Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista ds.turystyki - Biuro Podróży...
- Travel Designer - Specjalista ds. turystyki...
- SPECJALISTA DS. KOMUNIKACJI I CONTENT MARKETINGU
- Poszukuję do dzierżawy pensjonat
- Specjalista ds. Turystyki
- Kraków- specjalista ds. sprzedaży egzotyki
- Pilot wycieczki
- Praca w salonie franczyzowym TUI
- SPECJALISTA/-KA DS. TURYSTYKI / CH.Promanada...
- ORIENT TRAVEL TOUROPERATOR-PREZENTACJA OFERTY...

Komisja Europejska: wydłużenie terminu na zwroty narusza dyrektywę turystyczną
W czwartek, 2 lipca Komisja podjęła decyzję o wszczęciu postępowania w sprawie naruszenie, m.in. przez Polskę dyrektywy turystycznej.
Komisja Europejska wysłała wezwanie do usunięcia uchybienia Czechom, Cyprowi, Grecji, Francji, Włochom, Chorwacji, Litwie, Polsce, Portugalii i Słowacji. Zdaniem europejskich urzędników, te państwa naruszyły art. 12 ust. 4 dyrektywy (UE) 2015/2302 w sprawie zorganizowanych podróży.
Ze względu na pandemię koronawirusa konieczne było odwołanie rezerwacji podróży. Przez cały czas trwania kryzysu Komisja podkreślała, że prawa konsumentów pozostają aktualne w obecnym bezprecedensowym kontekście, a krajowe środki wsparcia branży nie mogą ich obniżać.
13 maja 2020 r. Komisja przyjęła szczegółowe zalecenie w sprawie bonów w obecnym kontekście, aby wesprzeć państwa członkowskie w tworzeniu atrakcyjnych, wiarygodnych i elastycznych systemów bonów. Niemniej jednak w tych dziesięciu państwach członkowskich nadal obowiązują szczegółowe przepisy krajowe dotyczące zorganizowanych podróży, umożliwiające organizatorom zorganizowanych podróży wydawanie bonów na odwołane podróże, zamiast zwrotu ich wartości w gotówce, lub odraczanie zwrotu ich wartości znacznie poza okres 14 dni, jak określono w dyrektywie w sprawie zorganizowanych podróży. Zgodnie z prawem UE pasażerowie mają jednak prawo wyboru między zwrotem kosztów w formie pieniężnej a innymi formami zwrotu kosztów, takimi jak bony. - można przeczytać w komunikacie Komisji Europejskiej.
W związku z tym Komisja podjęła decyzję o wysłaniu wezwań do usunięcia uchybienia do Republiki Czeskiej, Cypru, Grecji, Francji, Włoch, Chorwacji, Litwy, Polski, Portugalii i Słowacji. Zainteresowane państwa członkowskie mają teraz dwa miesiące na udzielenie odpowiedzi Komisji i podjęcie niezbędnych środków w celu usunięcia niedociągnięć stwierdzonych przez Komisję. W przeciwnym razie Komisja może podjąć decyzję o przesłaniu uzasadnionych opinii.
To nie jest najlepsza wiadomość, natomiast nie należy popadać w przesadny pesymizm. Po pierwsze, kraje członkowskie mają dwa miesiące na udzielenie odpowiedzi. Jeśli doliczyć do tego czas, który będzie potrzebny na wdrożenie ewentualnych kolejnych kroków, to akurat 180 dni, o które został wydłużony czas na zwroty zaliczek, w wielu przypadkach zdąży minąć. Touroperatorzy podczas konferencji podkreślali, iż termin zwrotu większości zaliczek upływa we wrześniu.
Być może zaowocuje to pozwami ze strony turystów, ale powinny być one skierowane raczej w stronę Skarbu Państwa, niż touroperatorów, którzy działali zgodnie z obowiązującym prawem (nawet jeśli było ono niezgodne z prawem europejskim).
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Komisja wszczyna postępowanie
[2020-07-03 10:07 89.77.25.*]
A jak długo klienci mają czekać na zwrot pieniędzy za nieodbyte wycieczki ? KIEDY WRESZCIE DOSTANIEMY PIENIADZE ? odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
Dział prawo i podatki:
Ryanair tnie siatkę połączeń z
Priorytety Rady UE dla transportu i
MSiT chce 10 strategii dla
TSUE: Tożsamość płciowa klienta nie należy do danych niezbędnych do zakupu
Starsze aktualności:
Trzysetny franczyzowy salon
Ruszyła budowa centrum symulatorowo-treningowego
Travelplanet chwali się swoją ofertą i
Teneryfa: nie chcemy (tylu)
Oznaczenia pochodzenia geograficznego mają być lepiej
Polacy na pierwszym miejscu wśród
POT uhonorowała Ambasadorów Kongresów
Wsparcie także turystyki w północno-wschodniej
IATA: Jednolita europejska przestrzeń powietrzna to
Turyści zastosowali się do instrukcji touroperatora, ale nie zostali wpuszczeni na
Wymóg uzyskania pisemnej zgody pasażera stanowi warunek zwrotu kosztów w formie
Nepalski rząd realizuje plany budowy megalotniska
Picie na stokach potępiane niejednoznacznie
System pobierania opłat drogowych zawiódł, ITD ukarała przedsiębiorcę
Uznam: opłata uzdrowiskowa od lat zaskakuje turystów
Trybunał Sprawiedliwości rozpatrzył skargi na Pakiet Mobilności
Konferencja nt. miast historycznych w Krakowie
HomeToGo przejmuje swojego największego konkurenta
HOTREC: czas przywrócić hotelarstwo na właściwe tory
Niebawem bułgarskie kurorty będą gotowe na przyjęcie turystów?
Czy Polaków stać na Sylwestra?
Rozpoczyna się nabór partnerów do akcji Poznań za pół ceny
Poszukuję taniego noclegu w Maastricht i okolica (Holandia) 28.03-02.04.2011
Gastronomia zamknięta do odwołania, możliwy pełny lockdown
Itaka przygotowuje kolejny rok
Sieć sklepów stawia stacje do dezynfekcji przy popularnych plażach
Hays Travel zamknął 10 dawnych salonów Thomasa Cooka
Hotel Investment Trends: podpisana umowa o współpracy i rozstrzygnięcie konkursu
Hollywoodzkie gwiazdy promują Dubaj