Ogłoszenia
Ogłoszenia
- PILOT NA JAPONIĘ na przełomie kwietnia/maja 2026
- B. P. Okno na Świat (Warszawa) - Specjalista ds....
- Specjalista ds. Turystyki w salonie Wakacje.pl
- Specjalista ds turystyki - Stargard
- Specjalista / Specjalistka ds. turystyki
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej -...
- Specjalista ds. Turystyki w salonie ITAKA
- OFERTA PRACY - Doradca / Konsultant ds. Turystyki
- Kraków - Specjalista ds. Turystyki
- Meble do biura podróży, wyposażenie salonu TUI na...
Zobacz także
Darmowe szkolenia dla branży turystycznej
Komisja Europejska chce uprościć rozliczenia VAT dla biur podróży
Kolejni OTA z zobowiązaniami wobec Komisji Europejskiej
Jak sobie ułatwić komunikację z klientami?
Wzrosty cen w biurach podróży spowalniają
Zakupy Lata 2026 jesienią mogą dać najwyższy zwrot z zainwestowanych pieniędzy
Google coraz większą konkurencją dla OTA?
COVID-19 miał poważny wpływ na internetowe biura podróży. Według danych firmy analitycznej GlobalData, wartość rynku OTA w 2020 roku spadła o 60,4% w ujęciu rok do roku.
Zdaniem GlobalData, to obciążenie zwiększyło obawy OTA związane z rosnącą obecnością Google na rynku i tym, w jaki sposób kontrola giganta technologicznego może wpłynąć na konkurencyjność, a tym samym na wybór dokonywany przez konsumentów.
Rosnąca obecność Google w sektorze podróży online będzie złowieszcza dla OTA, które nie mają wyboru i muszą polegać na wyszukiwarce w kwestii ruchu w sieci. Regulatorzy zaczynają kontrolować praktyki Google, ale firma ta musi być traktowana inaczej ze względu na swoją pozycję dominującej wyszukiwarki, a także fakt, że nie oferuje bezpośrednio konkurencyjnych usług. Niska konkurencja może prowadzić do wzrostu cen, dlatego dla wszystkich podróżujących kluczowe jest osiągnięcie odpowiedniej równowagi. - komentuje Ralph Hollister, analityk ds. podróży i turystyki w GlobalData.
Google ma monopol na wyszukiwanie w internecie i wielokrotnie był oskarżany o łamanie prawa konkurencji w celu jego. Platformy cyfrowe takie jak Google mogą korzystać z danych wygenerowanych na jednym rynku i wykorzystując swoją skalę, mogą rozszerzać swoje usługi na nowe rynki. Muszą jednak uważać: robiąc to, w końcu przyciągają jeszcze więcej kontroli regulacyjnej, ponieważ są postrzegane jako monopoliści danych w każdym sektorze, do którego się wprowadzają. - uważa Laura Petrone, analityk tematyczny w GlobalData.
Od 2015 do 2019 roku rynek OTA odnotowywał wzrost o 9,4% złożonej rocznej stopy wzrostu , osiągając wartość 480,3 miliarda dolarów. To szybkie tempo wzrostu i przyszły potencjał wzrostu zintensyfikowały koncentrację Google na podróżach online. W 2019 roku rynek OTA już obwiniał osłabioną widoczność w wynikach wyszukiwania Google za słabsze wyniki w trzecim kwartale. Dochód netto Expedia Group spadł o 22% rok do roku w III kwartale 2019 r., Częściowo było to spowodowane przez zmiany w algorytmie Google, co przełożyło się utratę widoczności.
Google mocno zwiększył swoją aktywność w sektorze podróży online przed pandemią. Patrząc tylko na rok 2019, Google uruchomił Travel Hub, dodał możliwości odprawy lotniczej i rezerwacji hoteli do Google Assistant, dołączył listy noclegów do funkcji Mapy, stworzył stronę wyszukiwania dostępności hoteli według miejsca docelowego, a Alphabet (firma macierzysta Google) nawet uruchomił własną aplikację do współdzielenia przejazdów. Google wyraźnie ma zarówno model biznesowy i kapitał potrzebny do lepszego przetrwania wydarzenia, takiego jak COVID-19: do 2020 roku, przychody Alphabet były ponad 15 razy wyższe niż przychody Booking.com i Expedii razem wzięte. Konkurencja ze strony OTA będzie coraz bardziej polegać na ruchu z wyszukiwarek. Google będzie musiał uważać, aby nie działać zbyt agresywnie w krótkim okresie, lub będzie musiał zmierzyć się z częstszymi pozwami ze strony konkurencji i ewentualnymi grzywnami - dodał Hollister
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Ceny wakacyjnych wyjazdów w
Enter Air podpisuje rekordową umowę z
Darmowe szkolenia dla branży
Drogie Święta i Sylwester w
Polacy wśród laureatów konkursu na najlepszy film
Dział badania rynku i analizy:
ETC: Trzeci kwartał roku udany dla
WTTC: może braknąć rąk do pracy w
Więcej turystów w polskich obiektach
Starsze aktualności:
Gdańsk Europejską Stolicą Kultury
POT przyznała rekomendacje na lata
Ryanair planuje przewiezienie 20 mln
eSky zachęca do wczesnego planowania
MSiT chce 10 strategii dla
UN Tourism: Turystyka odbudowała się po
Wizz Air rezygnuje z płatnej
Województwo pomorskie ogłosiło konkurs ofert na rozwój turystyki i
Emirates wprowadzają nowe uniformy dla obsługi pasażerów premium i
1,6 tys. km nowych linii kolejowych poprowadzi do CPK
Jak POT promuje Polskę podczas ITB?
Lufthansa zapowiada nowe połączenia
Bilety POLREGIO dostępne przez kolejną aplikację
First minute dalej kusi niską ceną
Dlaczego warto otworzyć biuro podróży Wakacje.pl?
TUI w rozkroku pomiędzy wojną a rosyjskim akcjonariuszem
PLL LOT podpisuje porozumienie o współpracy ze Szkołą Orląt
Greckie hotele zapowiadają walkę z marnowaniem żywności
Pandemia przysłużyła się karawaningowi?
Były szef Travelist i Booking na Polskę dołącza do Nocowanie.pl
Wyłoniono Turystyczne Skarby Małopolski
Wyrok TSUE w sprawie strajku pilotów
Piwowarzy chcą m.in jednolitej stawki VAT dla gastronomii
Lufthansa wykorzystuję pozycję lidera
Obiecujący początek roku dla greckiej turystyki
Wakacje i Nurkowanie - Phuket Tajlandia. Zaproszenie na prelekcję w Krakowie
