Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Poszukuje przewodnika Gdańsk 27 maja
- Kierownik kolonii
- pilot Trójmiasto 31.05-1.06
- Manager Regionalny Wakacje.pl S.A.
- Specjalista ds turystyki Kielce
- Pilot wycieczki do Warszawy, termin...
- Turcja przewodnik- pilot wycieczek !
- Specjalista ds. Turystyki Janki Coral Travel...
- Wynajem autokaru na wycieczkę szkolną
- WYCHOWAWCA KOLONIJNY

Google coraz większą konkurencją dla OTA?
COVID-19 miał poważny wpływ na internetowe biura podróży. Według danych firmy analitycznej GlobalData, wartość rynku OTA w 2020 roku spadła o 60,4% w ujęciu rok do roku.
Zdaniem GlobalData, to obciążenie zwiększyło obawy OTA związane z rosnącą obecnością Google na rynku i tym, w jaki sposób kontrola giganta technologicznego może wpłynąć na konkurencyjność, a tym samym na wybór dokonywany przez konsumentów.
Rosnąca obecność Google w sektorze podróży online będzie złowieszcza dla OTA, które nie mają wyboru i muszą polegać na wyszukiwarce w kwestii ruchu w sieci. Regulatorzy zaczynają kontrolować praktyki Google, ale firma ta musi być traktowana inaczej ze względu na swoją pozycję dominującej wyszukiwarki, a także fakt, że nie oferuje bezpośrednio konkurencyjnych usług. Niska konkurencja może prowadzić do wzrostu cen, dlatego dla wszystkich podróżujących kluczowe jest osiągnięcie odpowiedniej równowagi. - komentuje Ralph Hollister, analityk ds. podróży i turystyki w GlobalData.
Google ma monopol na wyszukiwanie w internecie i wielokrotnie był oskarżany o łamanie prawa konkurencji w celu jego. Platformy cyfrowe takie jak Google mogą korzystać z danych wygenerowanych na jednym rynku i wykorzystując swoją skalę, mogą rozszerzać swoje usługi na nowe rynki. Muszą jednak uważać: robiąc to, w końcu przyciągają jeszcze więcej kontroli regulacyjnej, ponieważ są postrzegane jako monopoliści danych w każdym sektorze, do którego się wprowadzają. - uważa Laura Petrone, analityk tematyczny w GlobalData.
Od 2015 do 2019 roku rynek OTA odnotowywał wzrost o 9,4% złożonej rocznej stopy wzrostu , osiągając wartość 480,3 miliarda dolarów. To szybkie tempo wzrostu i przyszły potencjał wzrostu zintensyfikowały koncentrację Google na podróżach online. W 2019 roku rynek OTA już obwiniał osłabioną widoczność w wynikach wyszukiwania Google za słabsze wyniki w trzecim kwartale. Dochód netto Expedia Group spadł o 22% rok do roku w III kwartale 2019 r., Częściowo było to spowodowane przez zmiany w algorytmie Google, co przełożyło się utratę widoczności.
Google mocno zwiększył swoją aktywność w sektorze podróży online przed pandemią. Patrząc tylko na rok 2019, Google uruchomił Travel Hub, dodał możliwości odprawy lotniczej i rezerwacji hoteli do Google Assistant, dołączył listy noclegów do funkcji Mapy, stworzył stronę wyszukiwania dostępności hoteli według miejsca docelowego, a Alphabet (firma macierzysta Google) nawet uruchomił własną aplikację do współdzielenia przejazdów. Google wyraźnie ma zarówno model biznesowy i kapitał potrzebny do lepszego przetrwania wydarzenia, takiego jak COVID-19: do 2020 roku, przychody Alphabet były ponad 15 razy wyższe niż przychody Booking.com i Expedii razem wzięte. Konkurencja ze strony OTA będzie coraz bardziej polegać na ruchu z wyszukiwarek. Google będzie musiał uważać, aby nie działać zbyt agresywnie w krótkim okresie, lub będzie musiał zmierzyć się z częstszymi pozwami ze strony konkurencji i ewentualnymi grzywnami - dodał Hollister
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Budowa Wielkiego Muzeum Egipskiego na
Branża turystyczna chce zmiany przepisów dot. certyfikatów
Maroko złagodziło zasady
Europarlament chce przyspieszenia negocjacji akcesyjnych z dwoma popularnymi turystycznie
Dział badania rynku i analizy:
Sun&Snow: Turyści wracają do
Większy ruch na greckich
Polacy rezerwują później, ale chcą jechać na
Ceny wyjazdów ciągle idą w
Majówka i Wielkanoc w hotelach słabsze niż w poprzednich
Starsze aktualności:
Google coraz większą konkurencją dla
Nieco niższe ceny wyjazdów
Rekomendacje Poland Convention Bureau
IGHP angażuje się w profilaktykę nowotworową wśród pracowników branży
Hotel Stay Inn pod skrzydłami fundacji Polskie Hotele
Traveldata: Pierwszy rok pandemii znacznie bardziej niekorzystny dla TUI Poland niż dla
Lista rekomendacji do znoszenia ograniczeń podróży
Były szef Travelist i Booking na Polskę dołącza do
Walter Herz prognozuje rozwój inwestycji
Turcja przygotuje krajowy plan zrównoważonego rozwoju
ONZ: Turystyka odegra ważną rolę w odbudowie
1,6 tys. km nowych linii kolejowych poprowadzi do CPK
Jak POT promuje Polskę podczas ITB?
TUI w rozkroku pomiędzy wojną a rosyjskim akcjonariuszem
Lufthansa wykorzystuję pozycję lidera
Obiecujący początek roku dla greckiej turystyki
Targowy weekend: imprezy w Katowicach i Toruniu
Wyłoniono Turystyczne Skarby Małopolski
Wyrok TSUE w sprawie strajku pilotów
Piwowarzy chcą m.in jednolitej stawki VAT dla gastronomii
Kontrowersyjna umowa zakupu hotelu podpisana
Były szef Travelist i Booking na Polskę dołącza do Nocowanie.pl
Lufthansa zapowiada nowe połączenia
Bilety POLREGIO dostępne przez kolejną aplikację
PLL LOT podpisuje porozumienie o współpracy ze Szkołą Orląt
Greckie hotele zapowiadają walkę z marnowaniem żywności
Pandemia przysłużyła się karawaningowi?
Wakacje i Nurkowanie - Phuket Tajlandia. Zaproszenie na prelekcję w Krakowie
