Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Szukamy pilota na 05.12 Gniezno-Bydgoszcz
- Specjalista ds. turystyki
- PRODUCT MANAGER/ FRONT OFFICE REPRESENTATIVE
- Itaka Toruń- G. Copernicus - doradca ds....
- Zainwestuje w biznes braza turystyczna
- pilotaż Kraków 10.12-12.12.2025
- Touroperator PRIMA HOLIDAY poszukuje pracownika
- Praktykant - obozy sportowe Hiszpania
- Specjalista ds. turystyki WAKACJE.PL Zduńska Wola
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej -...
Fundusz gwarancyjny środkiem na bezstresowe wakacje?
Towarzystwa ubezpieczeniowe apelują do zaostrzenia kryteriów przyznawania licencji na prowadzenie biur podróży, przedstawiciele tych drugich odpowiadają, że to podniesie ceny wycieczek.
W branży turystycznej wciąż mówi się o plajcie warszawskiego biura Kopernik. Firma mimo trudnej sytuacji finansowej jeszcze dzień przed ogłoszeniem bankructwa wysłała do Tunezji 150 turystów, podczas gdy za granicą było już prawie 750 jego klientów. Według "Gazety" nawet 100 biur podróży i agencji turystycznych ma kłopoty zadłużeniem, a bankom i firmom telekomunikacyjnym zalegają ponad 2 mln złotych.
Polska Izba Turystyczna zaproponowała stworzenie specjalnego funduszu gwarancyjnego, którego zadaniem byłoby m.in. wypłacanie odszkodowania klientom, upadających biur podróży. Dzięki większej dopłacie do każdej wycieczki turyści nie będą się musieli martwić, że w razie bankructwa ich biura zostaną na lodzie, a oni nie odzyskają pieniędzy. Fundusz ten zarówno sprowadzałby turystów do kraju, jak również wypłacał odszkodowania. Obecnie koszty są tak duże, że ubezpieczyciele nie są w stanie wypłacić całości odszkodowania.
Dlatego też firmy ubezpieczeniowe popierają pomysł PIT-u, nie jest wiadome ile powinna wynosić składka do funduszu, na razie jest na to za wcześnie, jednak już proponuje się, żeby zasady odprowadzania składek opracowali i monitorowali aktuariusze, czyli osoby mające największe kompetencje do rzetelnej oceny ryzyka. Dodatkowo ubezpieczyciele proponują zaostrzyć kryteria przyznawania licencji na prowadzenie biur podróży, organizujących wyjazdy czarterowe, jako tych najbardziej narażonych na niewypłacalność. Organizatorzy wyjazdów czarterowych, powinni działać jako spółki akcyjne, w ten sposób musieliby publikować zaudytowane sprawozdania finansowe.
Obecnie mimo, ze towarzystwo ubezpieczeniowe poznaje dokładnie sytuację finansową firmy, jeżeli jest to spółka jawna, może sobie do sprawozdania wpisać cokolwiek i trudno zweryfikować, nie ma też obowiązku podawania sprawozdań. Polska Izba Turystyki jeszcze nie wyraziła zdania na temat pomysłu firm ubezpieczeniowych.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Ruch turystyczny w Grecji rośnie także
Dział prawo i podatki:
Zakaz reklamy piwa uderzy nie tylko w branżę piwowarów. Ucierpi też
Przedłużony ruch bezwizowy do
Turysta może otrzymać zwrot całości ceny, nawet jeśli skorzystał z części
Starsze aktualności:
Śmierć trójki Polaków na
Accor pokazuje trendy w rezerwacjach na
Ecco Travel rozpoczyna WIELKĄ
Na ferie wyjedzie więcej
ECTAA ogłosiła Preferowany Kierunek Podroży na rok
POT: Ponad połowa Polaków wyjedzie gdzieś w
Kraków wśród wybranych przez
Które paszporty są
TSUE: Tożsamość płciowa klienta nie należy do danych niezbędnych do zakupu
Świąteczne kolędowanie na Świętym Krzyżu
Funclub nagrodzone "Jakością Roku 2009" przez Gazetę Prawną
Polskie statki wracają na Zalew Wiślany
Szwagropol jeździ Mercedesami Tourismo L
Szkoda że po sezonie turystycznym
Sport Ecology Travel zorganizowało nieudany obóz leczniczy polskich lekkoatletów
Promocja urodzinowa Germanwings: 77 tysięcy biletów w cenie 7,77 euro
Wyjeżdżasz na urlop? Oddaj psa do hotelu
Lufthansa wprowadza w Polsce elektroniczne karty pokładowe
W czasie "długiego" weekendu Policja czuwa nad bezpieczeństwem podróżnych
Hotel w dawnej willi Gianniego Versace
Studenckie wypady w malownicze tereny
