TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Normy emisji spalin dla autobusów będą jeszcze bardziej rygorystyczne?

W czwartek, 12 października Komisja Ochrony Środowiska Naturalnego, Zdrowia Publicznego i Bezpieczeństwa Żywności w Parlamencie Europejskim przyjęła stanowisko w sprawie zmiany unijnych przepisów dotyczących homologacji typu i nadzoru rynku pojazdów silnikowych (Euro 7) większością 52 głosów za, 32 przeciw i 1 wstrzymującym się.


Europosłowie zgodzili się z zaproponowanymi przez Komisję poziomami emisji substancji zanieczyszczających (takich jak tlenki azotu, cząstki stałe, tlenek węgla i amoniak) z samochodów osobowych i proponują dodatkowy podział emisji na trzy kategorie w przypadku lekkich pojazdów użytkowych w zależności od ich masy. W przyjętym tekście zaproponowano bardziej rygorystyczne limity emisji spalin przez autobusy i pojazdy ciężkie, w tym poziomy emisji dla emisji w rzeczywistych warunkach jazdy. Obowiązujące obecnie normy emisji (Euro 6/VI) miałyby obowiązywać do 1 lipca 2030 r. dla samochodów osobowych i dostawczych oraz do 1 lipca 2031 r. dla autobusów i ciężarówek (w porównaniu odpowiednio do lat 2025 i 2027 zgodnie z propozycją Komisji).

Posłowie chcą dostosować unijne metodologie obliczeń i limity emisji cząstek hamulcowych i współczynnika ścierania opon do międzynarodowych standardów opracowywanych obecnie przez Europejską Komisję Gospodarczą ONZ. Zasady te miałyby dotyczyć wszystkich pojazdów, także tych elektrycznych. Tekst zawiera również wyższe minimalne wymagania dotyczące trwałości akumulatorów do samochodów osobowych i dostawczych niż te zaproponowane przez Komisję.

Inne proponowane środki obejmują:

  • Aktualny ekologiczny paszport pojazdu (EVP) zawierający informacje takie jak zużycie paliwa, stan akumulatora, limity emisji, wyniki okresowych przeglądów technicznych;
  • Bardziej rygorystyczne wymagania dotyczące żywotności pojazdów, silników i systemów kontroli zanieczyszczeń;
  • Obowiązek instalowania na pokładzie systemów monitorowania szeregu parametrów, takich jak nadmierna emisja spalin, rzeczywiste zużycie paliwa i energii oraz stan akumulatora trakcyjnego;
  • Szczegółowe zasady dla małych i bardzo małych producentów.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
parlament europejski emisja spalin autobus przewoźnik autobusowy




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję