Ogłoszenia
Ogłoszenia
- NEKERA - Specjalista Wsparcia Sprzedaży
- Młodszy Specjalista ds. obsługi klienta
- Doradca klienta Biuro Podróży Itaka Kraków M1
- RAINBOW Doradca Klienta
- NEKERA - Flight Specialist
- NEKERA - Product Manager (Warszawa)
- pilot Wiedeń : 31.05-01.06.2024
- Poszukiwany pilot 05.06-07.06
- Przewodnik Kulinarny w Warszawie
- Specjalista ds. Turystyki Jaworzno
Zobacz także
TSUE:Pasażerowie mają prawo do odszkodowania, nawet jeśli nie stawili się na odprawę
Jeśli pasażer sam załatwi sobie lot zastępczy, może nie dostać odszkodowania za opóźnienie
Wojna w Izraelu. Przewoźnicy odwołują loty
LOT: ponad milion pasażerów w lipcu
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to zwrócić?
Wielu klientów Centralwings zostało bez biletów i pieniędzy
Polski tani przewoźnik Centralwings już od miesięcy ma kłopoty finansowe i dlatego też postanowił, że będzie latać tylko do października. Jednak wcześniej sprzedał już bilety na kilkadziesiąt lotów w listopadzie oraz grudniu. Przez to pozostawił na lodzie setki pasażerów, którzy chcieli skorzystać z jego usług - czytamy w Dzienniku.
Podróżni skarżą się, że nie odzyskali pieniędzy lub że linia oferuje im w zamian przelot na zupełnie innej trasie.
Marek Węcowski, historyk z Uniwersytetu Warszawskiego miał 11 listopada polecieć do Edynburga. Bilety kupił w sierpniu. Wyznał - To miał być lot na konferencję naukową, w którym oprócz mnie miało polecieć kilku innych naukowców z uniwersytetu. Jednak pod koniec sierpnia otrzymał informację, że lot zostaje odwołany. Dostał też numer infolinii, gdzie poinformowano go, że lotu nie będzie, a linia lotnicza nie ma żadnego zastępczego. Przyznali, że zwrot pieniędzy będzie, ale nie wiadomo kiedy i jak. Węcowski pieniędzy nie otrzymał do tej pory, a musi kupić nowy bilet.
Do Rzymu nie będą mogli polecieć rodzice Magdaleny Janczarek z Gdańska. Zaznacza - Bilety kupiłam im z dużym wyprzedzeniem, by były tańsze. Mieli polecieć w grudniu, po odwołaniu lotu usłyszeliśmy, że zamiast z Gdańska mogą polecieć z Warszawy. Ale już o zwrocie kosztów przejazdu do Warszawy pani na infolinii nic nie wiedziała.
W podobnych sytuacjach znalazło się kilkuset klientów Centralwings. Rzecznik prasowy przewoźnika obiecuje, że wszyscy otrzymają zwrot pieniędzy lub bilety na loty zastępcze, ale jednocześnie przyznaje, że nie zawsze będą to loty na tych samych trasach, za które zapłacili. Kamil Wnuk z Centralwingsu wyjaśnia - Zamiast Bolonii, będą to loty do Mediolanu, a zamiast wylotów z Krakowa czy Gdańska będziemy mogli zaoferować wyloty z Warszawy.
Małgorzata Furmańska, prawnik z Europejskiego Centrum Konsumenckiego podkreśla - To niedopuszczalna praktyka, przecież wylot czy przylot do innego miejsca to zupełnie inna usługa, a nie lot zastępczy. W takim wypadku przewoźnik powinien nie tylko zapewnić pasażerowi przejazd do miejsca docelowego, ale także wypłacić mu odszkodowanie.
Jednak zwroty pieniędzy, które obiecuje Centralwings nie są pewne. Agnieszka Banaszek z biura podróży First Class poinformowała - Jeszcze nie doczekaliśmy się od Centralwingsu zwrotów za lot odwołany w kwietniu, a minęły już przecież cztery miesiące. Coraz mniej liczymy na to, że się doczekamy.
Monika, sprzedawca biletów w First Class przyznaje, że propozycje załatwienia sprawy przez Centralwings są kuriozalne. Wyznała - Przedwczoraj naszemu klientowi w zaproponowali zastępczy lot w to samo miejsce, ale z trzydniowym opóźnieniem.
Furmańska oceniła, że linie przynajmniej dwa razy złamały prawo. Jego naruszeniem była już informacja wysłana do pasażerów SMS-em. Dodaje - Zgodnie z prawem linia powinna wypłacić zwrot pieniędzy w ciągu siedmiu dni od zawiadomienia klienta o odwołanym locie.
Centralwings o swoich problemach finansowych mówił już od wielu miesięcy. W tym roku anulował już kilka lotów w marcu, tuż przed Wielkanocą. Wielu Polaków w Wielkiej Brytanii przez kilka dni nie wiedzieli, czy będą mogli przyjechać do domów.
Wówczas pasażerów przewiozły samoloty innego taniego przewoźnika Wizzair. Natomiast teraz transport zastępczy ma zapewniać LOT, właściciel plajtującej linii.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Centralwings - odwołał loty, nie oddał pieniędzy?
[2008-10-21 12:42 83.14.189.*]
Mam nadzieję,że jednak wszyscy otrzymają zwrot pieniędzy. Latałam z Centralwings często i nie spotkały mnie nieprzyjemności żadne.
Weszłam ostatnio na stronę Lotu, jestem zaskoczona pozytywnie ich ofertą. Oferują bardzo tanie przeloty! odpowiedz »Centralwings - odwołał loty, nie oddał pieniędzy?
[2008-10-22 13:34 83.14.189.*]
No i dobrze się z nimi lata. Nie ma to jak Lot! Znajoma wracała ostatnio z nim, jest bardzo zadowolona. odpowiedz »
Centralwings - odwołał loty, nie oddał pieniędzy?
[2008-11-27 12:34 149.156.135.*]
a ja ciagle czekam na zwrot pieniedzy wplaconych za lot na Boze Narodzenie pol roku temu. Teraz nawet zmienili numery telefonow... moze Urzad Konsumentow wzialby sie za nich wreszcie odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
Dział prawo i podatki:
Koniec konfliktu Anex Tours i JoinUp! z
Starsze aktualności:
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Prawie 75 mln wyjazdów turystycznych
Czy konsolidator usług hotelowych może rozliczać się wg procedury VAT
Wystawa National Geographic w Sopocie
Czy loty międzynarodowe i krajowe zostaną połączone?
Fischer Air Polska ma nowego udziałowca
Wisła: policja złapała szajkę okradającą gości hotelowych
Economy Comfort - nowa klasa w KLM
Ferie w Karpaczu - tu są jeszcze wolne pokoje?
LOT jako pierwszy odprawi z nowego terminalu pasażerów lotów transatlantyckich
Instytut Turystyki podsumował pierwsze 7 miesięcy b.r.
Kto przyjeżdżał do Krakowa w 2005 roku?
Katowice: w piątek ruszają jubileuszowe targi Glob 2009
British Airways i Iberia - fuzja weszła w życie
Górale chcą ujednolicić nazwy serów
Finał konfliktu w sprawie hotelu na Wyspie Młyńskiej
Kraków - Tarnów - znamy już trasę kolejnego odcinka Szlaku Bursztynowego w Polsce!
Francja: 350 tys. turystów zagranicznych na Mistrzostwach Świata w Rugby
PKP wybrały firmy, które zbudują dwa nowe dworce w Warszawie
W roku 2008 PKP przewiozła o 2 mln więcej pasażerów
VisitBritain zachęca Polaków do zwiedzania brytyjskich stadionów