszkanie organizują m.in. wyjazdy do Kenii na safari i na misje. Są jedynym biurem, które zabiera turystów na trzydniowe spotkanie z polskimi misjonarzami pracującymi w Afryce.

Natomiast wycieczkami o charakterze wyłącznie religijnym zajmuje się, Duszpasterstwo Pielgrzymkowe Księży Pallotynów. - Codziennie jest msza. Na każdą wycieczkę wraz z grupą wyrusza ksiądz - opiekun duchowy. Zwykle jednak zostawiamy ostatnie 3 - 4 dni na wypoczynek - powiedział Erwin Kozłowski, przewodnik po Ziemi Świętej w biurze pallotynów. Zakonnicy ci, organizują wyprawy w malownicze i egzotyczne rejony tj. Hawaje, Cypr czy Tunezja.

Organizowaniem wycieczek religijnych zajmują się także firmy świeckie, np. Katolickie Biuro Pielgrzymkowe. - Na początku lat dziewięćdziesiątych Polacy byli głodni wyjazdów do Ziemi Świętej. Należało im to ułatwić - poinformował Stanisław Giza, dyrektor Katolickiego Biura Pielgrzymkowego. Największym powodzeniem w tym biurze cieszą się wyjazdy jesienią i wiosną.

Jak powstały kościelne biura podróży?

Zaczynało sie zwykle niewinnie - Patron Travel powstało, by ułatwić zdobycie pieniędzy na kosztowne misje zagraniczne, Duszpasterstwo Pielgrzymkowe Księży Pallotynów zaczęło od pielgrzymek dla swoich wiernych. Teraz touroperatorzy Ci cieszą się dobrą marką i obsługują rocznie tysiące turystów.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
katolickie biura podróży Zbigniew Swęd Franciszkańskie Biuro Turystyczno-Pielgrzymkowe Patron Travel Duszpasterstwo Pielgrzymkowe Księży Pallotynów Erwin Kozłowski po Ziemi Świętej Katolickie Biuro Pielgrzymkowe Stanisław Giza w Polsce franciszkanie w turystyce podrozy pallotyni wycieczki warszawa do ziemia pielgrzymka opinie pielgrzymki święta z


Komentarze:

    • Katolicke biura 

      [2006-05-10 11:33 84.171.145.*]

      Ksieza niech sie zajmuja prawdziwym "pasterstwem" a nie turystyka.
      Nie do tego sa powolani.

      Kazdy ma swoje miejsce i oni tez powinni wiedziec do czego zostali powolani.   odpowiedz »

      • A jak zdobyli księżą uprawnienia???? 

        [2006-05-10 12:03 83.16.203.*]

        Ciekawy jestem na kogo wydana jest koncesja na prowadzenie biura??
        czy też na zakonnika?.
        Jeżeli tak to ciekawe kiedy nabrał do tego uprawnień??
        Janusz Cierzniewski   odpowiedz »

        • zakonnicy też muszą zarabiać 

          [2006-05-10 12:38 83.31.244.*]

          Zakony w dużej mierze utrzymują się same ze swojej pracy, więc biuro pielgrzymkowe lub nawet takie, które organizuje całkiem "świeckie" wycieczki to dla nich takie samo źródło zarobku jak powiedzmy nauczanie religii w szkole. Droga do uprawnień nie jest zamknięta dla osób konsekrowanych, tak samo jak możliwość kształcenia się na studiach wyższych.   odpowiedz »

          • odpowiedź na (zakonnicy muszą..... 

            [2006-05-10 13:03 83.16.203.*]

            Zgadzam się z czytelnikiem wypowiedzi (zakonnicy muszą zarabiać),
            ale przypominam studia wyższe nie uprawniają jeszcze do prowadzenia biura jako touroperator. A staż pracy w turystyce?
            Przez 20 lat pracy nie zgłosił się do mnie żaden zakonnik jako pilot lub stażysta do pracy. Po drugie primo-czy rola kościoła to prowadzenie biznesów? i to w tej branży? (Nauka zgadzam się)
            Marketing z ambony? Czy to nie zaczyna być niezgodne z naukami kościoła i Jego stwórcy?   odpowiedz »

            • ... konkurencja dla tradycyjnych biur??? 

              [2008-10-12 20:47 85.168.150.*]

              ... o ile nasza pamiec siega i wiedza historyczna, zakony trudnily sie roznymi pracami, w tym nie tylko intelektualnymi, ale rowniez uprawa roli, przetworstwem warzyw, etc...
              Mozna sobie poczytac o roli zakonow takich jak Benedyktyni (ora and labora). Zakony musza miec konkretne srodki do utrzymania, i jezeli maja prowadzic akcje dobroczynne, to najpierw, zeby "dac", to trzeba "miec". Dla przykladu, Siostry Nazaretanki w Paryzu, i pod Paryzem (Bagneux), prowadza domy studenckie, (konkretnie: dwa, o ktorych wiem, jeden, miedzynarodowy - oblegany przez studentki roznych wyznan i z roznych kontynentow. Lista chetnych dluga. Dom studentek pod Paryzem, glownie dla studentem Polek (ale pojawiaja sie tez od czasu do czasu z innych krajow i kultur). A zalozycielka byla .... siostra Maria od Krzyza ktora zapoczatkowala dzialalnosc, przeznaczajac swoje oszczednosci (100 tys frankow, i bylo to ponad 30 lat temu). Karol Wojtylla, jeszcze jako Kardynal, byl tu z wizyta. I Siostry te, juz tradycyjnie, organizuja co roku, pielgrzymke, dla "rodzin nazaretanskich", ktorymi tez sie opiekuja, organizujac co miesieczne spotkania (rodziny, dzieci, mlodziez)... potrafia zorganizowac wszystko doskonale i dla kazdej z tych "grup", z pomoca niezawodnych dwoch ksiezy. Jak odmowic im prawa do organizowania pielgrzymek, na ktore my wszyscy zawsze czekamy, i pielgrzymki te, nie maja zadnego charakteru dochodowego, .. to wiem.. ich cena jest prawie o polowe nizsza, anizeli biura turyst. (wiem, bo jechalismy na podobna trase i o podobnej dlugosci: do Syrii, co grupa francuzka). Wiec, prosze nie oburzac sie na pielgrzymkowa dzialalnosc osob konsekrowanych. Ktoz to moze lepiej robic.. A zreszta, te same siostry, w ub. roku korzystaly z pomocy biura turystycznego w Grecji (biuro zalatwialo noclegi, transport na miejscu i noclegi... ). Zamilowana podrozniczka i uczestnik pielgrzymek rowniez. Mieszkanka regionu paryskiego, Miroslawa Woroniecki   odpowiedz »

              • ... konkurencja dla tradycyjnych biur??? 

                [2008-10-12 20:56 85.168.150.*]

                Dla uzupelnienia: oszczednosci wspomnianej wyzej, Siostry Marii "od Krzyza", pochodzily z Jej pracy (nauczycielka filozofii w szkolach paryskich / prywatnych).
                Pozniejsza dyrektorka (Siostra Myriam), dochody z domu studenckiego przeznacza w na dzialalnosc charytatywna, w tym: zalozona przez Nia Association pomocy chorym dzieciom. Mozna by caly artykul na powyzszy temat napisac... ukazal sie takowy w tutejszym "Glosie Katolickim". Chcialam tylko potwierdzic, ze trzeba najpierw "miec" (czyli zarobic) zeby pomoc innym, potrzebujacym. Stad, jezeli sa jakies dochody z organizowanych pielgrzymek, to nie zazdroscmy im tego. Ja natomiast uczestniczylam w pielgrzymkach, ktore byly wyjatkowo "rozsadne" w cenach, i nie sadze, zeby tam jakikolwiek dochod z tego byl. M.W.   odpowiedz »

                • ... konkurencja dla tradycyjnych biur??? 

                  [2009-08-31 09:22 83.23.93.*]

                  Wielokrotnie uczestniczyłam w pielgrzymkach organizowanych przez Pallotyńskie Biuro Pielgrzymkowe w Warszawie i Komisariat Ziemi Świętej. Zawsze wracałam bardzo szczęśliwa i zadowolona. Kultura bycia i ogromna wiedza przewodników. Wszystko było na wysokim poziomie! Pamiętam mój pierwszy wyjazd z biurem turystycznym do Italii, zachowanie uczestników daleko odbiegało od kultury - wówczas stwierdziłam, że jestem na WYCIECZCE pierwszy i ostatni raz. I tak było do czasu wyjazdów pielgrzymkowych. Elżbieta Władaczyńska   odpowiedz »

                  • ... konkurencja dla tradycyjnych biur??? 

                    [2009-08-31 19:27 95.158.100.*]

                    Też uczestniczyłem w takich niby pielgrzymkach-oczywiście ksiądz za darmo-czytaj na nasz koszt,program podpasowany pod księdza a cena dużo wyższa niż w normalnym biurze podróży.Modlic się wspólnie można i w kraju bo jest nawet o co.
                    Oni nie płaca podatków,nie ponoszą kosztów reklamy bo robią to w ogloszeniach parafialnych z ambony.Uzyskane środki ida na działalnośc misyjną?A kto ich z tych nieopodatkowanych dochodów rozlicza?
                    To hańba,że członkowie organizacji o duzym zaufaniu społecznym w dobie bezrobocia tworza coś co można by nazwać szarą strefą   odpowiedz »

                    • ... konkurencja dla tradycyjnych biur??? 

                      [2011-01-09 11:26 46.15.83.*]

                      Kochani, czy jakikolwiek ksiadz zmuszal kogos, zeby jechal z nim zamiast z biurem na pielgrzymke czy wycieczke??? Mamy rozum i wolna wole, wiec korzystajmy z tych darow :-) ...a oczernianie Kosciola i ksiezy na forach internetowych pojawia sie zbyt czesto, niestety... to jedna z naszych przywar- zagladanie do cudzego portfela, rozliczanie i decydowanie na co lapiej byloby wydac... Pozdrawiam serdecznie
                      Barbara D.   odpowiedz »

                      • ... konkurencja dla tradycyjnych biur??? 

                        [2011-01-09 17:42 188.33.48.*]

                        W ubieglym roku byłam na pielgrzymce do ziemii swietej z biurem franciszkanskim PATRON TRAVEL i to była podróz życia.Wiele zaliczylam wyjazdów w rózne miejsca ale takiej organizacji i troski o wszystkich uczestnikow jeszcze nie spotkałam.Mam nadzieje,że kolejny wyjazd z tym biurem będzie taki sam.Pozdrawiam wszystkich pielgrzymow a szczególnie przewodnika ks tomasz.Krystyna   odpowiedz »

        • te wyjazdy sa po prostu ciekawe, dajace nie tylko wiedze al 

          [2006-05-26 07:07 85.168.136.*]

          Kazdy ma prawo zorganizowac grupe osob i ... wyjechac dokad mu sie podoba (tej grupie rowniez). Sama mialam mozliwosc uczestniczyc w roznych wyjazdach organizowanych przez ksiezy czy siostry zakonne i...po kazdym z tych wyjazdow bylam zachwycona. W ten sposob, za niewielka sume, zwiedzilam w nietypowy sposob, m.in Hiszpanie (wyjazd zorganizowany przez byla Siostre Beate (Nazaretanke) , dyrektorke Miedzynarodowego Domu Studentek w Paryzu. Siostra (gdy byla jeszcze zdrowa) organizowala rozne wyjazdy (jedno-dwu dniowe, po Francji), badz dalsze, jak ta do Hiszpanii. Siostra, tylko sobie znanym relacjom (z natury dzialalnosci) miala przewodnikow (byle mieszkanki Domu Studenta), ktore, potrafily poswiecic grupie kilka dni (swoich wakacji, nie biorac za to wynagrodzenia, jako wyraz wdziecznosci dla Siostry/czy Siostr). Wiem o tym, bo to bylo zaznaczone. Ludzie skladali sie na jakis drobny upominek, z wlasnej woli i wg uznania. Wycieczka byla bardzo tania, (dzieki temu studentki zawsze chetnie i licznie uczestniczyly). A towarzystwo bylo wielonarodowe i z roznych religii rowniez. Byly, owszem, msze swiete, o ktorych Siostra informowala (np. godzina) i nigdy nie dajac do zrozumienia, ze to "obowiazkowy punkt programu". Podziwialam (jako wykwalifikowany w dawnym Almaturze, organizator turystyki- prowadzilam wakacyjne uniwersyteckie obozy), sposob "opanowania" wielokulturowej grupy, mila atmosfere w ktorej nawet osoby nieznane szybko nawiazywaly mile kontakty. Przykladow takich moglabym podac kilka roznych, jako ze sama chetnie uczestniczylam w tychze wyjazdach, na ktore ceny byly zachecajace (po prostu niskie). Byla to inicjatywa nie "biura turystycznego Siostry", ale jej wlasna... .. Nie kazdy potrafi... Bywaja ludzie ktorych nie latwo zastapic... Miroslawa Woroniecka   odpowiedz »

          • te wyjazdy sa po prostu ciekawe, dajace nie tylko wiedze al 

            [2014-08-23 20:00 86.44.239.*]

            Oczywiscie ze kazdemu wolno to robic jesli tylko potrafi
            Ja organizuje grupy pielgrzymow miedzynarodowe z calego swiata do czysćca Sw Patryka w Irlandii i wszyscy sa oczarowani tym miejscem siegajacym do najgłębszych korzeni Chrzescijanstwa ......

            Pielgrzymka Zdrowia - duszy i ciała

            Temat: Pd: Moja Zielona Irlandia: Strzeżona Brama do Czyśćca - St. Patrick Purgatory

            Nazywam sie Konrad Kolecki , mieszkam od wielu lat na stałe w najbardziej katolickim w Europie kraju , położonym na wyspie , w Republice Irlandii ( przy granicy Zjednoczonego Krolestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Polnocnej , UK ) . Jestem wierzącym i praktykujacym katolikiem , naleze do Polskiej ( w Irlandii ) Parafii Diecezji Meath w Navan , ktorej proboszczem jest wspaniały i całkowicie oddany Panu Bogu oraz wiernym kapłan Ks . Janusz Ługowski skierowany do pracy z Diecezji Płockiej .

            Internet : google ( www.radapolakownavan ireland . )

            Ja z wykształcenia jestem fizjoterapeutą i prowadzę klinikę fizjologicznej terapii oraz studiuje teologie zdrowia one line na Uniwersytecie w Californi w USA .

            W Irlandii organizuje prywatnie " międzynarodowe pielgrzymki zdrowia - sanatorium duszy i ciała " do tzw. po polsku " Czyśćca Św. Patryka " - Purgatory , dla pielgrzymów z całego świata .

            Miejscem pielgrzymowania jest klasztor prowadzony pod egidą braci Franciszkanów , połozony na całej wyspie na Jeziorze Lough Derg w Republice Irlandii , gdzie jak głosi chrześcijanska legenda ok 1500 lat temu patron Irlandii Sw. Patryk modlił sie w grocie skalnej , doznając duchowego oczyszczenia . Do czyśćca pielgrzymuje corocznie ok. 30 tysiecy wiernych róznych wyznań z całego świata .

            Byłem tam...... , poczułem głebię wiary , przeżyłem zbliżenie z Bogiem , doznając zupełnego oczyszczenia i postanowiłem przywozić tam polskich pielgrzymujących po świecie rodaków .

            Program pielgrzymki obejmuje przez 3 dni i 3 noce , oczyszczający , postny pobyt modlitewny , z własnymi intencjami i medytacją we wspólnocie wiernych i kapłanów , boso , bez kontaktu tel , media , radio , w odcietym na ten czas od swiata zewnetrznego klasztorze i okazałej bazylice na wyspie . ( zał . Fot . )

            Pielgrzymujacym siostrom i braciom zapewniam :
            - opieke zdrowotną
            - dwustronny przelot samolotem z kazdego lotniska Polska - Irlandia
            - pilotowanie pielgrzymki
            - stały całodobowy kontakt z opiekunem klasztoru O. Mounsier
            - przejazd do klasztoru pielgrzymkowego na wyspę
            - powrót na lotnisko Dublin Airport
            - Po drodze kawa na zamku Cabra Castle or Castle Bellingham
            - zwiedzanie zamku .

            Całkowity koszt organizacyjny 3 dniowej pielgrzymki do klasztoru na wyspe i powrotny zamyka sie w kwocie okolo 250 - 300 euro bez vat i zbednych opłat , w zaleznosci od miasta i ceny biletow lotniczych w sezonie urlopowym .
            W kwocie tej zawarta już jest opłata za przewodnika i organizatora .
            Przy wczesniejszej rezerwacji biletów koszt moze zejść ponizej tej kwoty .

            Propozycja pielgrzymkowa dotyczy juz z wyprzedzeniem przyszłego roku od 30 maja do 15 sierpnia 2015 r .
            Jesli zainteresowala Panstwa moja propozycja podam wiecej informacji i zdjec .
            Proszę o kontakt email : konrad.kolecki@gmail.com lub conradphysio@yahoo.ie
            lub skype : kolecki3

            Z Bozym błogosławieństwem
            Konrad Kołecki
            Temat: Moja Zielona Irlandia: Strzeżona Brama do Czyśćca - St. Patrick Purgatory

            Według chrzescijańskiej legendy Św . Patryk zniechecony gloszeniem Słowa Bożego poganom , jakimi byli ówcześni Irlandczycy , poprosił Boga o pomoc , by mógł głosiç coś co sam zobaczy , aby jego słowa prawdę mówiły .
            Bóg wskazał Patrykowi jaskinię , która znajdowała się na małej wysepce po środku jeziora Lough Derg .
            Św . Patryk przybył na wskazane przez Boga miejsce , wszedł do jaskini i został w niej na noc
            Na drugi dzień opowiadał , że przeżył wizję kary piekła .
            Św . Patryk nazwał to miejsce Purgatory - Czyściec .
            Prosze otworzyc linki :
            http://www.mojazielonairlandia.com/2013/03/strzezona-brama-do-czyscca-st-patrick.html
            Temat: Czyściec św. Patryka: Wyrocznia zmarłych

            http://infra.org.pl/wiat-tajemnic/tajemnice-religii/1377-czyciec-w-patryka-wyrocznia-zmarych
            http://www.katolik.pl/czysciec-swietego-patryka,1163,416,cz.html
            http://dziennikparafialny.pl/2014/patryk-swiety-patron-irlandii/   odpowiedz »

        • A jak zdobyli księżą uprawnienia???? 

          [2006-08-19 18:10 83.8.154.*]

          Panie Januszu, a jak Pan otrzymał koncesję i czy wszystko jest lege artis ?
          Temat biur podróży prowadzących przez księży czy prowadzących przez
          nauczycieli to temat, który zawsze bolał "prawdziwe" biura podróży i o tym wszyscy dobrze wiemy. Ale mam ciekawszy temat " kradzież wartości intelektualnych" Czy też masz coś na ten temat do powiedzenia?
          Leszek Szyczewski
          autor programów aktywnego wypoczynku w siodle
          Zagroda Polska - turystyczne rajdy konne w Polsce   odpowiedz »

      • Kościelne Biura Podróży 

        [2006-05-10 22:44 213.76.96.*]

        Nie jestem księdzem, ale nasuwa mi się dwojaka myśl - po pierwsze każdy w Polsce może prowadzić działalność gospodarczą, a po drugie, jacy my, Polacy jestesmy zawistni; wstyd. Klientów "kupuje" się atrakcyjnymi ofertami i jakością usług i konkurencja to rzecz normalna. A poza tym jeżeli chodzi o pielgrzymki, to czy biura podróży mają w swych programach n.p. codzienne msze święte ....
        TN   odpowiedz »

        • Kościelne Biura Podróży 

          [2006-11-12 21:55 83.24.54.*]

          oczywiście że mają!!!   odpowiedz »

      • Katolicke biura- pielgrzymki 

        [2008-11-12 00:30 85.168.150.*]

        Wlasnie przygotowywujemy sie z olbrzymia radoscia, na kolejna pielgrzymke; sladami Sw. Pawla, tymrazem do Grecji. Idac na konferencje, napotkana osoba z bolem przyznala, ze to bedzie ... pierwsza pielgrzymka od Pallotynow (w Paryzu / Arcueil) , na ktora niestety, nie moze pojechac, ale na konferencje jak najbardziej. Bedzie ich kilka (konferencji) ... tak , tak... jako ze sa to swietnie zorganizowane pielgrzymki, poprzedzone wykladami... an poziomie uniwerstyteckim. Albowiem, arcybiskup, Ks Henryk Hoser, potrafil wiele mowic w szczerym polu (falujacy teren porosniety laka ) rozpoczynajac slowami ...: "w tym miejcu byla Laodycea.(obecne tereny Turcji) i ... ..... Z uznaniem ogromnym, uczestniczka, Miroslawa Woroniecki   odpowiedz »

    • podatki 

      [2006-05-10 12:36 83.11.38.*]

      pytanie jakie podatki placą, napewno jak zwykle zadne, przecież są tacy biedni........   odpowiedz »

      • O co WAM Ludzie chodzi to są żarty z pogrzebu. 

        [2006-05-10 14:11 83.20.234.*]

        W Polsce jest juz wszystko mozliwe ale ale niech tylko Rząd uważa
        zeby nie zajeli sie także Rządami.
        KLER prowadzi Hotele,Restauracje,Radio,Telewizję,Wypoczynek -dzieci,dorosłych teraz biura turystyczne i wiele innych " napewno"
        niedochodowych przedsiewzięc . Któregoś dnia sięgnie po władzę.   odpowiedz »

        • kazdy ksiadz jest tez obywatelem danego kraju....wiec... dla 

          [2006-08-21 07:21 85.168.136.*]

          ...nie mialby uczestniczyc w jego zyciu politycznym... To nawet obowiazek...
          Od 25lat mieszkam we Francji (zostalam "przypadkowo", nie planowanie, po stanie wojennym). Dla mnie, wszelkie "tego typu" wyjazdy pielgrzymkowe organizowane przez instytucje koscielne (przy parafii, czy siostry Nazaretanki, prowadzace Dom dla Studentek -Miedzynarodowy) byly pierwszymi wyjazdami (dostepnymi fizycznie i mozliwymi na moja kieszen wowczas) z grupa ludzi, ktorych nie znalam wczesniej, a w czasie wyjazdow, nawiazywalay sie czesto ciekawe i trwale niekiedy znajomosci.
          Byla to dla mnie rowniez forma poznawania Francji, (pielgrzymka po sankturariach Maryjnych, dzieki ktorej poznalam i Avignion -przy okazji -"po drodze", Carcassonne, ...czy wiele innych. Podczas tej pielgrzymki, po raz pierwszy dowiedzialam sie, ze kosciol we Francji doznal olbrzymich spustoszen w czasie Rewolucji Francuskiej, po ktorych do dnia dzisiejszego nie odbudowal sie (ani fizycznie, ani duchowo..). Nigdy tego nie slyszalam na lekcji historii i nie sadze, zeby to wynikalo ze zlej woli historykow (po prostu sa to fakty nie znane w ogolnym programie nauczania, bynajmniej, z czego mi wiadomo, w POlsce). We Francji jest "inne" nastawienie, generalnie albo obojetne albo wrogie kosciolowi (to tez jedna ze spuscizn rewolucji).
          Dlatego m.in. moje dzieci chodza do ... szkoly prywatnej czyli katolickiej, prowadzonej przez siostry Dominikanki... zeby... przynajmniej na terenie szkoly nie spotkaly sie ze stosunkiem ironicznym lub wrogim kosciolowi ). Mowi sie tam o swietach, sa tez ... wyjazdy ...Bardzo lubie spotkania organizowane przez szkole (w tym i obiady, ) dla rodzicow... i wtedy mam okazje blizsza do spotkania z nauczycielami -swieckimi- i siostrami prowadzacymi tam - lekcje religii...
          Trzeba zyc w kraju, w ktorym sprawy religii zostaly sprowadzone prawie do podziemia, uwazane sa przez ogol spoleczenstwa za przezytek, cos niemodnego... trzeba spotkac sie z problemami wychowawczymi dzieci w takim spoleczenstwie, ... spotkac ogromnie wiele zachowac, ktore w Polsce po prostu ... nie uchodza... nad ktorymi sie nie dyskutuje (jak ustapienie przez mlodego miejsca siedzacego starszej osobie. Tutaj taki mlody odpowie ze tez bilet placil... ). Trzeba z tym spotykac sie na pozadku dziennym, zeby ... byc wdziecznym tym... ktorzy wiele robia dla wychowania mlodych... w warunkach, gdy czesto rodzina nie spelnia tych wymagan z roznych powodow... To zeby podkreslic, zebysmy nie byli tacy zawzieci, zazdrosni... ze ksieza/siostry zakonne organizuja wycieczki.... To tez forma wychowawcza... Spotkalam sie z tym osobiscie.... Powyzej pisalam (dluzszy komentarz o Siostrac Nazaretankach i ich roli w zyciu kulturalnym studentek z roznych krajow, w Paryzu)... To sa sprawy niewymierne finansowo, a przy tym bardzo tanie, jesli chodzi o same koszty tychze wyjazdow. I jezli uczestnicza w nich tak muzulmanki jak buddystki.... to mowi "samo za siebie", prawda?.... Absolwentka geografii turyzmu na UJ i obecnie doktorankta tejze dziedziny na Sorbonie, Miroslawa Woroniecka   odpowiedz »

    • Każdy niech robi swoje !!!!!!! 

      [2006-05-10 15:05 83.30.105.*]

      Niech w Polsce każdy robi to co winien robić.Kler zna się na turystyce,hotelarstwie itp,itd.

      Józef   odpowiedz »

      • Nasze wady, oplakiwane przez Kochanowskiego juz... 

        [2006-11-14 15:35 85.168.136.*]

        Nie wiele ulegly zmianie. Zazdrosc, zawisc... zacietrzewienie... Wstyd sie przyznac przed kimkolwiek, ze az tyle tego.... a wszyscy niemal dumni, ze Ziemia Polska Papieza wydala. Ile z Jego Nauk pozostalo w naszych sercach i ... postawach???
        Jak z psem ogrodnika : "sam nie zje i drugiemu nie da"...
        Odnosnie pielgrzymek... Z pewnoscia nie jeden bardzo przecietny (czytaj: niezamozny, biedny wrecz) obywatel, nie udalby sie po zakup wycieczki do biura turystycznego z wielu wzgledow (materialnych czesto) ale na pielgrzymke pojedzie (najczesciej sa tansze od biur podrozy zawodowych). Sama korzystalam z wielu tego typu wyjazdow, tak w kraju jak i za granica, i z wielka satysfakcja je wspominam, z wielu wzgledow, tak duchowych/intelektualnych jak i wrazen iscie turystycznych, jako ze nie mozna ich oddzielic i nie uwzglednich, chocby z tego wzgledu, ze wiaza sie z podroza. (Miroslawa Woroniecki)   odpowiedz »

    • koscielni touoperatorzy 

      [2006-05-12 15:27 83.238.109.*]

      i nikt sie nie przejmuje ta szara strefa!? A co robi PIT zeby bronic swoich czlonkow, placacych skladki czlonkowskie, placacych gwarancje bankowe na swoja dzialalnosc. Czy oni placa podatki, czy moze to jest panstwo w panstwie, "wolnosc gospodarcza".   odpowiedz »

      • koscielni touoperatorzy 

        [2009-08-05 11:47 83.24.186.*]

        Uwazam, ze Ojcowie Franciszkanie i Ksieza Pallotyni sa najlepszymi
        organizatorami zarowno pielgrzymek, jak i zwyklych wycieczek, tak
        krajowych, jak i zagranicznych. Chwala im za to.
        Henryk Rummel - przewodnik warszawski i terenowy, pilot wycieczek
        krajowych i zagranicznych.   odpowiedz »

        • koscielni touoperatorzy 

          [2009-08-06 11:38 89.78.43.*]

          do przedmówcy - a w czym oni tacy dobrzy? Niech się panowie w sukienkach zajmą tym, co im przykazano.

          Pielgrzymki - do komunistycznych Chin, buddyjskiego Tybetu, Nepalu... nie żartujcie...Co to ma wspolnego z pielgrzymką?

          I nieprawdą jest, że są tańsi. Równie drodzy jak wiodące biura na ruynku wycieczek egzotycznych.

          Ot po prostu dobry biznes. A czyż pieniądze nie pochodzą od Szatana?   odpowiedz »

    • Ważne pytania: Czy zakonnicy posiadają koncesje i wykwalifi 

      [2006-05-16 19:19 83.31.248.*]

      .. ? Czy odprowadzaja podatki i płacą VAT ?
      Obawiam się ,że nie do końca, a jesli nawet to w pewnym momencie przestają tak naprawdę być zakonnikami, a jedynie ( jak ksiądz Rydzyk ) czystej wody specjalistami od marketingu ... sprzedającymi nic innego jak ... "towar religijny".
      Jednak powinna być jakaś różnica pomiędzy zakonnikami a ludźmi świeckimi. Przecież my n i e z b i e r a m y n a t a c ę , a także n i e s p o w i a d a m y !   odpowiedz »

    • biura pielgrzymkowe księży 

      [2006-05-17 11:00 83.20.132.*]

      Czy ktoś ma wiedzę na temat płacenia podatków przez te biura-czy może aby nie są zwolnione z podatku dochodowego? Przez to będzie nierównośc podmiotów gospodarczych na rynku, bo będą tańsze.   odpowiedz »

      • biura pielgrzymkowe księży 

        [2006-09-23 23:16 83.19.19.*]

        nie dość że unikają podatków to jeszcze robią wyjazdy bez licencji i ubezpieczenia - ale czego się spodziewać w IV RP   odpowiedz »

      • biura pielgrzymkowe księży 

        [2006-11-14 12:40 212.2.100.*]

        Nie wydaje mi się aby płacili podatki. To z założenia jest działalność niedochodowa.Rozumiem, że nie ma tu równych szans na rynku ale te imprezy są chyba tańsze o podatki i o często wysokie marże biur. Poza tym organizują wypoczynek także osób niezamożnych. Dają zarobić bazie hotelarsko-gastronomicznej, przewodnikóm i innym usługodawcom.   odpowiedz »

        • biura pielgrzymkowe księży 

          [2006-11-14 15:08 213.76.98.*]

          Dziekuję za wreszcie mądrą wypowiedź na tych internetrowych "łamach"   odpowiedz »

    •  

      [2008-10-12 19:48 213.158.196.*]

      Chciałabym pojechać na wyjazd zagraniczny z księżmi Palotynami.Czy można prosić o kontakt? (nr tel adres gdzie księża maja biuro?
      Bardzo dziękuję i prosze o odpowiedz
      Kamila Drylska   odpowiedz »

      • wycieczka do izraela 

        [2008-11-11 20:02 79.163.148.*]

        kiedy bedzie organizowana wycieczka do izraela   odpowiedz »

        • wycieczka do izraela 

          [2009-10-29 14:41 83.21.6.*]

          kościół zawsze znajdzie sposób na kase :)   odpowiedz »

      • pielgrzymka do Gruzji i Armenii 

        [2012-03-15 16:43 89.229.199.*]

        interesuje mnie wyjazd na pielgrzymkę w mcu sierpniu lub wrześniu   odpowiedz »

        • pielgrzymka do Gruzji i Armenii 

          [2012-03-16 22:45 83.7.87.*]

          W tym roku i właśnie w tym okresie wybieram się z Pallotyńskim Biurem Pielgrzymkowym - Warszawa. Zgłoszenie wysłałam jeszcze w ubiegłym roku, gdyż trasa ta jest popularna. W 2011 roku zapis w I kwartale był spóźniony i nie zrealizowałam marzenia.
          Pozdrawiam. Elżbieta Władaczyńska   odpowiedz »

    •  

      [2008-10-14 12:16 91.94.148.*]

      Witam. Kiedy będzie ogłoszony program pielgrzymek do Ziemi Świętej 2009 rok z Pallotynami? Poproszę kontakt telefoniczny w Warszawie.
      Dzięki.   odpowiedz »

    • wyjazdy z pallotynami 

      [2009-05-13 09:17 85.31.253.*]

      ja z mężem, jeździmy na wczasy ze "prawdziwymi" biurami podróży, a moi rodzice byli na wyjeździe z pallotynami. nie ma nawet porównania do jakości usług. u rodziców każdy dzień był super zaplanowany i nie było się do czego przyczepić. ja natomiast mam na co narzek. każdy wie jakie są usuługi naszych biur podróży, a rezydenci na miejscu pracują chyba za kare. jak bylismy przy piramidach, to biegalismy z wywieszonym jezykiem, zeby cokolwiek zobaczyc, a pol dnia spedzalismy w sklepie z perfumami, moi zas rodzice zwiedzali Kair, a nie sklepy z pamiatkami. czytajac ponizsze komentarze niedobrze mi sie robi. zreszta mozna sprawdzić jaki jest program wyjazdów z pallotynami w rózne części świata, a co proponują "prawdziwe" biura podóży.   odpowiedz »

    • Touroperatorzy w sutannach - konkurencja dla tradycyjnych biur 

      [2009-05-21 10:51 83.31.12.*]

      Moja Ciocia była w Izraelu z palotynami i była bardzo zadowolona.   odpowiedz »

    • a mnie się marzą nie tylko dalekie podróze  

      [2009-06-16 13:36 83.6.88.*]

      również te bliskie w Europie, w Polsce. w dobrych spokojnych miejscach, z normalnymi ludźmi (niepijącymi). marzy mi się oglądanie świata z przewodnikiem. bo przeciez kazde miejsce (Warszawa, Kraków. Gdańsk....Paryz... ) ma swój klimat i swoja specyfikę. bez przewodnika (miejscowego) jej nie poczujesz   odpowiedz »

      • a mnie się marzą nie tylko dalekie podróze  

        [2009-08-06 11:52 89.78.43.*]

        do przedmówcy - a w czym oni tacy dobrzy? Niech się panowie w sukienkach zajmą tym, co im przykazano. Pielgrzymki - do komunistycznych Chin, buddyjskiego Tybetu, Nepalu... nie żartujcie...Co to ma wspolnego z pielgrzymką? I nieprawdą jest, że są tańsi. Równie drodzy jak wiodące biura na ruynku wycieczek egzotycznych. Ot po prostu dobry biznes. Pewnie podatków nie płacą, gwarancji nie dają.
        Pallotynskie biuro pielgrzymkowe nie jest wpisane do Izby Turystyki. Nikt ich nie kontroluje - a jaki pielgrzym naskarży na zakonnika, toz się w piekle smażyć będzie...:-)   odpowiedz »

    • Touroperatorzy w sutannach - konkurencja dla tradycyjnych biur 

      [2012-03-15 20:32 87.207.21.*]

      Mają najdroższe pielgrzymki. Taka jest prawda.
      Izrael 7 dni, 2 posilki, cena 2010 r. 4200 zł , z biura podózy z księdzem pilotem 2700 zł . a w kościólku babcie idą, az kurz idzie.....   odpowiedz »

      • Touroperatorzy w sutannach - konkurencja dla tradycyjnych biur 

        [2012-08-21 09:54 83.21.17.*]

        nie wiem czy najdroższe ale wiem , że super przygotowane. Tam jest serce , tam nie ma chaosu, czuje się pewność , porządek i bezpieczeństwo.
        Albatros   odpowiedz »

    • Touroperatorzy w sutannach - konkurencja dla tradycyjnych biur 

      [2014-08-23 20:05 86.44.239.*]

      Pielgrzymka Zdrowia - duszy i ciała

      Temat: Pd: Moja Zielona Irlandia: Strzeżona Brama do Czyśćca - St. Patrick Purgatory

      Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus !

      Nazywam sie Konrad Kolecki , mieszkam od wielu lat na stałe w najbardziej katolickim w Europie kraju , położonym na wyspie , w Republice Irlandii ( przy granicy Zjednoczonego Krolestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Polnocnej , UK ) . Jestem wierzącym i praktykujacym katolikiem , naleze do Polskiej ( w Irlandii ) Parafii Diecezji Meath w Navan , ktorej proboszczem jest wspaniały i całkowicie oddany Panu Bogu oraz wiernym kapłan Ks . Janusz Ługowski skierowany do pracy z Diecezji Płockiej .

      Internet : google ( www.radapolakownavan ireland . )

      Ja z wykształcenia jestem fizjoterapeutą i prowadzę klinikę fizjologicznej terapii oraz studiuje teologie zdrowia one line na Uniwersytecie w Californi w USA .

      W Irlandii organizuje prywatnie " międzynarodowe pielgrzymki zdrowia - sanatorium duszy i ciała " do tzw. po polsku " Czyśćca Św. Patryka " - Purgatory , dla pielgrzymów z całego świata .

      Miejscem pielgrzymowania jest klasztor prowadzony pod egidą braci Franciszkanów , połozony na całej wyspie na Jeziorze Lough Derg w Republice Irlandii , gdzie jak głosi chrześcijanska legenda ok 1500 lat temu patron Irlandii Sw. Patryk modlił sie w grocie skalnej , doznając duchowego oczyszczenia . Do czyśćca pielgrzymuje corocznie ok. 30 tysiecy wiernych róznych wyznań z całego świata .

      Byłem tam...... , poczułem głebię wiary , przeżyłem zbliżenie z Bogiem , doznając zupełnego oczyszczenia i postanowiłem przywozić tam polskich pielgrzymujących po świecie rodaków .

      Program pielgrzymki obejmuje przez 3 dni i 3 noce , oczyszczający , postny pobyt modlitewny , z własnymi intencjami i medytacją we wspólnocie wiernych i kapłanów , boso , bez kontaktu tel , media , radio , w odcietym na ten czas od swiata zewnetrznego klasztorze i okazałej bazylice na wyspie . ( zał . Fot . )

      Pielgrzymujacym siostrom i braciom zapewniam :
      - opieke zdrowotną
      - dwustronny przelot samolotem z kazdego lotniska Polska - Irlandia
      - pilotowanie pielgrzymki
      - stały całodobowy kontakt z opiekunem klasztoru O. Mounsier
      - przejazd do klasztoru pielgrzymkowego na wyspę
      - powrót na lotnisko Dublin Airport
      - Po drodze kawa na zamku Cabra Castle or Castle Bellingham
      - zwiedzanie zamku .

      Całkowity koszt organizacyjny 3 dniowej pielgrzymki do klasztoru na wyspe i powrotny zamyka sie w kwocie okolo 250 - 300 euro bez vat i zbednych opłat , w zaleznosci od miasta i ceny biletow lotniczych w sezonie urlopowym .
      W kwocie tej zawarta już jest opłata za przewodnika i organizatora .
      Przy wczesniejszej rezerwacji biletów koszt moze zejść ponizej tej kwoty .

      Propozycja pielgrzymkowa dotyczy juz z wyprzedzeniem przyszłego roku od 30 maja do 15 sierpnia 2015 r .
      Jesli zainteresowala Panstwa moja propozycja podam wiecej informacji i zdjec .
      Proszę o kontakt email : konrad.kolecki@gmail.com lub conradphysio@yahoo.ie
      lub skype : kolecki3

      Z Bozym błogosławieństwem
      Konrad Kołecki
      Temat: Moja Zielona Irlandia: Strzeżona Brama do Czyśćca - St. Patrick Purgatory

      Według chrzescijańskiej legendy Św . Patryk zniechecony gloszeniem Słowa Bożego poganom , jakimi byli ówcześni Irlandczycy , poprosił Boga o pomoc , by mógł głosiç coś co sam zobaczy , aby jego słowa prawdę mówiły .
      Bóg wskazał Patrykowi jaskinię , która znajdowała się na małej wysepce po środku jeziora Lough Derg .
      Św . Patryk przybył na wskazane przez Boga miejsce , wszedł do jaskini i został w niej na noc
      Na drugi dzień opowiadał , że przeżył wizję kary piekła .
      Św . Patryk nazwał to miejsce Purgatory - Czyściec .
      Prosze otworzyc linki :
      http://www.mojazielonairlandia.com/2013/03/strzezona-brama-do-czyscca-st-patrick.html
      Temat: Czyściec św. Patryka: Wyrocznia zmarłych

      http://infra.org.pl/wiat-tajemnic/tajemnice-religii/1377-czyciec-w-patryka-wyrocznia-zmarych
      http://www.katolik.pl/czysciec-swietego-patryka,1163,416,cz.html
      http://dziennikparafialny.pl/2014/patryk-swiety-patron-irlandii/   odpowiedz »

    • Touroperatorzy w sutannach - konkurencja dla tradycyjnych biur 

      [2014-08-23 20:15 86.44.239.*]

      Ciag dalszy wypowiedzi
      Z Bozym błogosławieństwem
      Konrad Kołecki
      Temat: Moja Zielona Irlandia: Strzeżona Brama do Czyśćca - St. Patrick Purgatory

      Według chrzescijańskiej legendy Św . Patryk zniechecony gloszeniem Słowa Bożego poganom , jakimi byli ówcześni Irlandczycy , poprosił Boga o pomoc , by mógł głosiç coś co sam zobaczy , aby jego słowa prawdę mówiły .
      Bóg wskazał Patrykowi jaskinię , która znajdowała się na małej wysepce po środku jeziora Lough Derg .
      Św . Patryk przybył na wskazane przez Boga miejsce , wszedł do jaskini i został w niej na noc
      Na drugi dzień opowiadał , że przeżył wizję kary piekła .
      Św . Patryk nazwał to miejsce Purgatory - Czyściec .
      Prosze otworzyc linki :
      http://www.mojazielonairlandia.com/2013/03/strzezona-brama-do-czyscca-st-patrick.html
      Temat: Czyściec św. Patryka: Wyrocznia zmarłych

      http://infra.org.pl/wiat-tajemnic/tajemnice-religii/1377-czyciec-w-patryka-wyrocznia-zmarych
      http://www.katolik.pl/czysciec-swietego-patryka,1163,416,cz.html
      http://dziennikparafialny.pl/2014/patryk-swiety-patron-irlandii/   odpowiedz »





Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję