Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Pilot wycieczek rowerowych
- REZYDENT TURYSTYCZNY REGO-BIS - SEZON 2024
- Animator Czasu Wolnego - Bułgaria
- KIEROWNIK DZIAŁU REZERWACJI
- PRACOWNIK DZIAŁU CALL CENTER
- Pilot na Węgry
- Project Manager (Katowice)
- Specjalista ds. rezerwacji w jęz. polskim
- Specjalista ds.turystyki - biuro podróży w...
- Sprzedam pensjonat Rabka Zdrój
Sztuczna inteligencja w turystyce
Sabre Corporation, firma zajmująca się technologiami IT dla turystyki, stworzyła inteligentnego chatbota, przeznaczonego dla hoteli i biur podróży. Rozwiązania oparte o sztuczną inteligencję znajdują zastosowania w kolejnych obszarach naszego życia.
Tym razem usprawnią proces obsługi turystów, przede wszystkim dzięki możliwości jednoczesnego i natychmiastowego udzielania pomocy wielu konsumentom.Pierwszymi partnerami Sabre we wspólnym rozwijaniu projektu są biura turystyczne Travel Solutions International z siedzibą w Dallas i Travelocity International z siedzibą w San Francisco. Ich klienci będą mieli możliwość skorzystania z usług chatbota za pośrednictwem komunikatora Facebook Messenger.
Czat to obecnie jedna z najwygodniejszych form komunikacji. W jego tradycyjnej formie, na pytania użytkowników odpowiada pracownik. Coraz więcej firm idzie jednak o krok dalej, rozwijając chatboty. To programy komputerowe, których zadaniem jest prowadzenie rozmowy z człowiekiem w taki sposób, aby przypominała naturalną konwersację. Mogą one zostać zaimplementowane bezpośrednio w komunikatorach takich jak Facebook Messenger, WhatsApp lub Skype.
Chatboty mogą reagować na proste prośby oraz udzielać odpowiedzi na wszelkie pytania. Potrafią dopilnować rezerwacji, zmiany terminu czy odwołania lotu. Mogą podać szczegółowe informacje o rezerwacji, informować o opóźnieniach, przypominać o wymeldowaniu z hotelu, a także sugerować atrakcje w miejscu pobytu. Dzięki możliwości personalizacji chatbot może towarzyszyć użytkownikowi na każdym etapie podróży - od momentu planowania, aż po zgodny z planem powrót do domu.
Podróżni chcą czuć się jak najbardziej komfortowo w trakcie podróży. Wykorzystanie sztucznej inteligencji pozwala, aby technologia wspierała ich, zapewniając jak najsprawniejszą obsługę, a niejednokrotnie lepsze rekomendacje w przypadku nagłych zmian planów podróży czy też opóźnień lotów. Już w niedalekiej przyszłości w połączeniu z możliwością samouczenia się chatbotów pozwoli to na wprowadzenie spersonalizowanych wirtualnych asystentów podróży - skomentował Wojciech Gworek, wiceprezes ds. platformy technologicznej Sabre Corporation.
Rozwiązania tego typu w branży turystycznej stają się pomocne dla klientów, jak i właścicieli biur podróży czy hoteli. Są dostępne 24 godziny na dobę i udzielają natychmiastowych, bezbłędnych odpowiedzi. Mogą skutecznie zastąpić pracownika w codziennych, powtarzalnych czynnościach, obniżając tym samym koszty przedsiębiorstw.
Rozwiązanie tworzone przez Sabre wykorzystuje platformę Microsoft Bot Framework oraz możliwości Microsoft Cognitive Services. Dzięki niej boty będą widzieć, słyszeć, interpretować i wchodzić w interakcje, w sposób bardziej ludzki. Jedną z wykorzystywanych usług jest LUIS (Language Understanding Intelligent Service), która pozwala na kontekstowe rozumienie języka. Chatbot jest w stanie poprawnie interpretować nie tylko polecenia we wcześniej zdefiniowanej formie, lecz również różne ich odmiany.
W trakcie testu Sabre i współpracujące podmioty ocenią preferencje podróżujących oraz to, jak często i kiedy angażują się oni w interakcje z chatbotem, a także kiedy niezbędny jest kontakt z pracownikiem.
Dział Sabre Hospitality Solutions rozwija także chatbota, który umożliwia podróżnym łatwe robienie zakupów, dokonywanie rezerwacji oraz kontakt z pracownikami hotelu za pośrednictwem platform takich jak Facebook Messenger, WhatsApp, Twitter, SMS, a także asystentów głosowych Amazon Alexa, Cortana oraz Google Home.
Sabre
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Chatbot dla biur podróży
[2017-10-24 14:48 83.5.122.*]
Ostatnio jeden Nad-Mądry agent na Pewnym forum, śmiał się kiedy mówiłem ze Przyszłość agentów zostanie wyparta przez tego typu rozwiązania!
Jak widać to już nie przyszłość- a teraźniejszość!
Agentów zastąpi Sztuczna Inteligencja! odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
ECTAA wybrała preferowany kierunek podróży na 2025
Elektroniczne faktury zaczną obowiązywać za 2
Promocja Polski podczas 75-lecia słynnych ogrodów
Dział aktualności dnia:
Starsze aktualności:
Komisja Europejska przedłużyła możliwość pomocy dla małych portów
Oburzenie na ceny biletu na Wawel, ale czy
TSUE: Przewoźnik odpowiada za nienależyte udzielenie pierwszej
Ankieta KE dla
Sezon nad morzem nie jest
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Śmierdzący problem biur podróży
Internet wciąż istotny przy wyborze kwater wakacyjnych
Polacy w czołówce turystów odwiedzających Czechy
AirHelp ubezpieczy bagaże podróżnych
Udogodnienia dla pasażerów w Lufthansie
ETC: 3/4 Europejczyków planuje wyjazd turystyczny w ciągu najbliższych 6 miesięcy
UNWTO chce Międzynarodowego Kodeksu Ochrony Turystów
Wysoki wzrost popularności Egiptu wśród polskich turystów
NIK wskazuje na nieprawidłowości przy projekcie CPK
Jakie szkolenia znajdą się na Tour Salonie?
Chorwacja znosi ograniczenia wjazdowe
eTravel dołącza do programu Payback
Polacy na pierwszym miejscu wśród odwiedzających
HOTREC apeluje o pomoc dla hoteli dotkniętych upadkiem Thomasa Cooka
Normy emisji spalin dla autobusów będą jeszcze bardziej rygorystyczne?
Trwają prace nad Międzynarodowym Kodeksem Ochrony Turystów