Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Poznań - Specjalistka / Specjalista ds. turystyki
- Stojaki na katalogi - za darmo :)
- Nowe Biuro Podróży w Ełku - Specjalista ds....
- BIURO PODRÓŻY W PRUSZKOWIE
- Kasjer/ kasjerka lotnicza - Łódź
- Pilot na Portugalię, 26 kwietnia - 4 maja 2024
- Specjalista ds. turystyki Warszawa
- Kasjer/ kasjerka lotnicza - Warszawa
- Specjalista / Specjalistka ds. turystyki- Warszawa
- Pilot 26.04 - 03.05.2024 Włochy

Sfinks Polska:rentowność w górę, wynik netto w dół
Sfinks Polska, spółka zarządzająca sieciami takimi jak Sphinx, Piwiarnia Warki, Chłopskie Jadło czy Fabryka Pizzy opublikowała swoje wyniki finansowe za pierwszy kwartał.
Spółka gastronomiczna wypracowała w I kw. 2019 r. przychody w wysokości 37,67 mln zł w porównaniu do 40,34 mln zł rok wcześniej. Jednocześnie zysk brutto na sprzedaży wyniósł 6,04 mln zł (poprawa o 1,15 mln r/r), a zysk operacyjny 0,48 mln zł (poprawa o 0,80 mln zł r/r). Z kolei EBITDA na koniec marca br. uplasowała się na poziomie 9,03 mln zł (poprawa o 7,23 mln zł). Jednostkowy wynik netto wyniósł -2,91 mln zł (przy -1,37 mln zł rok wcześniej). Na taki obraz wyników kluczowy wpływ miały zmiany prawa dotyczące zasad rachunkowości. Po oczyszczeniu z tego wpływu widać, że spółka podniosła rentowność na sprzedaży (z 12,1% w I kw. 2018 do 12,8% w I kw. 2019) w warunkach mniejszych obrotów wynikających z niehandlowych niedziel.
Pierwszy kwartał 2019 roku to kolejny okres, w którym zmiany prawa znacząco wpływają na prezentowany wynik. W szczególności bardzo duży wpływ miały zmiany przepisów w zakresie międzynarodowych standardów sprawozdawczości finansowej, tzw. przepisów MSSF 16 i MSSF 9, a także ustawa o zakazie handlu w niedzielę, obowiązująca w rozszerzonym zakresie. Jeżeli dodamy wpływ realizacji strategii spółki związany z przekształceniami sieci do modelu franczyzowego, w wyniku którego nie konsolidujemy sprzedaży przekształconych restauracji, gdyż księgujemy jedynie opłaty franczyzowe, to obserwujemy spadek obrotów i wyniku netto przy jednoczesnym gwałtownym wzroście EBITDA oraz sumie bilansowej wyższej o 186 mln zł r/r. Jeżeli jednak spojrzymy na dane oczyszczone z wpływu MSSF 16, to widać, że miniony kwartał pod względem wyniku brutto na sprzedaży czy EBITDA jest na zbliżonym poziomie do ubiegłorocznego, a nawet w przypadku wskaźnika rentowności na sprzedaży notujemy pewien wzrost - mówi Sylwester Cacek, prezes Sfinks Polska.
Jednostkowy zysk brutto na sprzedaży liczony bez uwzględnienia MSSF 16 to 4,83 mln zł w I kw. 2019 r. w porównaniu z 4,9 mln zł rok wcześniej. Z kolei EBITDA obliczona bez wpływu zasad MSSF 16 wyniosłaby w I kw. 2019 r. 1,62 mln zł wobec 1,80 mln zł w analogicznym kwartale 2018 r.
Należy też zauważyć, że w I kwartale tego roku było aż o 7 niedziel więcej z zakazem handlu w stosunku do I kwartału roku ubiegłego. Mimo to każda sieć osiągnęła wyższą sprzedaż gastronomiczną, tj. uwzględniającą sprzedaż franczyzobiorców, z wyłączeniem Piwiarni, niż w porównywalnym okresie roku ubiegłego, co w tym kontekście uznaję za satysfakcjonujące osiągnięcie. Dane operacyjne pokazują, że działania, które podjęliśmy w drugiej połowie 2016 roku, by dostosować się do coraz trudniejszej sytuacji na rynku pracy oraz działania późniejsze, związane z zakazem handlu, okazały się skuteczne. Nasze dalsze plany to przede wszystkim konsekwentna realizacja strategii, a w efekcie rozwój sieci, wzrost sprzedaży i znaczna poprawa porównywalnych wyników - podsumowuje Sylwester Cacek.
W okresie od stycznia do marca 2019 r. w grupie Sfinks przybyło pięć lokali, w tym trzy Fabryki Pizzy (w Skierniewicach, Katowicach i w Warszawie), a także nowy Sphinx w centrum Warszawy oraz Piwiarnia Warki w Krakowie. Tuż po zakończeniu I kwartału - na początku kwietnia br. - Sfinks przejął prawa do marek Meta Seta Galareta i Meta Disco oraz trzy lokale działające pod tymi szyldami.
W ujęciu skonsolidowanym w I kwartale br. grupa Sfinks Polska osiągnęła przychody o wartości 39,11 mln zł (wobec 41,65 mln zł rok wcześniej), zysk operacyjny w wysokości 0,47 mln zł (wobec -0,47 mln zł) oraz wynik netto na poziomie -2,98 mln zł (wobec -1,53 mln zł). EBITDA grupy w I kw. 2019 r. to 9,13 mln zł (przy 1,74 mln zł w analogicznym okresie roku ubiegłego).
Komentarze
Tagi:
Dział gastronomia:
Niskie zadowolenie klientów w
Gotowe dania w sklepach zagrożeniem dla
Polacy rzadziej jadają posiłki poza
Dział dla turystów:
UNWTO: Turystyka bliska przekroczenia poziomów sprzed
Komisja Europejska pracuje nad wzmocnieniem praw
Nowa trasa z Poznania i nie
Starsze aktualności:
Airbnb.com z gospodarzami wspiera
Dobre wyniki Grupy Accor za 2022
Rainbow zaprasza na Filipiny, do Wenezueli oraz na karaibską
Gmina Mielno zbadała
Hotelowe lobby wizytówką
Lotnisko Poznań Ławica płaci mieszkańcom
Sopot podsumowuje spotkania biznesowe za
Radość i zabawa będą nadawać ton w
Początek roku nie napawa hotelarzy
Net Holiday wstrzymuje sprzedaż - agenci ryzykują?
Znamy program Meetings Week Poland 2019
Zmiany w zarządzie Sfinks Polska
Komunikat MSZ w sprawie śmierci polskiej turystki w Egipcie
Można legalnie otrzymać drugi paszport
KE sprawdziła jakość wody w kąpieliskach
Promocja książki Meetings by Default, or meetings by Design?
Rosja wprowadzi bezpłatne wizy turystyczne do obwodu kaliningradzkiego
Ośrodki narciarskie mogą działać. Są wytyczne
Ile osób odwiedziło województwo śląskie?
KLM z nowym połączeniem do Ameryki Środkowej
Sytuacja uzdrowisk coraz trudniejsza
Dla turystów, którzy byli kiedyś w Egipcie