Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Rezydent Hotelowy
- SPECJALISTA DS. KOMUNIKACJI I CONTENT MARKETINGU
- Specjalista ds.obsługi posprzedażowej Wrocław
- pilot Bawaria
- PILOT NA JAPONIĘ na przełomie kwietnia/maja 2026
- B. P. Okno na Świat (Warszawa) - Specjalista ds....
- Specjalista ds. Turystyki w salonie Wakacje.pl
- Specjalista ds turystyki - Stargard
- Specjalista / Specjalistka ds. turystyki
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej -...
Co zrobić, gdy linie lotnicze pomylą dane pasażerów?
Rezerwujesz lot, a system automatycznie wprowadza zapamiętane wcześniej dane? Wygoda, a może kłopot? Europejskie Centrum Konsumenckie postanowiło przyjrzeć się rezerwacyjnym formularzom linii lotniczych.
Do ECK coraz częściej zgłaszają się konsumenci, którym system rezerwacyjny linii lotniczych automatycznie zmienił dane pasażera, mimo że wprowadzili poprawnie imię i nazwisko.
Na czym polega problem?
Kupujesz bilet lotniczy innej osobie za pomocą swojego konta na stronie internetowej przewoźnika, wpisujesz poprawnie dane pasażera, po zakończeniu przychodzi potwierdzenie, na którym widnieje Twoje imię i nazwisko.
W ostatnim kwartale do Europejskiego Centrum Konsumenckiego wpłynęło kilkanaście zgłoszeń dotyczących automatycznie zmienionych danych podróżującego.
System pobiera błędne dane z:
Jak zapobiec automatycznemu uzupełnianiu?
Błędy w zmianie danych pasażera są trudne do udowodnienia, dlatego należy zachować ostrożność w procesie rezerwacji.
Co zrobić, gdy zauważysz błąd?
Niektóre linie lotnicze umożliwiają bezpłatną zmianę imienia i nazwiska zaraz po wykonaniu rezerwacji. Jeżeli przewoźnik nie oferuje takiej możliwości, a doszło do automatycznej zamiany danych, w pierwszej kolejności zgłoś pisemną skargę. Warto do niej dołączyć np. samodzielnie nagrany filmik/ pokazujący, jak zmieniają się rekordy w okienkach. Z punktu postępowań polubownych, im więcej dowodów przemawiających za wykazaniem błędu strony internetowej, a nie osoby dokonującej rezerwacji, tym lepiej. Co więcej, warto zadbać o dowody w tym samym dniu, w którym wystąpił problem.
Jeżeli reklamacja zostanie odrzucona, a linia lotnicza zarejestrowana jest w innym kraju UE, należy zgłosić skargę do Europejskiego Centrum Konsumenckiego.
Komentarze
Tagi:
Dział prawo i podatki:
Nad Bałtykiem Święta szansą na dobry koniec
Zakaz reklamy piwa uderzy nie tylko w branżę piwowarów. Ucierpi też
Przedłużony ruch bezwizowy do
Turysta może otrzymać zwrot całości ceny, nawet jeśli skorzystał z części
Dział dla turystów:
Nowe połączenie z Kraków
Zamek Królewski na Wawelu podsumowuje
Jak sprzedają się przyszłoroczne oferty w
Starsze aktualności:
Picie na stokach potępiane
ACI EUROPE: Potrzebujemy zabezpieczenia przyszłości
POLREGIO przewiozło ponad 100 mln
Gdzie Polacy latali samodzielnie w
ETC publikuje wskazówki dla zrównoważonej
Accor ułatwia rezerwacje
Turystyka wspiera 33 finał
Gdańsk Europejską Stolicą Kultury
POT przyznała rekomendacje na lata
Hotelowe lobby wizytówką obiektu
Nowa atrakcja turystyczna w Poznaniu
Problemy turystyki na Kongresie PIT
Od grudnia zacznie obowiązywać nowy rozkład jazdy pociągów
Uber wchodzi do Europy z nową usługą
Wizz Air rezygnuje z płatnej infolinii
Jakiej pomocy potrzebowali turyści jeżdżący samochodami?
Majówka nie zaszkodziła sprzedaży w biurach
WTTC: kwarantanna nie jest skutecznym sposobem zwalczania epidemii
Zakończono ważną inwestycję na wrocławskim lotnisku
Katar wyjęty spod zakazu lotów
Nie tylko dla singli - www.trip-trick.pl
Czy kontrola nielegalnych organizatorów jest fikcją?
Czemu jest tak źle, skoro jest tak dobrze?
Wyłoniono najlepsze produkty turystyczne 2021 roku
Grudzień lepszy niż niektóre tygodnie wakacyjne
Sieć gastronomiczna zapowiada dodatkowe procedury bezpieczeństwa po otwarciu restauracji
czy ktoś może mi powiedzieć coś o mediterraneum- Poznań???
