Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Szukamy pilota na 05.12 Gniezno-Bydgoszcz
- Specjalista ds. turystyki
- PRODUCT MANAGER/ FRONT OFFICE REPRESENTATIVE
- Itaka Toruń- G. Copernicus - doradca ds....
- Zainwestuje w biznes braza turystyczna
- pilotaż Kraków 10.12-12.12.2025
- Touroperator PRIMA HOLIDAY poszukuje pracownika
- Praktykant - obozy sportowe Hiszpania
- Specjalista ds. turystyki WAKACJE.PL Zduńska Wola
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej -...
Zobacz także
Zmiana terminu w Programie Polskie szlaki turystyczne
10 mln PLN na renowację i wytyczanie szlaków turystycznych
Jeszcze można zgłaszać się do konkursu na Najlepsze Wsie Turystyczne
Jak sobie ułatwić komunikację z klientami?
Województwo pomorskie ogłosiło konkurs ofert na rozwój turystyki i krajoznawstwa
Organizator turystyki odpowiada za rzeczy zgubione w trakcie imprezy
Organizatorowi wycieczki nie wolno całkowicie wyłączyć swojej odpowiedzialności za rzeczy klienta zagubione podczas imprezy - stwierdził UOKiK. Studencki Klub Turystyczny w Warszawie zdecydował się na zmianę praktyk zakwestionowanych przez Urząd.
Postępowanie UOKiK przeciwko Studenckiemu Klubowi Turystycznemu wszczęto w listopadzie 2014 r. Wątpliwości Urzędu wzbudziła treść wzorców umownych przedsiębiorcy.
Jedną z zakwestionowanych praktyk było stosowanie w umowach postanowienia: Organizator nie ponosi odpowiedzialności za rzeczy skradzione podczas wyjazdu. Tymczasem zgodnie z prawem biuro podróży odpowiada za szkody wyrządzone klientowi m.in. gdy powstały one w wyniku nienależytego wykonania umowy.
Urząd stwierdził też m.in. że we wzorcach umownych Studenckiego Klubu Turystycznego brakowało informacji o tym, że w razie wadliwego wykonania umowy (np. problemów z zakwaterowaniem), konsument ma obowiązek niezwłocznie powiadomić organizatora wycieczki. Tymczasem zgodnie z prawem każda umowa o świadczenie usług turystycznych powinna informować klienta o tym, że powinien on zgłaszać ewentualne problemy w trakcie imprezy turystycznej (np. rezydentowi biura podróży albo kierownictwu hotelu).
Studencki Klub Turystyczny zobowiązał się do usunięcia nieprawidłowości ze stosowanych wzorców umownych oraz do dostarczenia klientom, którzy mają niewykonane umowy aneksów eliminujących naruszenia prawa.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Touroperator odpowiada za bagaże turystów
[2015-07-09 11:22 213.192.95.*]
Dla mnie to jakaś bzdura jak klient jet rozkojarzony i zostawi gdzieś bagaż ,to organizator ma za to odpowiadac ,?????paranoja ,co wy ludzie piszecie
Gośc z biura odpowiedz »Touroperator odpowiada za bagaże turystów
[2015-07-09 15:29 85.221.176.*]
Trzeba się odwoływać a nie przyjmować wszystkiego co UOKiK wymyśli.
Większość klauzul to paranoja. Ciekawy jestem kto tam w tym "sądzie" siedzi z jakim wykształceniem? odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
Ruch turystyczny w Grecji rośnie także
Dział prawo i podatki:
Zakaz reklamy piwa uderzy nie tylko w branżę piwowarów. Ucierpi też
Przedłużony ruch bezwizowy do
Turysta może otrzymać zwrot całości ceny, nawet jeśli skorzystał z części
Starsze aktualności:
Śmierć trójki Polaków na
Accor pokazuje trendy w rezerwacjach na
Ecco Travel rozpoczyna WIELKĄ
Na ferie wyjedzie więcej
ECTAA ogłosiła Preferowany Kierunek Podroży na rok
POT: Ponad połowa Polaków wyjedzie gdzieś w
Kraków wśród wybranych przez
Które paszporty są
TSUE: Tożsamość płciowa klienta nie należy do danych niezbędnych do zakupu
Greccy kontrolerzy lotów zapowiadają strajk
Co przygotowali organizatorzy Targów EuroGastro?
Turcja i Bułgaria zamiast Tunezji i Egiptu - dokąd turyści jeździli w lipcu?
Rainbow Tours buduje własną sieć hotelową
Co wybierają turyści na krajowych wakacjach?
MSZ ostrzega przed wyjazdami do krajów afrykańskich
Polskie browary wśród najlepszych na świecie
Biura podróży zabezpieczają się na wypadek zmian kursowych
Poznański Sheraton partnerem IX Ogólnopolskiego Festiwalu Dobrego Smaku
Konferencja dotycząca organizacji rejsów wycieczkowych
Wielka Brytania wprowadza kontrole paszportowe przy wyjeździe
Polski oddział Travelport podpisuje umowę z firmą First Class
Zbliża się termin przedawnienia roszczeń dla klientów Summerelse
Zakup Fly Away Travel sfinalizowany
Praca w nadgodzinach - kto ma zbierać dowody?
Polacy chętnie podróżują autokarami
Wczasy na własną rękę niekoniecznie tańsze niż te z biurem
Wynajmujesz miejsca noclegowe, albo znasz wynajmujących - koniecznie przeczytaj!
