TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Pierwszy lotniskowy chatbot w Polsce wystartował

Interaktywny asystent pasażerów z powodzeniem zakończył ostatnia fazę testów i od dzisiaj tj. 8 marca 2019 roku jest dostępny na jednym z polskich lotnisk.


Chatbot będzie pomagał pasażerom wrocławskiego portu lotniczego, który od przeszło miesiąca testował wirtualnego asystenta podróżnych:
Testy pierwszego chatbota na lotnisku w Polsce i wprowadził tę innowację jako pierwsze lotnisko w Polsce.

Na ostatnim etapie przed udostępnieniem chatbot przeszedł wymagający egzamin. Jego funkcjonalność, już w rzeczywistych warunkach, przetestowało kilkudziesięciu pasażerów wrocławskiego lotniska. "Testerzy ocenili jego działanie bardzo pozytywnie, podkreślali, że jest intuicyjny w obsłudze i zawiera naprawdę bogatą bazę informacji. Przekazali nam też ciekawe sugestie, które pozwoliły udoskonalić niektóre funkcjonalności" - mówi Dariusz Kuś, prezes Portu Lotniczego Wrocław.

Do zadań chatbota należy m.in. wyszukiwanie połączeń lotniczych, wysyłanie powiadomień o statusie lotów, znajdowanie transportu lub miejsca parkingowego, a także podpowiadanie, gdzie na lotnisku zrobić zakupy i wypić kawę. Wirtualny asystent zna odpowiedzi na kilkaset pytań i wciąż się uczy. Aby porozmawiać z nim w języku polskim lub angielskim, wystarczy wpisać w Messengerze Port Lotniczy Wrocław lub Wrocław Airport.

Rozbudowany lista zapytań na które chatbot zna odpowiedź została opracowana na podstawie danych zebranych od personelu lotniskowego, pytań zadawanych przez pasażerów na profilu lotniska na Facebooku, a także analizy informacji, których szukają użytkownicy strony internetowej portu. W razie potrzeby istnieje również możliwość bezpośredniego kontaktu z moderatorem, który postara się jak najszybciej pomóc.

Chatbot Portu Lotniczego Wrocław powstał dzięki współpracy zespołu ekspertów z Portu Lotniczego Wrocław, który opracował szczegółową bazę danych niezbędną do stworzenia projektu oraz wrocławskiej firmy Koda Bots, która dostarczyła i wdrożyła technologię.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)



Tagi:
Chatbot Wrocław lotnisko Port Lotniczy Wrocław asystent pasażer




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję