Fischer Air dementuje pogłoski o bliskim bankructwie i final
Data wysłania: 2006-10-09 17:39 Autor: Czytelnik IP automat
Aktualność: - Dzięki staraniom Zarządu Spółki Fischer Air Polska doszło do negocjacji pomiędzy właścicielami a inwestorami. Już wkrótce FAP spodziewa się dokapitalizowania, które umożliwi dalszy jej rozwój. - poinformował na konferencji prasowej zarząd spółki Fischer Air Polska.
Podczas konferencji przewoźnik Fischer Air Polska podzielił się również z mediami planami zakupu kolejnego, trzeciego już samolotu oraz nowym rozkładem lotów na sezon zimowy 2006/2007.
Zgodnie z deklaracjami przewoźnik w listopadzie uruchomi loty długodystansowe - m.in. na Kubę, do Brazylii, Wenezueli, Kenii oraz do Tajlandii. Sezon zimowy 2006/2007 będzie kontynuowaniem sukcesu jaki uzyskały linie w rejsach dalekiego dystansu w roku ubiegłym, kiedy to miały 100% udziałów w rynku.
Natomiast od dnia 9 października 2006 r. Fischer Air Polska, w związku z zakończeniem sezonu letniego 2006, a przez to spadkiem zainteresowania na rejsy czarterowe, FAP zawiesza do piątku (13 października 2006) wykonywanie połączeń lotniczych.
<b>Przyczyny skomplikowanej sytuacji Fischer Air Polska</b>
Zgodnie z informacjami zarządu spółki, jedną z przyczyn skomplikowanej sytuacji Fischer Air Polska Sp. z o.o. było warunkowe przejęcie od Podróże TV S.A. jej 85% udziałów o wartości ponad 10,8 mln złotych przez firmę Dom Obrotu Wierzytelnościami Cash Flow S.A. Było to zabezpieczenie i gwarancja udzielonej Podróże TV S.A. pożyczki w kwocie 850 000 złotych. Umowa przewłaszczenia utrudniła i przedłużyła negocjacje z potencjalnymi inwestorami. Rozmowy z Domem Obrotu Wierzytelnościami Cash Flow S.A. w sprawie dokapitalizowania spółki nie przyniosły żadnych rezultatów.
Sytuację przewoźnika czarterowego już wcześniej skomplikowały inne wydarzenia, na które firma nie miała wpływu. Zgodnie z relacją Fischer Air Polska 31 grudnia 2005 r. w wyniku zaniedbań PPL (zassanie przez silniki tzw. obiektu zewnętrznego z pasa startowego na Okęciu) doszło do uszkodzenia dwóch silników samolotu Boeing B757-200 SP-FVP należącego do Fischer Air Polska. Dzięki profesjonalizmowi pilotów nie doszło do tragedii. Incydent wyeliminował natomiast maszynę z lotów na pół roku.
Dzień po wyeliminowania z rozkładu lotów pierwszego samolotu doszło do kolejnego zdarzenia, w skutek którego został uszkodzony drugi samolot Fischer Air Polska Boeing B737-300 SP-FVO (uszkodzenie skrzydła). Sprawcą, zdaniem przewoźnika, była firma Warsaw Airport Services Sp. z o.o. w 100% należąca do PPL, a wypadek wyeliminował samolot z lotów na blisko 4 miesiące.
Sumarycznie straty linii lotniczych poniesione w wyniku zaniedbań PPL, przewoźnik szacuje na ok. 5 mln USD. Spółka, wyczerpawszy wszelkie możliwości negocjacyjne, będzie domagać się od PPL rekompensaty na drodze sądowej.
<b>Fischer Air Polska stracił też na bankructwie Open Travel Group</b>
Spółka Fischer Air Polska poniosła straty finansowe z tytułu nieuregulowania zaległości przez touroperatora - Open Travel Group. Współpraca pomiędzy firmami rozpoczęła się w kwietniu br. Od tego czasu Open Travel fizycznie nie wpłaciło na konto Fischer Air Polska ok. 10 500 000 PLN oraz 1 500 000 PLN kaucji na zabezpieczenie swoich rejsów. Podróże TV S.A. - właściciel Open Travel Group - zażądał w lipcu br. kompensaty wpłaty w kwocie 3 542 000 PLN, która miała być częścią inwestycji na podwyższenie kapitału przewoźnika. W sierpniu br. zarząd Fischer Air Polskapodjął pierwszą próbę wyegzekwowania należności od Open Travel Group pod rygorem odwołania rejsów. W odpowiedzi zarząd Podróże TV, w którym zasiadał Pan Paweł Przewoźnik, wezwał Fischer Air Polska do natychmiastowej spłaty pożyczki w wysokości 2 mln USD przejętej przez spółkę Podróże TV od Atlantik IB. Kwoty, o których mowa powyżej miały zostać przeznaczone na podwyższenie kapitału Fischer Air Polska. Ich spłata nie była uwzględniona w biznesplanie na 2006 rok.
Od momentu przejęcia (17.01.2006) 100% udziałów w Fischer Air Polska, spółka Podróże TV nie zainwestowała żadnych pieniędzy w rozwój spółki.
<b>PPL wypowiedziało umowę Fischer Air Polska</b>
Poważnym ciosem dla linii było wypowiedzenie przez PPL umowy o świadczeniu usług lotniczych (5.10.2006). Oznacza to, że przewoźnik Fischer Air Polska będzie musiał płacić za wszystkie swoje loty PPL przed wykonaniem usługi. - W obecnej sytuacji jest to praktycznie niemożliwe ze względów technicznych. - tłumaczy Fischer Air Polska.
Linie lotnicze Fischer Air Polska rozpoczeły działalność 12 maja 2005 roku. Od tego czasu z jego usług skorzystało około 500 000 tysięcy pasażerów.
Fischer Air Polska zakończył rozmowy z inwestorem [2006-10-09 17:39 83.16.241.*] skopac tylek przewoznikowi cwaniaczkowi z pes torun odpowiedz »
Fischer Air Polska zakończył rozmowy z inwestorem [2006-10-09 21:29 85.222.17.*] a miałem z nimi lecieć 19 , na szczęscie biuro zmieniło linnie lotnicze na czas. odpowiedz »
Fischer Air Polska zakończył rozmowy z inwestorem [2006-10-09 22:48 62.111.158.*] "Negocjują z nowym inwestorem, zaprzeczaja pogłoskom" - brzmi jak historia z Open Travel Group i zapewne tak samo sie skończy - w końcu właściciel tych dwóch wspaniałych firm był ten sam. A zwalanie winy za ich kłopoty na PPL jest po prostu żałone...
Wojtek, człowiek z branży odpowiedz »
Fischer Air Polska zakończył rozmowy z inwestorem [2006-10-10 12:33 80.47.16.*] open travel tez, ale dla wypisz wymaluj AirPolonia. Nawet ludzie częściowo ci sami.... odpowiedz »
Fischer Air Polska zakończył rozmowy z inwestorem [2006-10-10 15:32 83.30.131.*] Bardzo ciekawe Jacek Panek ma 19% udziałów, a Cash Flow S.A. 85 % udziałów. No tak to razem daje 100% udziałów odpowiedz »
|