Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Biuro Podróży Elit Tours
- Rezydent Hotelowy
- SPECJALISTA DS. KOMUNIKACJI I CONTENT MARKETINGU
- Specjalista ds.obsługi posprzedażowej Wrocław
- pilot Bawaria
- PILOT NA JAPONIĘ na przełomie kwietnia/maja 2026
- B. P. Okno na Świat (Warszawa) - Specjalista ds....
- Specjalista ds. Turystyki w salonie Wakacje.pl
- Specjalista ds turystyki - Stargard
- Specjalista / Specjalistka ds. turystyki
City break - jak wybierają Polacy
Dlaczego Polacy jeżdżą na city breaki? Chcą więcej zwiedzać i płacić mniej - pokazuje badanie SW Research na zlecenie Leonardo Hotels. Z badania wynika, że więcej niż co trzecia osoba korzysta z wyjazdów w modelu city break aż kilka razy w roku.
Jakie są motywacje turystów do wyboru takiego wyjazdu? Wyniki badania pokazują jasno: Polacy chcą zwiedzać duże miasta. Chcą także płacić mniej niż za dłuższe wakacje. Tylko około 24% ankietowanych w ogóle nie korzysta z city breaków - pozostali korzystają z tej formy wyjazdu w różnym wymiarze. Ponieważ osoby o odmiennych upodobaniach decydują się na takie wakacje z różną częstotliwością, różni je też motywacja do wybierania się na city break. Może to być ogólny relaks, zwiedzanie konkretnych lokalizacji i zabytków, odkrywanie kultury i atrakcji turystycznych.
Najwięcej ankietowanych wskazało, że ich motywacją jest zwiedzanie, chęć poznania miasta i jego historii oraz zobaczenie zabytków - było to 29%. Na drugim miejscu uplasowała się możliwość poznania kilku różnych miejsc, zamiast spędzania dłuższego czasu w jednym miejscu - na ten czynnik wskazało 21% respondentów. Na trzecim miejscu wymieniono aspekt finansowy, ponieważ city breaki są tańszą i bardziej dopasowaną do pieniężnych możliwości respondentów formą wypoczynku - tak twierdzi 18% ankietowanych. Pozostałe czynniki to: eventy w dużych miastach, koncerty, zakupy, ale również aspekt czasowy, ponieważ 10% ankietowanych wskazało, że nie ma czasu na dłuższe wakacje.
Równie ciekawe są odpowiedzi ankietowanych na pytanie, jaki aspekt decyduje o wyborze miejscowości na city break. Największa grupa - 31% - wskazała na ogólny koszt takiego wyjazdu. Na drugim miejscu - 23% - wskazano na zainteresowanie konkretną, jeszcze niepoznaną destynacją. Dalej wymieniano powrót do ulubionego miejsca, rekomendację znajomych, wygodne połączenia lotnicze i dojazd czy ofertę kulinarną danej miejscowości oraz ofertę miejsca noclegowego. Cena jest też głównym czynnikiem wyboru hotelu, w którym goście spędzą city break - wskazało na nią aż 60% ankietowanych.
Zapytani o najlepsze towarzystwo do wypadu, ankietowani odpowiedzieli jednoznacznie: 43% wskazało na partnera/partnerkę. Tuż za nimi znalazła się rodzina z dziećmi - 28% - oraz znajomi i przyjaciele - 17%. Zaledwie 8% ankietowanych wybrałoby się na city break w pojedynkę.
Badanie potwierdza, że jeżdżący na city breaki skupiają się na zwiedzaniu. Leonardo Hotels to marka, która funkcjonuje w tkance miasta w sposób organiczny. Dlatego zachęcanie gości do zwiedzania i korzystania z ofert Warszawy i Krakowa jest dla nas naturalne. Nasze hotele znajdują się w dogodnych punktach tych miast, co stanowi świetną bazę wypadową, ale także pozwala zobaczyć unikatową część miejscowości już w okolicy samego hotelu komentuje Iwona Furtek, Cluster Poland Marketing Manager, Leonardo Hotels Polska.
Badanie przeprowadziła agencja SW Research na zlecenie Leonardo Hotels Polska w maju 2024 roku. Metoda badawcza: wywiady on-line (CAWI) na panelu internetowym SW Panel. Próba badawcza i respondenci: przeprowadzono 802 ankiet z reprezentatywną próbą Polek i Polaków powyżej 18 roku życia, zgodnie z rozkładem płci, wieku i klasy wielkości miejscowości.
Komentarze
Tagi:
Dział gastronomia:
Nad Bałtykiem Święta szansą na dobry koniec
Nowe wpisy na Liście niematerialnego dziedzictwa kulturowego
Dofinansowanie projektów
Zakaz reklamy piwa uderzy nie tylko w branżę piwowarów. Ucierpi też
Dział centra informacji i promocji:
W Polsce podróże są
a&o Hostels promuje turystykę młodzieżową w
Polska turystyka rośnie i będzie
Polacy wśród laureatów konkursu na najlepszy film
Starsze aktualności:
Picie na stokach potępiane
ACI EUROPE: Potrzebujemy zabezpieczenia przyszłości
POLREGIO przewiozło ponad 100 mln
Gdzie Polacy latali samodzielnie w
ETC publikuje wskazówki dla zrównoważonej
Accor ułatwia rezerwacje
Turystyka wspiera 33 finał
Gdańsk Europejską Stolicą Kultury
POT przyznała rekomendacje na lata
Turyści, którzy byli w Chinach nie wjadą do Izraela
ULC: Niewłaściwie spakowany bagaż może stanowić zagrożenie dla bezpieczeństwa lotu
Rada Wykonawcza UNWTO zarekomendowała kandydata na nowego prezesa
POT i PKOl chcą wspólnie promować Polskę
Krakowskie lotnisko z nową siatką połączeń
Egipt i Bułgaria w coraz lepszych cenach
Grecja wciąż najpopularniejszą destynacją. W biurach nadal dwucyfrowe wzrosty
Rozporządzenie w sprawie ograniczeń lotów na warszawskie lotniska opublikowane
Ekologiczna inicjatywa Air France
Wsparcie także turystyki w północno-wschodniej Polsce
EEA: Cypr i Grecja wśród krajów z najczystszą wodą do kąpieli
