Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Webinary dla branży turystycznej
- Specjalista ds. Turystyki - Suchy Las
- Zainwestuje w biznes braza turystyczna
- Specjalista ds. turystyki w Salonie Wakacje.pl...
- Szukamy ośrodka kolonijnego na lato 2021
- Bydgoszcz - Specjalista ds. Turystyki
- do wydzierżawienia
- PRACA NA OBOZCH LETNICH KOGIS
- KSIĘGOWA do biura podróży
- SZUKAM STAŻU

Pyszne.pl: coraz większe zainteresowanie daniami wegetariańskimi
Co trzeci mieszkaniec Warszawy, Krakowa czy Wrocławia zna już smak roślinnych zamienników mięsa. Liczba wegetarian w Polsce pozostaje od zeszłego roku na stałym poziomie, zwiększa się jednak odsetek osób, które rozważają wykluczenie mięsa z diety. Wpływ na ten stan rzeczy ma między innymi poszerzająca się oferta dla wegetarian w restauracjach. Wzrost zainteresowania daniami bezmięsnymi potwierdzają dane Pyszne.pl.
Według sporządzonego na zlecenie Pyszne.pl raportu "Rozwój Kultury Kulinarnej w Polsce 2010-2020", wegetarianizm i weganizm znalazły się wśród trendów o najsilniejszym wpływie na zwyczaje żywieniowe Polaków w ostatnim dziesięcioleciu. O ile w skali Polski wskazało je 9% respondentów, to prawie dwa razy większe znaczenie mają dla osób w grupie wiekowej 18-24 lata czy dla mieszkańców największych miast. W środowiskach tych trend wege wziął górę chociażby nad popularyzacją nad Wisłą nowych kuchni, takich jak azjatycka czy gruzińska. W ciągu ostatniego 10-lecia jeden na pięciu Polaków skosztował roślinnych zamienników mięsa, przy czym w największych miastach doświadczenie takie stało się udziałem co trzeciej osoby.
O ile różnego rodzaju diety stosuje 37%3 Polaków, to wegetarianami jest 4%. Oznacza to, że ponad 1 mln Polaków w wieku 18-65 lat nie jada mięsa. 7 na 10 wegetarian nie ukończyło 35 roku życia, a 6 na 10 wegetarian to kobiety. W miastach powyżej 500 tys. mieszkańców wegetarianie stanowią 8%, jednak występują duże różnice między poszczególnymi ośrodkami. Mięso odstawił więcej niż co dziesiąty mieszkaniec Warszawy i Krakowa, ale na przykład tylko 3% wrocławian.
Przejście na dietę wegetariańską rozważa 9% Polaków - o jeden punkt procentowy więcej niż rok temu. W grupie tej znajduje się dwa razy więcej kobiet niż mężczyzn, a najsilniej reprezentowaną grupą wiekową są osoby dorosłe poniżej 24 lat. Głównymi powodami są osobiste przekonania i coraz większy dostęp do zamienników mięsa w sklepach - obie odpowiedzi uzyskały po 37% wskazań. 36% potencjalnych wegetarian liczy, że odstawienie mięsa pomoże im schudnąć - co ciekawe w grupie tej znajduje się dwukrotnie więcej panów niż pań.
Na popularyzację wegetarianizmu wpływa też istotnie coraz szersza przeznaczona dla nich oferta w restauracjach, ważna dla 31% potencjalnych wegetarian. Restauracje doceniają znaczenie rynkowe trendu wegetariańskiego. Spektakularne sukcesy odnoszą koncepty gastronomiczne oparte w całości na daniach bezmięsnych, takie jak Krowarzywa czy Tel Aviv. Ofertę dla wegetarian wprowadza także wiele restauracji serwujących mięso, które chcą dostosować menu do ducha czasów, aby odpowiadać na potrzeby nowoczesnego konsumenta - mówi Arkadiusz Krupicz, współzałożyciel i dyrektor zarządzający Pyszne.pl.
Według danych serwisu najpopularniejsze w Polsce dania wegetariańskie należą do kategorii obiadowej - są to pierogi ruskie i pizza margherita. Po kuchnię polską czy włoską sięga na co dzień najwięcej użytkowników Pyszne.pl. Zestawienie najczęściej zamawianych dań nie ukazuje jednak w pełni różnorodności dań wegetariańskich dostępnych z dostawą, takich jak hummus, falafel, dania azjatyckie na bazie tofu i soi czy niezliczone wegetariańskie warianty lubianych w Polsce potraw, takich jak sushi, ramen, pad thai czy burgery. - komentuje Katarzyna Makowska, brand manager Pyszne.pl.
Liczba dań wegetariańskich zamówionych na Pyszne.pl wzrosła w lipcu 2020 o 55% w stosunku do analogicznego okresu rok wcześniej.
Komentarze
Komisja Europejska zatwierdziła polski program pomocy państwa o budżecie ok. 2,9 mld euro (13 mld złotych), mający wesprzeć mikroprzedsiębiorstwa oraz małe i średnie przedsiębiorstwa prowadzące działalność w niektórych sektorach dotkniętych pandemią...
Blisko 90 proc. hoteli odnotowało po wprowadzeniu rządowych obostrzeń średnią frekwencję poniżej 20 proc., z czego prawie 6 na 10 hoteli poniżej 10 proc. - wynika z najnowszej ankiety Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego dotyczącej wyników branży...
Tagi:
Komentarze:
Liczba zamówień wegetariańskich posiłków idzie w górę
[2020-10-01 14:31 83.17.160.*]
wszystko by było dobrze , jak by były to ich restauracje. Namawiają restauracje do współpracy pobierają / haracz -prowizję/ i to nie małą, proponuje iść do restauracji i bezpośrednio zjeść.Dużo by na ten temat pisać . Jednym słowem nie polecam. odpowiedz »
Dział gastronomia:
Rząd rozszerzy pomoc dla firm
Północna Izba Gospodarcza: Tarcza Finansowa to żadna
Rada Przedsiębiorczości: Rząd naruszył umowę
Premier zapowiada prace nad protokołami sanitarnymi dla zamkniętych
Nie widać korelacji między częstotliwością zakażeń a ilością
Dział badania rynku i analizy:
Letnie wyjazdy wciąż tańsze niż przed
Ceny wyjazdów do większości popularnych kierunków turystycznych nieco
Starsze aktualności:
Emirates wprowadza automaty do odprawy na lotnisku w
Premier potwierdził zmiany w Ministerstwie
Słowacja wprowadza stan
Zjednoczone Emiraty Arabskie wyjęte spod zakazu
Czechy także wprowadzą stan
Wydano już milion bonów
Opolszczyzna zaprezentuje swoje kulinarne
Ministerstwo Zdrowia szykuje nowe
IATA przewiduje pogłębienie spadków w ruchu
Turcja: sierpień dla turystyki gorszy niż przed rokiem, ale lepszy od
Hotelarze integrowali się pod
Nowy zakaz lotów opublikowany w Dzienniku
Ukraina ponownie otworzyła
NIK sprawdził, jak Policja chroni turystów nad wodą
Turystyka krajowa dominuje w wyszukiwarce Google
Berlińska grupa hostelowa podsumowuje 2018 rok
Na turystyce krajowej też można zarobić
Egipt zacznie wymagać testów PCR także od turystów
Włoskie regiony chcą większej samodzielności
Nowa siedziba łódzkiej informacji turystycznej
V Gala Premierowa Żółtego Przewodnika Gault&Millau już wkrótce
Zmiany w zarządzie spółki hotelarskiej
Czy lipiec był przychylnym miesiącem dla branży turystycznej?
Sprzedajesz polisy? Pamiętaj o OWU
Ceny w hotelach w styczniu szły w górę
Luwr najchętniej odwiedzanym muzeum