Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Szukamy pilota na 05.12 Gniezno-Bydgoszcz
- Specjalista ds. turystyki
- PRODUCT MANAGER/ FRONT OFFICE REPRESENTATIVE
- Itaka Toruń- G. Copernicus - doradca ds....
- Zainwestuje w biznes braza turystyczna
- pilotaż Kraków 10.12-12.12.2025
- Touroperator PRIMA HOLIDAY poszukuje pracownika
- Praktykant - obozy sportowe Hiszpania
- Specjalista ds. turystyki WAKACJE.PL Zduńska Wola
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej -...
Polska Grupa Uzdrowisk podsumowuje 2015 rok
Polska Grupa Uzdrowisk w skład której wchodzą Uzdrowisko Cieplice, Uzdrowisko Połczyn, Uzdrowisko Świeradów-Czerniawa oraz Uzdrowiska Kłodzkie wciąż utrzymuje się w trendzie dynamicznego wzrostu.
W obszarze lecznictwa uzdrowiskowego spółka odnotowała o 5 mln zł wyższy zysk na poziomie EBITDA za cały 2015 r. w stosunku do poprzedniego roku. W efekcie spółki uzdrowiskowe, znajdujące się w portfelu KGHM I FIZAN, osiągnęły ponad dwudziestoprocentową marżę na poziomie EBITDA na koniec 2015 r.
Dynamiczny rozwój Polskiej Grupy Uzdrowisk nie tylko jest doceniany przez nowych kuracjuszy, ale przede wszystkim przekłada się na coraz lepsze wyniki finansowe. W sumie od 2011 roku, czyli od momentu powołania spółki, rentowność sprzedaży netto wzrosła ponad dziesięciokrotnie. Zawdzięczane jest to dobrym decyzjom inwestycyjnym, tworzeniu nowych, atrakcyjnych produktów oraz nawiązywaniu współpracy z renomowanymi ośrodkami leczniczymi (Miedziowe Centrum Zdrowia w zakresie programów leczenia zaburzeń metabolicznych i otyłości oraz Klinika Okulistyczna Horni Pocernice w Pradze w zakresie operacyjnego leczenia zaćmy), a także spółkami Grupy KGHM Polska Miedź w zakresie realizacji pobytów wypoczynkowych i leczniczych dla pracowników.
"Wyniki finansowe Polskiej Grupy Uzdrowisk są zgodne z naszymi prognozami. Łączny zysk za cały 2015 rok wzrósł o 5 mln zł w stosunku do 2014 r., natomiast sam wskaźnik przychodów ze sprzedaży pobytów dla klientów komercyjnych wzrósł do 33%. Nasze inwestycje w rozwój nowoczesnych ośrodków leczniczych i wypoczynkowych idą w parze z kierunkiem rozwoju branży uzdrowiskowej, a więc koncentracji na kuracjuszu, który oprócz poprawy sił witalnych, w efekcie zabiegów leczniczych, oczekuje dodatkowych animacji tj. wycieczek turystyczne, relaksu w kompleksach basenowych, zabiegów z zakresu wellness&spa, ćwiczeń z trenerem na siłowni lub zajęć fitness" - mówi Wojciech Krasoń, Prezes Zarządu Uzdrowisk Kłodzkich-Grupa PGU.
W 2015 r. z sukcesem zakończono też zaplanowane projekty z zakresu rozwoju infrastruktury i podnoszenia standardów w zdrojach PGU, począwszy od rozwoju uzdrowiskowej kuchni i oferty zabiegowej, nawiązaniu współpracy z kilkunastoma nowymi tour operatorami, aż po zaangażowanie się w cykliczne imprezy kulturalne i sportowe. To wszystko w połączeniu ze skutecznym pozycjonowaniem cen usług uzdrowiskowych przekłada się na zwiększanie atrakcyjności ofert uzdrowiskowych w oczach kuracjuszy zagranicznych i wzrost przychodów Grupy. W efekcie do Polskiej Grupy Uzdrowisk przyjechali już pierwsi goście z Emiratów Arabskich i Chin, a perspektywa jest coraz lepsza, ponieważ w 2015 r. nowe umowy podpisano z 16 tour operatorami.
"Spółki uzdrowiskowe PGU zwiększyły bazę noclegową o 120 miejsc, a 300 miejsc noclegowych zyskało wyższy standard. W trakcie realizacji są kolejne trzy inwestycje, które powiększą bazę noclegową łącznie o 200 miejsc w Uzdrowisku Polanica i w Uzdrowisku Połczyn. Zmodernizowaliśmy restauracje uzdrowiskowe, zakupiliśmy liczny sprzęt leczniczy i rehabilitacyjny oraz ciągle poszerzamy ofertę SPA. Dobre wyniki roczne są też zasługą wymiany wiedzy i doświadczenia poprzez zaangażowanie i udział w kluczowych wydarzeniach branżowych, co zdecydowanie usprawnia obszar zarządzania projektami rozwojowymi, w tym poprzez przystępowanie do udziału w przetargach instytucjonalnych, czy implementacji produktów komercyjnych w obszarze rehabilitacji onkologicznej i leczeniu otyłości" - dodaje Wojciech Krasoń.
Nie bez znaczenia jest również sprawna polityka rozwoju, związana z rozszerzaniem kontraktów instytucjonalnych w ramach prewencji rentowej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych i efektywnych negocjacji w ramach Narodowego Funduszu Zdrowia.
Coraz wyższy poziom świadczonych usług jest także efektem realizacji rocznego programu wdrożeniowego w zakresie standaryzacji obsługi klienta oraz pozostałych szkoleń podnoszących kompetencje kadry pracowniczej.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Ruch turystyczny w Grecji rośnie także
Dział hotele, pensjonaty:
Triverna: rośnie popularność świątecznych
Starsze aktualności:
Śmierć trójki Polaków na
Accor pokazuje trendy w rezerwacjach na
Ecco Travel rozpoczyna WIELKĄ
Na ferie wyjedzie więcej
ECTAA ogłosiła Preferowany Kierunek Podroży na rok
POT: Ponad połowa Polaków wyjedzie gdzieś w
Kraków wśród wybranych przez
Które paszporty są
TSUE: Tożsamość płciowa klienta nie należy do danych niezbędnych do zakupu
Nowe trasy z lotnisk we Wrocławiu i Gdańsku
Wzrasta popularność hoteli dwugwiazdkowych
Hotel w Janowie Podlaskim uroczyście otwarty
Niemiecka turystyka notuje wzrosty
Nie trzeba czekać z pozwem wobec Skarbu Państwa do zakończenia sprawy karnej
W Merlinie X wzrosła liczba dokonywanych rezerwacji
Branżowe spotkania na 21. Targach Lato
Optymistyczne prognozy dla branży HoReCa
Tunezja wprowadza stan wyjątkowy
Departament Stanu ostrzega przed potencjalnym zagrożeniem w Europie
VO Travel ogłosił niewypłacalność
Jak kształtuje się rynek piwa w Polsce?
Nowe połączenie Wizz Air z Wrocławia
Jak kształtują się ceny noclegów w europejskich miastach?
POT o inwestowaniu w produkty turystyczne o znaczeniu ponadregionalnym
Ilu pasażerów obsłużyły polskie lotniska?
Watykan udostępnił swoją kamienicę pod restaurację szybkiej obsługi. Protesty nie przyniosły skutku
PIT organizuje kongres dla pilotów i przewodników
Workshop dla organizatorów wyjazdów na Węgry
