Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Szukamy pilota na 05.12 Gniezno-Bydgoszcz
- Specjalista ds. turystyki
- PRODUCT MANAGER/ FRONT OFFICE REPRESENTATIVE
- Itaka Toruń- G. Copernicus - doradca ds....
- Zainwestuje w biznes braza turystyczna
- pilotaż Kraków 10.12-12.12.2025
- Touroperator PRIMA HOLIDAY poszukuje pracownika
- Praktykant - obozy sportowe Hiszpania
- Specjalista ds. turystyki WAKACJE.PL Zduńska Wola
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej -...
Na co skarżyli się turyści w okresie wakacyjnym?
Na III kwartał przypada okres wakacyjny. Europejskie Centrum Konsumenckie otrzymało 2235 zgłoszeń, a tym
samym odnotowało wzrost w stosunku do poprzedniego kwartału.
Jak wskazuje ECK, sporo skarg wpłynęło na polskich przedsiębiorców od ich zagranicznych klientów. Największa część spraw w dalszym ciągu była powiązana z pandemią koronawirusa. 35% skarg dotyczyło transportu lotniczego. Były to głównie sprawy związane z brakiem możliwości
skorzystania z lotu. Wpłynęło za to zdecydowanie mniej skarg na zagubiony czy zniszczony bagaż
13% skarg dotyczyło usług noclegowych, najczęściej chodziło o problemy z zarezerwowanymi hotelami w kontekście
zmieniającej się dynamicznie sytuacji w poszczególnych krajach. 5% skarg, z kolei dotyczyło rezygnacji z atrakcji podczas wyjazdów, odwołanych
koncertów, festiwali, czy wydarzeń sportowych.
Jako przykład rozpatrywanych spraw, ECK podaje lot polskiej konsumentki i jej męża w drodze powrotnej z Australii (Sydney - Singapur - Helsinki - Warszawa). Na odcinku Singapur - Helsinki, lot obsługiwany przez fińskie linie lotnicze, został opóźniony o ponad 3 godziny. Pasażerowie przez to spóźnili się na kolejny lot z Helsinek do Warszawy, w konsekwencji musieli czekać następne 3 godziny. Po przylocie okazało się, że jeden z ich bagaży został zagubiony. Zgłosili to na lotnisku w Warszawie i otrzymali raport PIR. Bagaż został dostarczony po dwóch dniach - uszkodzony. Pasażerowie domagali się od linii lotniczej odszkodowania za opóźnienie wysokości 1200 euro (600 EUR na pasażera), a także rekompensaty za uszkodzenie bagażu. Linia lotnicza odmówiła wypłaty, tłumacząc, że jeżeli lot był kupiony przez pośrednika - to właśnie tam pasażerowie powinni kierować swoja skargę.
Konsumentka skierowała jednak sprawę do ECK Polska, które we współpracy z ECK Finlandia poprowadziło ją nie przeciwko pośrednikowi, a linii lotniczej. Centrom udało się wyegzekwować od linii lotniczej odszkodowanie za opóźniony lot wysokości 1200 euro. Co do bagażu to zgodnie z Konwencją Montrealską konsumenci powinni byli zgłosić linii lotniczej uszkodzenie w terminie 7 dni od otrzymania bagażu. Z nadesłanej dokumentacji wynikało, że konsumentka zrobiła to po terminie. Przedsiębiorca miał więc prawo odrzucić jej skargę.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Ruch turystyczny w Grecji rośnie także
Dział hotele, pensjonaty:
Triverna: rośnie popularność świątecznych
Starsze aktualności:
Śmierć trójki Polaków na
Accor pokazuje trendy w rezerwacjach na
Ecco Travel rozpoczyna WIELKĄ
Na ferie wyjedzie więcej
ECTAA ogłosiła Preferowany Kierunek Podroży na rok
POT: Ponad połowa Polaków wyjedzie gdzieś w
Kraków wśród wybranych przez
Które paszporty są
TSUE: Tożsamość płciowa klienta nie należy do danych niezbędnych do zakupu
Ruszył nabór do kwalifikacji znanego konkursu barmańskiego
Zbliżają się targi Wypoczynek i Toruński Festiwal Smaku
Będą edukować z zakresu prawa turystycznego
Czy turystom należy się odszkodowanie za zmianę terminu wycieczek lokalnych?
Znamy zwycięzców Profit Hotel Awards 2017
Polacy wjadą na Cypr bez testów
ITD rozpoczyna wzmożone kontrole autokarów
Liczba wypadków na kolei systematycznie maleje
FlixBus przetestuje wodorowe autobusy dalekobieżne
Przywrócenie turystyki daje nadzieję milionom ludzi
Pandemia zmieniła trendy w turystyce w Gdańsku
Targi TT Warsaw potwierdziły swoją pozycję?
Nowy Sekretarz Generalny UNWTO
Pasażerka domagała się zadośćuczynienia za odwołany lot
Exim dzwoni do klientów z ofertami
Konferencja poświęcona wyzwaniom stojącym przed gastronomią
Start promocji kolejnego weekendu za pół ceny
Dlaczego warto wykonywać badania profilaktyczne?
Turystyka wspiera 33 finał WOŚP
POT: większość Polaków będzie wypoczywać w kraju
Roczna dynamika sprzedaży wycieczek chwilowo pod kreską
