Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista ds.obsługi posprzedażowej Wrocław
- pilot Bawaria
- PILOT NA JAPONIĘ na przełomie kwietnia/maja 2026
- B. P. Okno na Świat (Warszawa) - Specjalista ds....
- Specjalista ds. Turystyki w salonie Wakacje.pl
- Specjalista ds turystyki - Stargard
- Specjalista / Specjalistka ds. turystyki
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej -...
- Specjalista ds. Turystyki w salonie ITAKA
- OFERTA PRACY - Doradca / Konsultant ds. Turystyki
Organizator o Targach ITM
Już w czwartek, w Centrum Expo XXI w Warszawie, odbędzie się III edycja Międzynarodowych Targów Turystycznych ITM Warsaw. Aby przybliżyć Państwu to branżowe wydarzenie prezentujemy wywiad z Rolandem Sprung, organizatorem ITM Warsaw.
Targi ITM są młodą imprezą, która od razu została bardzo dobrze przyjęta przez branżę. Jak to się udało osiągnąć?
R.S: Dziękuję za pozytywną ocenę naszych targów. Moim zdaniem branża polubiła ITM Warsaw z kilku powodów. Jednym z nich jest termin na początku roku idealnie dopasowany do cyklu zakupowego produktów turystycznych (eksperci z branży na pewno zwrócili uwagę na fakt, że nasi konkurenci z ulicy Marsa w Warszawie przesunęli termin swoich targów bliżej naszej imprezy) oraz to, że bardzo intensywnie pracujemy nad tym, by nasi wystawcy podczas organizowanej przez nas imprezy mieli możliwość spotkać klientów, z którymi będą robić interesy.
Czy znaczy to , że Państwa wystawcy podczas ITM będą mogli spotkać tylko swoich ewentualnych partnerów biznesowych?
R.S: Nie, oczywiście nie zapominamy także o klientach indywidualnych, a także o mediach. Na ich obecności również bardzo nam zależy.
Czy targi powstały i są rozwijane w oparciu o jakiś konkretny wzorzec?
R.S: Bacznie przyglądamy się i analizujemy to, co robi nasza konkurencja w kraju oraz np. ITB w Berlinie, czy EIBTM w Barcelonie - choć te dwie ostatnie imprezy to zupełnie inna liga… Interesujące rozwiązania dla biznesu mają do zaoferowania m.in. małe targi w Skandynawiii. Wypadkową naszych obserwacji rynkowych i naszych wyobrażeń o dobrej imprezie targowej jest format targów ITM: "leisure / business tourism", a więc targi konsumencko - biznesowe.
Branża w ostatnich latach sceptycznie podchodzi do imprez targowych i coraz więcej przedsiębiorców z nich rezygnuje, co należało by zrobić żeby tren trend odwrócić? Czy mają Państwo pomysł jak przyciągać nowych wystawców i uczestników?
R.S: By osiągnąć sukces trzeba po prostu organizować dobre targi, czyli takie, gdzie wystawcy widzą pozytywne ekonomiczne efekty swojej obecności na imprezie targowej. Tylko tak targi mogą wygrać konkurencję z innymi narzędziami marketingowymi i przeżyć w czasie dominacji Internetu.
W porównaniu z najważniejszymi, zagranicznymi imprezami targowymi, czego brakuje polskim targom turystycznym?
R.S: Brakuje przede wszystkim dobrej współpracy pomiędzy podmiotami publicznymi i organizatorami imprez targowych. Na przykład w Niemczech German Convention Bureau przez cały rok promuje targi IMEX we Frankfurcie n/Menem. Często odnoszę wrażenie, że tu nad Wisłą brakuje świadomości potrzeby by promować Polskę na polskich targach . Efektem tego jest to, wydawane są naprawdę duże pieniądze na promocję Polski na zagranicznych imprezach, a o targach krajowych trochę się zapomina.
Czy targi ITM na siebie zarabiają? Czy mogą Państwo zdradzić jakie są dodatkowe źródła finansowania poza opłatami za stoiska?
R.S: ITM jak prawdopodobnie każde młode targi są interesem do którego trzeba dokładać. Nie istnieje niestety żaden tajemniczy inwestor… Pracujemy intensywnie nad tworzeniem interesujących i wartościowych baz danych oraz budujemy wiedzę marketingową - w przyszłości może to być dla nas dodatkowe źródło przychodów.
Co należało by uczynić żeby tragi turystyczne były także imprezą dochodową dla organizatora?
R.S: Tę tajemnicę mógłbym zdradzić dopiero po otrzymaniu sowitego honorarium konsultanckiego. (śmiech)
Wielu uczestników poprzednich edycji podkreślało profesjonalizm targów ITM, co to w praktyce oznacza?
R.S: Między innymi piękne, estetyczne stoiska oraz, a może przede wszystkim to, że nasi wystawcy widzą, mówiąc lakonicznie, że "jesteśmy po ich stronie" i pomagamy budować ich biznes - ITM Warsaw odbywają się na początku roku, kiedy sprzedaż produktów turystycznych naprawdę się rozpoczyna. Nasze targi stały się dla branży znakiem, że "rok się zaczął i pora robić interesy".
Czy ITM będzie się dalej rozwijać w kierunku imprezy konsumenckiej czy biznesowej?
R.S: Pracujemy i będziemy pracować nad tym, by nasze targi odwiedzały cztery kluczowe dla nas grupy:
1. konsumenci z Warszawy i Mazowsza - najbogatszego regionu w Polsce
2. meeting planerzy i kupcy z korporacji i mniejszych firm
3. przedstawiciele biur podróży z całej Polski
4. dziennikarze i eksperci z branży turystycznej
Czym tegoroczna edycja będzie się różnić od dwóch poprzednich?
R.S: Tegoroczna edycja ITM Warsaw będzie o około 20% większa od poprzedniej. Mamy nowych i bardzo interesujących wystawców - m. in. Accor/Orbis, Jamajka, Izrael, a Deutsche Zentrale fuer Tourismus po rocznej nieobecności wraca z German Convention Bureau. Kilku profesjonalnych tour operatorów oraz destination management companies (DMC) z Polski (np. Weiss Travel, Travel Projekt) będzie miało wspólne stoisko - na ITM zostanie po raz pierwszy zaprezentowany profesjonalny polski produkt.
Komentarze
Tagi:
Dział gastronomia:
Nowe wpisy na Liście niematerialnego dziedzictwa kulturowego
Dofinansowanie projektów
Zakaz reklamy piwa uderzy nie tylko w branżę piwowarów. Ucierpi też
S3 gotowa w całości. Pomorze Zachodnie czeka na czeskich
Dział targi, konferencje, workshop:
Dział biura turystyczne:
Większość Polaków przywita Nowy Rok w
Ceny wakacyjnych wyjazdów w
Enter Air podpisuje rekordową umowę z
Darmowe szkolenia dla branży
Dział dostawcy/usługodawcy branży:
Zmiana sekretarza generalnego Światowej Organizacji
Starsze aktualności:
Gdzie Polacy latali samodzielnie w
ETC publikuje wskazówki dla zrównoważonej
Accor ułatwia rezerwacje
Turystyka wspiera 33 finał
Gdańsk Europejską Stolicą Kultury
POT przyznała rekomendacje na lata
Ryanair planuje przewiezienie 20 mln
eSky zachęca do wczesnego planowania
MSiT chce 10 strategii dla
UN Tourism: Turystyka odbudowała się po
Wizz Air rezygnuje z płatnej
Województwo pomorskie ogłosiło konkurs ofert na rozwój turystyki i
OSAT chce chronić dane osobowe
Już niedługo na rynku pojawi się telefon Boeinga
Egipt: alkohol i bikini nadal legalne
Jest wam zimno? Będzie jeszcze zimniej.
Hotel Przyjazny Rodzinie - kto zwycięzcą?
IHG zaprojektował nową markę hoteli
Czarterowanie malej ilosci miejsc w samolocie - prosze o pomoc
Paryż wprowadzi zakaz wjazdu dla aut z silnikiem diesla?
Safpol Travel: Lubisz zaliczać? Zalicz 5 państw w tydzień!
Pociąg jeżdżącym placem zabaw dla dzieci
Koleje Mazowieckie zawieszają połączenia
North Fish stawia na kolejny lokal
Lublin: po co aktualizować stronę internetową?
Czarterowanie malej ilosci miejsc w samolocie - prosze o pomoc
Propozycje na majowy weekend: rowerem przez Szwecję
Europejskie Forum Prawa Turystycznego
W Balicach brudno, Wrocław najbardziej przyjazny
Ruch na trasach Finnair z Polski
McDonalds: mniejsza sprzedaż w Europie
Zacmienie słońca - jakie wrażenia
Apartamenty w Pomorie, Bulgaria, nad morzem Lato 2015
