TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter




Forum grupa: Temat dowolny

Nierealne plany PLL LOT?

Data wysłania: 2008-02-24 13:47 Autor: Czytelnik IP automat

Aktualność:
Nasz narodowy przewoźnik liczy, że za pieniądze z tegorocznego debiutu giełdowego uda mu się zakupić nowe samoloty i sfinansować akwizycję na początku 2009 roku. Najwyraźniej PLL LOT nie chce bezczynnie czekać, aż sam stanie się obiektem zakusów konkurencji - czytamy w "Gazecie Prawnej".

Polski przewoźnik ma nadzieję, że na początku 2009 roku uda mu się doprowadzić do przejęcia linii lotniczych w jednym z krajów na wschodzie Europy. Przedstawiciele firmy potwierdzają chęć wzmocnienia swojej pozycji przede wszystkim poprzez zwiększenie liczby samolotów. Ich zdaniem na rynku lotniczym jest kilka bardzo ciekawych firm lotniczych, nad którymi można by się zastanowić. Jednak prezes LOT nie chce ujawniać żadnych szczegółów możliwej operacji.

- Liczymy, że dzięki debiutowi na giełdzie zdobędziemy kapitał, z którego uda się sfinansować także nowe samoloty. Nad sfinansowaniem ewentualnej akwizycji będziemy myśleć po skonkretyzowaniu planów - mówi Piotr Siennicki, podkreślając, że konsolidacja rynku lotniczego już się rozpoczęła, a LOT chce być jednym z jej uczestników.
Zapał Siennickiego studzi nieco Adrian Furgalski z Zespołu Doradców TOR, tłumacząc, że korzyści zależą od tego, którą linię chce przejąć LOT . Większość jest deficytowa i trzeba inwestować w wymianę samolotów, na co nie stać LOT-u, bo sam stoi przed takim wyzwaniem.

Pod koniec 2007 roku niemiecki przewoźnik Lufthansa kupił za 300 mln dolarów 19% amerykańskich linii JetBlue. W Europie trwa obecnie proces wyłaniania nowych właścicieli dla hiszpańskiej Iberii oraz włoskiej Alitalii. Lufthansa nie wyklucza, że może się zainteresować również jedną ze wschodnich linii - np. LOT-em.

    • PLL LOT chce planował przejęcia innych przewoźników 

      [2008-02-24 13:47 999.999.999.*]

      Diabeł tkwi w szczegółach. Sukcesy finansowe tak głośno obwieszczane przez zarząd PLL LOT, biorą się miedzy innymi z odłożonych w czasie dużych płatności za obsługę techniczną samolotów. Jeszcze 5 lat temu PLL LOT swoje samoloty obsługiwały we własnej bazie technicznej. Obecny zarząd zaakceptował w planach na bierzący rok umieszczenie ponad 20 tzw przeglądów strukturalnych, bardzo kosztownych, poza własną bazą techniczną. Podobno baza nie posiada odpowiedniej mocy przerobowej. Przed pięciu laty miała, teraz podobno nie, chociaż ilość zatrudnionego personelu nie zmieniła się w sposób zauważalny. Ale zamiast inwestować w rozwój bazy zarząd postanowił "sprzedać" przeglądy na zewnątrz. Ciekawostą jest to, że mechanicy z bazy PLL LOT odchodzą do konkurencji ze względu na wyższe zarobki, gdzie często pracują przy przeglądach samolotów PLL LOT . Jeżeli obcym bazom to się opłaca, a w PLL LOT nie, to, bez głębszej analizy ekonomicznej, moim zdaniem świadczy tylko o nadzwyczajnych umiejętnościach naszych rodzimych tzw. managerów.
      Z daleka takie zarządzanie pachnie działaniem na szkodę spółki.
      Lufthansy w PLL LOT chyba się boją, bo zarząd straciłby stołeczki, a pozostali musieliby zawinąć rękawy. Szkoda.   odpowiedz »

 
     

Forum gorące tematy

Forum gorące tematy
Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję