TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Workation - czy może pomóc turystyce?

Co czwarty pracodawca w Polsce nadal umożliwia pracę zdalną. Kiwi.com sprawdza czy home office wpłynął na sposób, w jaki podróżujemy.


Wiele osób pracujących zdalnie, zwłaszcza takich, którym do pracy wystarczy laptop i komórka, może być zainteresowane wyjazdem wypoczynkowym, także w trakcie pracy.

  • Ponad 13% ankietowanych w wieku 18-29 lat pracuje z domu w pełnym wymiarze godzin, podczas gdy co trzecia osoba w wieku 30-44 lata praktykuje model pracy hybrydowej
  • Workation jest jednogłośnie postrzegane, jako doskonała forma odstresowania się po pracy, co przyczynia się do większej efektywności i wprawia w dobry nastrój.
  • Workation cieszy się ogromną popularnością wśród osób w wieku 45-59 lat, z których ponad 43% po przejściu na home office ma zamiar wydłużyć swój pobyt i połączyć z obowiązkami zawodowymi.
  • Workation tak, ale pod warunkiem, że będzie szybki internet oraz dogodne warunki do pracy, jak biurko czy aneks kuchenny. To ostatnie jest niezwykle istotne dla pokolenia Z (ponad 47%), a najmniej dla osób w wieku 45-59 lat. Podobnie jak ubezpieczenie medyczne.


Kiwi.com wraz z agencją badawczą Stem/Mark spytały mieszkańców Europy Środkowo-Wschodniej, w tym Polaków, o to czy praca zdalna wpłynęła na sposób w jaki podróżują. Okazuje się, że home office ułatwia podróżowanie i przemieszczanie się - czas zaoszczędzony na dojazdach do pracy Polacy przeznaczają na wyjazd poza miasto i wydłużenie weekendu. Ponad 20% ankietowanych w wieku 18-29 lat przyznaje, że regularnie pracuje z innego kraju i łączy pracę z podróżowaniem (workation). Wyniki badania wskazują, że pokolenie 20-latków w porównaniu z innymi, cieszy się największa swobodą pracy zdalnej (ponad 13%) i co dziesiąty w najbliższym czasie zamierza przejść na home office w pełnym wymiarze godzin.

Co nam daje praca zdalna?

Wyniki badań przeprowadzone przez agencję Stem/Mark na zlecenie Kiwi.com wskazują, że co czwarty pracodawca w Polsce umożliwia pracę zdalną. Zdecydowana większość Polaków, czas zaoszczędzony na dojazdach do biura przeznacza na wyjazd poza miasto i wydłużenie weekendu, w tym co czwarta kobieta i co trzeci mężczyzna.

Home office to dla wielu okazja, aby na stałe pracować z innego kraju, z której najczęściej korzystają przedstawiciele pokolenia Z (ponad 21%), a także osoby w wieku 30-44 lata (niemal 20%).

Co ciekawe, najliczniejsza grupa osób, które chciałyby skorzystać z możliwości pracy zdalnej to pokolenie 40 i 50-latków. Ponad 43% z nich deklaruje, że home office umożliwi im wydłużenie wypoczynku i podróży, który połączą z obowiązkami zawodowymi.

Workation jest jednogłośnie postrzegane przez Polaków, jako doskonała forma odstresowania się po pracy, co przyczynia się do większej efektywności i wprawia w dobry nastrój (40% pokolenia Z, 36% 30 i 40-latków oraz 35% osób w wieku 44-59 lat). Dodatkowo, według ankietowanych, praca i podróżowanie poszerza horyzonty i inspiruje do działania (ponad 42% osób w wieku 30-44 lat)

Czy praca zdalna zmieniłaby nasz styl podróżowania?

Wyniki badania Kiwi.com wskazują, że w najbliższym czasie ponad 11% przedstawicieli generacji Z zamierza przejść na pracę zdalną, a ponad 13% na model hybrydowy. Niemal tyle samo (ponad 10%) 30 i 40-latków zamierza skorzystać z home office w pełnym wymiarze godzin. Home office umożliwi Z-tkom regularną pracę z innego kraju (ponad 23%) a niemal 35% zyska czas, który przeznaczy na podróżowanie.

Ponad 40% Polaków w wieku 30-44 lat deklaruje, że dzięki pracy zdalnej zyskałaby przede wszystkim więcej czasu, który mogłaby przeznaczyć na odpoczynek, a niemal co trzecia (ponad 28%) chętnie wydłużyłaby swój pobyt za granicą, tak by połączyć podróżowanie z obowiązkami zawodowymi. Ten model największą popularnością cieszy się wśród osób w wieku 44-59 lat (43%).

Co jest niezbędne do pracy zdalnej?

Workation tak, ale pod warunkiem, że będzie szybki internet oraz dogodne warunki do pracy, jak biurko czy aneks kuchenny. To ostatnie jest niezwykle istotne dla pokolenia Z (ponad 47%), a najmniej dla osób w wieku 45-59 lat. Wyniki badania Kiwi.com wskazują również, że ubezpieczenie zdrowotne i medyczne jest najbardziej istotne dla Gen Z (ponad 38%), a najmniej dla osób w wieku 45-59 lat. Najmniej wymagające są osoby w grupie 30-44 lata - ponad 22% twierdzi, że jedyna istotna rzecz, to miłe otoczenie.

Badanie przeprowadzone przez Stem/Mark na zlecenie Kiwi.com zostało wykonane metodą CAWI na reprezentatywnej próbie N=1010 Polaków w wieku od 18 do 59 Realizacja badania została przeprowadzona w październiku 2022 roku.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
workation podróżowanie wypoczynek praca łączenie pracy i wypoczynku





Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję