Ogłoszenia
Ogłoszenia
- REZYDENT TURYSTYCZNY - Lato 2025 w Sun & Fun...
- Salon Biura Podróży w Katowicach
- Rezydent biura podróży 2025
- ZAKOPANE Specjalista ds. Obsługi Klienta
- Poszukiwany pilot/ przewodnik Kraków-Wąwóz Homole...
- Pilot z językiem hiszpańskim/ portugalskim
- Współpraca
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej
- KRAKÓW- specjalista ds. organizacji wyjazdów...
- Travelplanet Specjalista Ds. Turystyki 1/2 etatu
Rosyjskie linie lotnicze na unijnej czarnej liście
Komisja Europejska uaktualniła unijny wykaz bezpieczeństwa lotniczego, czyli wykaz linii lotniczych, które podlegają zakazowi wykonywania przewozów lub ograniczeniom w wykonywaniu przewozów na terenie Unii Europejskiej, ponieważ nie spełniają międzynarodowych norm bezpieczeństwa.
W wyniku aktualizacji w unijnym wykazie bezpieczeństwa lotniczego znajduje się obecnie 21 linii lotniczych posiadających certyfikaty wydane w Rosji. Wynika to z poważnych zastrzeżeń co do bezpieczeństwa w związku z wymuszoną przez Rosję ponowną rejestracją statków powietrznych należących do obcokrajowców, świadomie zezwalającą na ich eksploatację bez ważnych świadectw zdatności do lotu. Stanowi to naruszenie międzynarodowych norm bezpieczeństwa lotniczego.
Rosyjska Federalna Agencja Transportu Lotniczego zezwoliła rosyjskim liniom lotniczym na eksploatację setek statków powietrznych należących do zagranicznych przewoźników bez ważnego świadectwa zdatności do lotu. Rosyjskie linie lotnicze świadomie dopuściły się takiego naruszenia odpowiednich międzynarodowych norm bezpieczeństwa. Stanowi to nie tylko wyraźne naruszenie Konwencji o międzynarodowym lotnictwie cywilnym, ale także bezpośrednie zagrożenie dla bezpieczeństwa. Żyjemy w kontekście niesprowokowanej i nieuzasadnionej agresji militarnej Rosji przeciwko Ukrainie. Chcę jednak wyraźnie zaznaczyć, że decyzja ta nie jest kolejną sankcją wobec Rosji, została ona podjęta wyłącznie na podstawie przesłanek technicznych i bezpieczeństwa. Nie mieszamy bezpieczeństwa z polityką - powiedziała unijna komisarz ds. transportu Adina Valean.
W wyniku aktualizacji zakaz wstępu na unijne niebo otrzymało w sumie 117 linii lotniczych:
- 90 linii lotniczych posiadających certyfikaty wydane w 15 różnych państwach, ze względu na nieodpowiedni nadzór w zakresie bezpieczeństwa sprawowany przez władze lotnicze tych państw;
- 21 linii lotniczych posiadających certyfikaty wydane w Rosji, a także 6 pojedynczych linii lotniczych z innych państw, w związku ze stwierdzonymi poważnymi uchybieniami w zakresie bezpieczeństwa: Avior Airlines (Wenezuela), Blue Wing Airlines (Surinam), Iran Aseman Airlines (Iran), Iraqi Airways (Irak), Med-View Airlines (Nigeria) oraz Air Zimbabwe (Zimbabwe).
Dwie dodatkowe linie lotnicze podlegają ograniczeniom operacyjnym i mogą latać do UE tylko określonymi typami samolotów. Są to Iran Air (Iran) i Air Koryo (Korea Północna).
Komentarze
Tagi:
Dział prawo i podatki:
Zmiany w radzie nadzorczej PLL
Polska Grupa Lotnicza zmienia
Opłata turystyczna to głupi pomysł, ale projekt jest w fazie
HOTREC: Booking.com nie przestrzega ustawy o rynkach
Dział aktualności dnia:
Starsze aktualności:
UE szykuje zmiany w przepisach dot. czasu pracy
ACI EUROPE publikuje wytyczne dot. obsługi pasażerów z niewidocznymi
Ruszył fundusz pożyczek dla firm turystycznych ze wschodniej
Jeśli pasażer sam załatwi sobie lot zastępczy, może nie dostać odszkodowania za
Sun & Snow: ferie zimowe będą
Handwritten Collection w planach 250 nowych
20 procentowy wzrost ilości wyjeżdżających na
Miniony rok udany dla
Miliony spotów firm turystycznych w internecie
Na Teneryfie zarządzono ewakuacje z budynków
TSUE: Swoboda świadczenia usług nie koliduje z obowiązkiem informacyjnym
PTTK organizuje konferencję poświęconą turystyce rowerowej
Ryanair podaje wyniki finansowe za I kwartał
Użytkownicy Pyszne.pl wybrali najlepsze restauracje
Mocne wejście SmartWings na polski rynek
Trump chce zrewolucjonizować amerykański system kontroli lotów
Konkurs barmański na Targach EuroGastro
Wyjazdy do Grecji jak świeże bułeczki?
Webinarium poświęcone strategii odbudowy turystyki po kryzysie
Ilu pasażerów przewiózł FlixBus?
Singapore Airlines i Garuda rozszerzają umowę codeshare