Pierwszy lotniskowy chatbot w Polsce wystartował
Interaktywny asystent pasażerów z powodzeniem zakończył ostatnia fazę testów i od dzisiaj tj. 8 marca 2019 roku jest dostępny na jednym z polskich lotnisk.
Chatbot będzie pomagał pasażerom wrocławskiego portu lotniczego, który od przeszło miesiąca testował wirtualnego asystenta podróżnych:
Testy pierwszego chatbota na lotnisku w Polsce i wprowadził tę innowację jako pierwsze lotnisko w Polsce.
Na ostatnim etapie przed udostępnieniem chatbot przeszedł wymagający egzamin. Jego funkcjonalność, już w rzeczywistych warunkach, przetestowało kilkudziesięciu pasażerów wrocławskiego lotniska. "Testerzy ocenili jego działanie bardzo pozytywnie, podkreślali, że jest intuicyjny w obsłudze i zawiera naprawdę bogatą bazę informacji. Przekazali nam też ciekawe sugestie, które pozwoliły udoskonalić niektóre funkcjonalności" - mówi Dariusz Kuś, prezes Portu Lotniczego Wrocław.
Do zadań chatbota należy m.in. wyszukiwanie połączeń lotniczych, wysyłanie powiadomień o statusie lotów, znajdowanie transportu lub miejsca parkingowego, a także podpowiadanie, gdzie na lotnisku zrobić zakupy i wypić kawę. Wirtualny asystent zna odpowiedzi na kilkaset pytań i wciąż się uczy. Aby porozmawiać z nim w języku polskim lub angielskim, wystarczy wpisać w Messengerze Port Lotniczy Wrocław lub Wrocław Airport.
Rozbudowany lista zapytań na które chatbot zna odpowiedź została opracowana na podstawie danych zebranych od personelu lotniskowego, pytań zadawanych przez pasażerów na profilu lotniska na Facebooku, a także analizy informacji, których szukają użytkownicy strony internetowej portu. W razie potrzeby istnieje również możliwość bezpośredniego kontaktu z moderatorem, który postara się jak najszybciej pomóc.
Chatbot Portu Lotniczego Wrocław powstał dzięki współpracy zespołu ekspertów z Portu Lotniczego Wrocław, który opracował szczegółową bazę danych niezbędną do stworzenia projektu oraz wrocławskiej firmy Koda Bots, która dostarczyła i wdrożyła technologię.
Komentarze
Tagi:
Dział dla turystów:
ECTAA wybrała preferowany kierunek podróży na 2025
Udany pierwszy kwartał w Porcie Lotniczym
Dział transport:
Elektroniczne faktury zaczną obowiązywać za 2
eSky reklamuje się, że taniej niż u
Starsze aktualności:
Jest decyzja środowiskowa dla
Komisja Europejska przedłużyła możliwość pomocy dla małych portów
Oburzenie na ceny biletu na Wawel, ale czy
TSUE: Przewoźnik odpowiada za nienależyte udzielenie pierwszej
Ankieta KE dla
Sezon nad morzem nie jest
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Kolejny przewoźnik w kłopotach?
Wybrano tegorocznych Ambasadorów Kongresów Polskich
Traveldata: zmiany cen wskazują na nadzieję touroperatorów
Google Flights obejmie wybrane loty gwarancją cenową
Mazurscy hotelarze protestowali pod Kancelarią Premiera
Zbliża się dwunasta edycja Poznania za pół ceny
Polonus wprowadzi nowe połączenie autobusowe
Nowa atrakcja turystyczna w Norwegii
Nowe zasady postoju autokarów w Krakowie
Bezpłatna woda pitna w Katowice Airport
Mniej turystów przyjeżdża do Grecji drogą lądową
Regionalne lotniska obsłużyły aż o 15 mln pasażerów mniej niż przed rokiem
KE wszczyna postępowanie w sprawie austriackiej płacy minimalnej dla kierowców.