TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Którzy przewoźnicy najbardziej hałasują na Heathrow?

Port lotniczy Heathrow od jakiegoś prowadzi statystyki najbardziej hałaśliwych linii lotniczych. Co trzy miesiące prezentuje swoje analizy. Które polskie linie lotnicze znalazły się w rankingu i na którym miejscu się uplasowały?


Polskie linie lotnicze LOT znalazły się na 39. na 50 sklasyfikowanych linii. Która linia wypadła najlepiej? Okazało się, iż British Airways operujące na trasach krótkodystansowych uzyskały najwięcej punktów. Linie otrzymały 977 punktów na tysiąc możliwych. Punkty przyznawano w sześciu kategoriach, z których British Airways najlepiej wypadły w przeliczniku emitowanego hałasu na fotel, liczby nocnych operacji rozkładowych oraz liczby porannych przylotów nierozkładowych.

Drugie miejsce zajęły Aer Lingus z 921 punktami, na trzeciej pozycji uplasowały się Etihad Airways uzyskując 903 punkty. Tuż za podium znalazły się Emirates i Qantas. Linie Qantas ex aequo z Malaysia Airlines zwyciężyły pod względem kryterium certyfikacji hałasowej wykorzystywanych samolotów, Delta Air Lines - pod względem braku naruszeń procedury zniżania CDA, a TAP Portugal - pod względem utrzymywania standardowych tras odlotu.

Pierwsza dziesiątka najmniej hałasujących przewoźników na Heathrow wygląda następująco.

  1. British Airways
  2. Aer Lingus
  3. Etihad Airways
  4. Scandinavian Airlines System
  5. Finnair
  6. American Airlines
  7. United Airlines
  8. Emirates
  9. Delta Air Lines
  10. Iberia

Cały ranking dostępny pod linkiem www.heathrowflyquietandclean.com

Dla porównania, nasz polski przewoźnik LOT uzyskał łącznie 660 pkt. Polskie linie lotnicze odnotowały zielone noty w sześciu kategoriach i niestety jedną czerwoną, która odnosiła się do oceny poziomu certyfikacji każdego z wykorzystywanych samolotów w oparciu o standardy hałasu ICAO. Wszystko z powodu starych boeingów 737-400, które latały na Heathrow. Ostatnie miejsce zajęły linie lotnicze El Al.

Podczas gdy za lokalne zanieczyszczenia w większości odpowiada ruch drogowy, port lotniczy Heathrow także przyłącza się do działań mających na celu ograniczenie emisji pochodzących ze swoich pojazdów, budynków i samolotów. Jesteśmy bardzo podekscytowani, mogąc dodać zupełnie nowy wymiar do rankingu, tym samym uzyskując kolejne narzędzie pomagające liniom lotniczym ograniczyć ich negatywny wpływ na jakość powietrza - powiedział Matt Gorman, dyrektor ds. środowiska Heathrow Airport.

Klasyfikacja Fly Quiet and Clean League Table jest rozszerzoną wersją programu prowadzonego w ramach programu Heathrow Fly Quiet. Dodano dwa kryteria: ocene typu silników używanych przez samolot oraz poziom emisji tlenków azotu w przeliczeniu na miejsce. Ponadto, ranking uwzględnia ilość nieplanowanych operacji lotniczych między 23.30 a 4.30.

Władze lotniska, prowadząc ranking chcą aby na lotnisko latały nowsze maszyny cichszego typu, emitujące mniejsze ilości zanieczyszczeń oraz do stosujące procedury lotniskowe obniżające hałas. Rakingi Fly Quiet and Clean Table są częścią szerszej strategii Heathrow 2.0, która ma celu stworzenie z lotniska w Heathrow, światowego lidera pod względem czystych samolotów i operacji lotniczych. Według nowych przepisów, opłaty lotniskowe nakładane na przewoźników są zależne op poziomu emisji NOx. Wówczas niski poziom emisji oznacza korzyści finansowe.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
lotnisko heathrow lot hałas głośno zanieczyszczenia emisja




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję