TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Technologie, które mogą zdominować turystykę

Nowoczesne technologie będą miały kluczowy wpływ na rozwój branży turystycznej w 2019 roku, przewidują eksperci DataArt, firmy zajmującej się konsultingiem technologicznym na skalę globalną.


Zdaniem ekspertów DataArt, przyszły rok w branży turystycznej będzie stał pod znakiem pięciu trendów technologicznych:

  • Sztuczna inteligencja stanie się istotnym narzędziem komunikacji na linii obsługa - klient.
  • Rozpowszechnienie otwartych API sprawi, że dostawcy usług turystycznych będą mogli tworzyć kompleksowe oferty bez konieczności przebudowywania obecnie używanych systemów.
  • Augumented Reality przeniesie turystów w docelowe miejsce zanim jeszcze wyjdą z domu.
  • Nowe technologie pozwolą rozwinąć się usługom opartym na samoobsłudze.
  • Voice assistant wyjdzie poza obręb inteligentnego domu i trafi do pokoju hotelowego.


Sztuczna inteligencja
Sztuczna inteligencja częściowo zdążyła odmienić oblicze turystyki, jednak przyszły rok może przynieść prawdziwy przełom, oceniają eksperci DataArt. Technologia pozwoli na istotną poprawę jakości obsługi klienta przy zachowaniu obecnego poziomu zatrudnienia. Sztuczna inteligencja stanie się więc ważną częścią branży, a w przyszłym roku będziemy świadkami licznych debiutów aplikacji i nowych rozwiązań.

Przykładem są chatboty, które perfekcyjnie wpasowują się w potrzeby branży turystycznej. Potrafią pracować jako pomoc w przypadku awarii lub przewodnik turystyczny - 24 godziny dziennie, siedem dni w tygodniu. Z badania przeprowadzonego przez dostawcę usług e-commerce Retale wynika, że 60% klientów już rozmawiało z chatbotem. Reszta deklaruje, że byłoby to dla nich ciekawe doświadczenie - pod warunkiem, że wcześniej wiedzieliby, kim jest ich rozmówca.

Nowe połączenia dzięki otwartym API
Integracja technologiczna stanowiła w ostatnich latach prawdziwe wyzwanie. Uczestnicy rynku mieli trudności z wprowadzaniem nowych rozwiązań, bez konieczności budowy całego systemu od nowa. Dlatego eksperci DataArt oczekują, że 2019 rok będzie stał pod znakiem dalszego rozpowszechnienia otwartych interfejsów API, które ułatwią komunikację i synchronizację pomiędzy pełną gamą systemów technologicznych w branży.

Przykładem są coraz bardziej otwarte systemy rezerwacyjne. Z badań przeprowadzonych przez firmę badawczą Fuel&Flip.to wynika, że turyści korzystają średnio z 4,4 różnych dostawców usług w trakcie planowania jednego wyjazdu. W przyszłości, wszystkie usługi będą dostępne w jednym miejscu. Na przykład na stronie internetowej właściciela hotelu, która oprócz rezerwacji pokoju, równocześnie zaoferuje wynajem samochodu i bilet do lokalnego muzeum.

Przewodnik w rozszerzonej rzeczywistości
Eksperci DataArt przewidują w przyszłym roku wzmożonege wykorzystanie Augmented Reality - technologii, który łączy świat rzeczywisty ze światem generowanym komputerowo. Technologia AR sprawdzi się nie tylko w lepszej prezentacji oferty, dając klientowi możliwość obejrzenia pokoju hotelowego w 3D. Przykłady jej zastosowania są o wiele bardziej zaawansowane. Niedługo normą staną się interaktywne przewodniki turystyczne, wyświetlające tuż przed naszymi oczami dodatkowe informacje o danym obiekcie, a nawet zaawansowane gry terenowe z udziałem innych osób.

Koniec z napiwkami dla room service
Zainteresowanie rozwiązaniami samoobsługowymi rośnie we wszystkich segmentach gospodarki. Branża turystyczna sprosta tej ewolucji, dzięki zastosowaniu rozwiązań technologicznych, które wyeliminują konieczność nawiązania bezpośredniego kontaktu klienta z drugim człowiekiem po stronie dostawcy usług. Korzyści będą po obu stronach - firm turystycznych oraz ich klientów.

Rozwiązania samoobsługowe stają się widoczne w ofertach hoteli. Proponują one aplikacje, które pozwalają dostosować oświetlenie lub zaprogramować porę budzenia bez konieczności rozmowy z recepcją. Przyszłość wygląda o wiele bardziej interesująco, o czym możemy przekonać się już dzisiaj. Jeden z hoteli w amerykańskiej Silicon Valley od 2014 roku w załodze room service "zatrudnia" robota. Jest on wyposażony w kamerę trójwymiarową, WiFi do obsługi windy i dotykowy ekran, na którym klienci mogą wystawić ocenę za jakość obsługi.

Smart home w walizce
Obsługa głosowa jest już powszechna w wielu branżach i wszystko wskazuje na to, że przyszły rok przyniesie dalszy jej rozwój w turystyce. Trend będzie wynikał bezpośrednio z popularności idei smart home, która sprawiła, że przyzwyczailiśmy się do wydawania komend głosowych urządzeniom. W efekcie branża hotelarska jest najbardziej naturalnym, następnym krokiem. Tym bardziej, że dzisiejsi klienci oczekują wygodnej i szybkiej obsługi bardziej niż kiedykolwiek w historii.

Jeden z amerykańskich hoteli wprowadził do wszystkich pokoi Amazon Echo, za pomocą którego goście mogą sterować oświetleniem lub telewizorem. Pomimo że kojarzymy to urządzenie jako ściśle powiązane z kontem na Amazonie, ten przykład pokazuje, że rozwiązanie może funkcjonować samodzielnie lub w połączeniu z innymi systemami.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)



Tagi:




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję