Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Szukamy pilota na 05.12 Gniezno-Bydgoszcz
- Specjalista ds. turystyki
- PRODUCT MANAGER/ FRONT OFFICE REPRESENTATIVE
- Itaka Toruń- G. Copernicus - doradca ds....
- Zainwestuje w biznes braza turystyczna
- pilotaż Kraków 10.12-12.12.2025
- Touroperator PRIMA HOLIDAY poszukuje pracownika
- Praktykant - obozy sportowe Hiszpania
- Specjalista ds. turystyki WAKACJE.PL Zduńska Wola
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej -...
Zobacz także
PPL przyłącza się do kampanii Włącz tryb pasażera z klasą
Czy LOT wzmocni swoją pozycję?
NIK: PAŻP niewystarczająco zapewniała bezpieczeństwo ruchu lotniczego
ECTAA domaga się wprowadzenia ochrony na wypadek bankructwa linii lotniczych
IATA: rośnie popyt na loty, spadają wskaźniki wypełnienia miejsc
LOT protestuje przeciw nowym przewoźnikom na polskim niebie!
Urząd Lotnictwa Cywilnego naraził się przewoźnikom za otwarcie nieba dla zagranicznej konkurencji. Cieszą się za to biura podróży.
W ciągu trzech kwartałów bieżącego roku przewoźnicy czarterowi przetransportowali około 1,6 mln pasażerów, wobec 1,04 mln w roku ubiegłym - wynika z informacji Urzędu Lotnictwa Cywilnego (ULC). Dynamika (54%) jest ponad dwa razy wyższa niż w przewozach regularnych (około 22%). Pokazuje to, że ten segment rynku lotniczego staje się bardzo atrakcyjny dla przewoźników.
Lawinę protestów wywołała zgoda na wykonywanie lotów do krajów trzecich dla kilku linii, w tym m.in. dla Eurocyprii. Urząd mówi, że zrobił to na korzyść pasażerów. - Działania ULC służą zapewnieniu takiego wzrostu połączeń, który umożliwi skuteczną obsługę rosnącego zapotrzebowania rynku - tłumaczy Katarzyna Krasnodębska, rzeczniczka ULC. Zaniepokoiło to jednak krajowych przewoźników, czyli grupę LOT, do której należy obsługujący loty czarterowe Centralwings, oraz Prima Charter (dawniej Fischer Air).
- Oddawanie całego rynku w ręce przewoźników dotowanych przez swoje kraje, sieci hotelowe, lokalne biura turystyczne, firmy transportowe nie jest zabezpieczeniem zasady wolnej konkurencji, o czym próbuje przekonać nas urząd - tłumaczy Adam Wychowaniec, prezes Primy Charter (PCh). Popiera go LOT.
- Intencją regulatora oraz polskich przewoźników powinno być w pierwszej kolejności oferowanie obywatelom Polski usług polskich przewoźników i na konkurencyjnych, ale rynkowych zasadach. Bezwarunkowe udostępnianie tego rynku firmom spoza naszego kraju jest szczególnie szkodliwe dla polskich przewoźników z powodu praktyk dumpingowych stosowanych przez obce firmy - mówi Piotr Siennicki, prezes LOT. W takiej sytuacji firmy polskie, uczciwie odprowadzające podatki i zatrudniające polskich pracowników, nie mają żadnych szans.
- Niejednokrotnie spotykaliśmy się z sytuacjami w pozaunijnych portach lotniczych, atrakcyjnych turystycznie, kiedy część przewoźników z danego kraju lub regionu była dofinansowana przez port przy jednoczesnym odmawianiu jakichkolwiek przywilejów przewoźnikom z Polski - dodaje prezes LOT.
Pozwolenie od ULC otrzymały również linie Cabo Verde (z Wysp Zielonego Przylądka) i Air Italy. - Ta pierwsza, poza oficjalnymi lotami do rodzimego kraju, wykonuje również loty portugalskimi samolotami do Brazylii. Najwyraźniej nikomu w ULC nie przeszkadza, że przewoźnik znajduje się na tzw. czarnej liście SAFA - powiedział Krzysztof Szymański, wiceprezes PCh. Nick Vincent, prezes Air Italy Polska (dawniej prezes Fischer Air), wdzięczny ULC za profesjonalne przeprowadzenie procesu certyfikowania (w którym brały również udział odpowiedniki ULC w Irlandii i Włoszech), studzi emocje przewoźników:- polski rynek czarterowy jest tak duży, że wystarczy miejsca dla wszystkich. Co więcej, rynek ten będzie się rozwijał - tłumaczy Nick Vincent. Dodaje, że połączenia czarterowe z Polski oferuje tylko pięć samolotów (trzy należące do Centralwings, jeden do Primy Charter i jeden do Air Italy Polska), a rynek potrzebuje ich około dwunastu.
- W ostatnie wakacje na 41 lotów do Tunezji tylko trzy były realizowane przez polskie linie czarterowe. Pozostałe wykonały linie tunezyjskie - wyjaśnia.
Z większej oferty cieszą się z kolei przedstawiciele biur podróży. - Dzięki pojawieniu się czarterów długodystansowych, oferowanych przez Air Italy Polska i Eurocypria, do wyjazdów do Kenii, Tajlandii i na Kubę dodaliśmy w tym roku wyjazdy do Indii i na Wyspy Zielonego Przylądka. Dzięki temu sezon będzie trwał praktycznie cały rok. Dlatego liczymy, że przychody Rainbow Tours w 2008 r. wzrosną ze 155 mln zł do 200 mln zł, a zysk netto z 5 mln zł do 7,5 mln zł - wyjaśnia Grzegorz Baszczyński, prezes Rainbow Tours. Krajowi przewoźnicy wnoszą jednak o wypracowanie kompromisu. - Dla dobra zarówno pasażerów oraz rynku przewozów lotniczych w Polsce konieczne jest spotkanie w ULC i wypracowanie zasad przyznawania pozwoleń w sposób, który z jednej strony ochroni interesy polskich firm, a z drugiej - zagwarantuje zdrowe rynkowe warunki konkurencji - mówi Piotr Siennicki.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Linie TACV z Capo Verde - otrzegam
[2007-11-28 12:21 83.5.216.*]
Najgorsze linie jakimi leciałem. Pamiętajcie - to są linie AFRYKAŃSKIE !!!! KAŻDY lot był spóźniony, niekiedy o kilka godzin. Na połączenie wewnętrzne biegliśmy, bo okazało się, że teraz odlatuje ostatni dziś rejs (nasz miał być 2 godziny później). Na powrocie samolot wylatywał wcześniej niż w rozkładzie, tylko nasza czujność kazała nam sprawdzić godzinę wylotu dzień wcześniej. Spóźniliśmy się na połączenie do Polski, nocowaliśmy na własny koszt w Zurichu. Tragedia. odpowiedz »
Linie TACV z Capo Verde - otrzegam
[2007-12-23 18:08 212.76.37.*]
czy samoloty to stare klamoty odpowiedz »
Linie TACV z Capo Verde - otrzegam
[2007-12-23 18:34 212.76.37.*]
czy ktoś leciał tymi liniami w tym roku ? odpowiedz »
Linie TACV z Capo Verde - otrzegam
[2008-03-23 11:25 83.21.110.*]
Ostrzegam również każdy lot opóźniony. Samoloty brudne bo nie ma czasu posprzątać. Non stop w powietrzu. Kilka dni temu leciałem z Fortalezy przez Sal do Warszawy. Przerwa w Sal tylko na zmianę załogi i wyniesienie śmieci. Na pokładzie bajzel nikt nie wie gdzie ma usiąść. Jedni mają dwa bilety inni jeden. Boeing 757 z siedzeniami w skórze ale tak starej, że chyba z dinozaura robi wrażenie wizualne straszne ale nie bójcie się - sprawny. Załoga miła ale trzeba być "grzecznym" bo lubią wezwać policję albo robić "dowcipy" w powietrzu czy przy hamowaniu po lądowaniu. Jednak co by nie pisać piloci świetni. Nie wiem gdzie zdobyli doświadczenie bo młodziaki 25-30 lat. Generalnie jak się da nie lecieć TACV to lepiej nie nalegać. odpowiedz »
Dział dostawcy/usługodawcy branży:
Zmiana sekretarza generalnego Światowej Organizacji
Dział prawo i podatki:
Zakaz reklamy piwa uderzy nie tylko w branżę piwowarów. Ucierpi też
Przedłużony ruch bezwizowy do
Turysta może otrzymać zwrot całości ceny, nawet jeśli skorzystał z części
Starsze aktualności:
Śmierć trójki Polaków na
Accor pokazuje trendy w rezerwacjach na
Ecco Travel rozpoczyna WIELKĄ
Na ferie wyjedzie więcej
ECTAA ogłosiła Preferowany Kierunek Podroży na rok
POT: Ponad połowa Polaków wyjedzie gdzieś w
Kraków wśród wybranych przez
Które paszporty są
TSUE: Tożsamość płciowa klienta nie należy do danych niezbędnych do zakupu
Petromonopol, lobbing w polskim sejmie i horrendalne ceny paliwa lotniczego
Oryginalny pomysł na hotel - pięciogwiazdkowy obiekt pod ziemią
Pasazer.com: wyniki plebiscytu "Najlepsza Linia Lotnicza 2008"
Nowy Kaleidoscope podoba się pasażerom LOT
Władze Olsztyna kontra żeglarze
Komórki w samolotach dozwolone!
Medale dla wyjątkowych trunków z winiarni Superiore
Niemcy: wycieczki autokarowe do Polski coraz bardziej popularne
Małopolski Szlak Architektury Drewnianej otwarty jeszcze do końca września
W Gdańsku powstanie morskie muzeum
0,76 mln osób odwiedziło w 2005 roku Auschwitz-Birkenau!
